Alla inlägg under juni 2015

Av Sirpa - 12 juni 2015 00:51

När jag skulle åka hem från jobbet var jag jättesugen på att åka någonstans och bada.
Det är så himla skönt och simma naken i en sjö om natten:)

Drömmen för mig vore verkligen att ha en egen pool på tomten.
Ska kanske försöka få tag i ett sådant hus att köpa:)
Jag skulle bada varje dag!
Det gjorde jag när min husvagn stod ute vid min äldsta dotter förra året.
Jag badade varje morgon innan jobbet, vid förmiddagstjänst.
Sist av allt när jag jobbade kväll.

Så härligt uppfriskande:)
Älskar att bada, känna tyngdlösheten i vattnet och den mjuka smekningen mot huden för varje simtag.

Visste inget ställe nära mitt hem att ta min nattliga simtur, så det fick bli hemfärd.
Bilen fullastad med kartonger som min vän levererade när jag jobbade.
Bar upp banankartongerna till lyan.

Titti väntade yrvaken på mig.
Bytte raskt om till nattlinne, bryggde på kaffe, bredde mig ostsmörgås.
Kröp ner i goa sängen, intog min nattfika under stor njutning.
Kände hur jag mådde bra efter denna dag, som blev ganska lång och stundtals jobbig.

Mitt första pass på jobbet hade jag en buss vars AC inte fungerade.
Jag hoppades på att den skulle komma igång men icke!
Det var en bastu i bussen och luften stod stilla fast fläktarna dånade.

+33 grader hos kunderna och säkert 45-50 framme hos mig i växthuset.
Solen gassade och det hjälpte inte att jag öppnade takluckor och mitt fönster fram.
Till sist efter drygt 3 timmar mådde jag illa och var alldeles vimsig av hettan.
Mina svarta uniformsbyxor luktade varm strykjärn..
Svetten rann på mig och jag drack vatten i ett.

Visste att det inte var någon ide att be om hjälp då vi inte har bussar att byta med.Så jag körde och mådde pyton.
Sedan var det rast och jag kunde ställa den rullande bastutunnan och skriva in fellrapport till verkstaden, för imorgon.

Det kom in bussar så jag tog en annan efter rast med fungerande AC.
Så himmelskt!
Vad jag njöt av att köra de kvarvarande timmarna.
Svalt, bra luft, bra buss i övrigt också.

Sista turen gick till Skinnskatteberg.
Hemfärd utan kunder så det blev två stopp för fototagning.

Kände mig så tillfreds med livet just i stunden så det fick bli en bild på Bussföraren också.
En härlig sommarkväll!

Njöt i fulla drag!

Av Sirpa - 11 juni 2015 11:51

När jag nu vet att den 11/7 börjar jag köra för Nettbuss.
Bus4you :) Västerås-Arlanda-Örebro.
Så är det en hel del som förändras i mitt liv, i samband med detta.

Tanken som lever inom mig nu och även min dotters familj i Surahammar, är att jag skall flytta till dem.
Gärna att jag redan bor där när min anställning börjar.
Får så mycket närmare till mitt arbete.

Samlar banankartonger i mängd nu, för de är bäst att packa i och bära.
Stapla och förvara.

Hämtade 3 stycken från Coop här i Kungsör och det får räcka därifrån.
De som jag talat med verkar så besvärade över min önskan så det får vara.Vill inte störa dem.

Kommer att få ett 10 tal från min bästis som han kommer med till jobbet idag:)
Härligt!
Då är det bara att packa på.

Får tänka till vad jag kommer att behöva i "mitt" rum i dotterns hus.
Vet ju inte hur länge jag blir att boa där innan jag hittar något.

Ska ta in min säng och en del av soffan in på rummet.
En hylla finns, garderob och en byrå tar jag dit också.
Sedan får resten lagras i deras förråd.

Om en vecka sticker Titti och jag efter jobbet till Öland.Till vår älskade husvagn som bara står och väntar på oss.
Ska bli underbart att komma bort ett tag, så mycket som jag jobbat sedan jag åkte därifrån.
Stannar tre nätter i vagnen.

Fira Midsommar, umgås med vänner, träna, sola och bada.
Idissla allt som har hänt.

Sedan hem och ge järnet med flytt och jobba den tid jag har kvar på heltidstjänsten på VL.
Träna in nya jobbet.
Säkert skall det måttas uniform.

Det vore skoj att få träffa de som har hand om oss på Bus4you.
Första gänget som började var ner till Göteborg och fick all info och utbildning där.
Nettbuss finns därnere.
Sedan åkte de linjerna innan allt körde igång 18/5.

Det blir lite andra förutsättningar för mig.

Mycket surrar i mitt huvud:)
Det trivs jag med, lägga livspussel.
Alla val är mina egna och det känns bra.

Var ut på powerwalk 6 km idag i vackra Kungsör, nere vid vattnet.
Kvällsjobb väntar.

Av Sirpa - 11 juni 2015 01:01

Denna dag började med en rivstart, ett glädjefnatt och sedan har det bara öst på i samma tecken hela dagen.

Efter beskedet att jag börjar på Nettbuss 11/7 så var det många samtal som behövde ringas.
Mina döttrar, mamma och självklart bästa vännen som satt och rattade en av de härliga bussar jag skall jobba med sedan:) om en månad.

Vi pratade om helgen och om jag kan påbörja min utbildning på allvar då, åka med på hans körningar och även köra.
Så får det bli:)
Väntar bara in pappren från Nettbuss så allt blir klart så långt.

Lade sedan ut mitt glädjebesked på Facebook och det har öst in grattishälsningar och tjoanden, hela dagen och kvällen.
Jättekul!

Hade svårt att varva ner hemma och vila innan mitt kvällsjobb, så jag åkte en timme tidigare till depån.
Det blev ju bra för chefen var på plats och jag fyllde i min uppsägning av heltidstjänsten och begäran om att gå på timme.

Vi pratade en stund och han försökte få mig att tänka om och stanna.
Det lyckades inte.

Började dagens körning med att åka till Västerås:) såg en av "mina" lila godingar på Centralen.
Därefter en tur till Skinnskatteberg innan matrast.
Städade och skurade bussen innan jag lade mig och slöade i soffan.
Prata med vänner på Messenger.

Därefter en sista tur till Västerås.
Återigen en av godingarna på Centralen och J som körde kom fram till mig och önskade mig välkommen.
Jättekul att prata en stund.
Hon var klar för dagen och skulle till depån för tank, tvätt, städ, toatömning och påfyllning vätskor.

Vi fick en jättebra kontakt på en gång.
Har bara hälsat lite på facebook hittills.Vi är nog speciella tjejer som söker till dessa körningar och kommer då överens väldigt bra.
Härligt med nya kollegor och vänner.

Åkte hemåt mot Köping.
Rullade i garage vid midnatt.
Larmade på och åkte hem i den svala natten.

Imorgon kommer jag att få ett gäng banankartonger från bästa vännen.
Så kan jag packa vidare.
Jag har nu framför mig en hel del att göra.
Med nytt jobb, flytt och semestern borta då jag börjar nytt.
Får se till att ha några kortare ledigheter så jag kommer iväg till Öland någonting.

Midsommar skall jag dit iallafall.
Nu ska jag sova, nöjd och belåten, jättetrött och lycklig.

Av Sirpa - 10 juni 2015 12:28

Imorse när jag slog upp mina grönblå så kände jag en rastlöshet och frustration.
Hade väntat på besked från Nettbuss i nästan en veckas tid och kände att jag liksom stod och stampade på en fläck, när jag inte visste hur min framtid såg ut.

Tog min kaffekopp sittande i sängen, med en tjattrande Titti katt bredvid.
Hon skällde säkert på mig för att jag var så otålig och att jag inte litade på min egen förmåga.
Även fast jag fått till mig orden...det är dig vi letar efter....på anställningsintervjun, så ville jag, eller vågade jag inte riktigt tro på det förns jag fick telefonsamtalet.

Tog på mig träningskläderna och var fast besluten att ta en så lång powerwalk att jag kom till ett lugn inombords.
Gick och gick...kilometer efter kilometer.
Det var härligt ute och jag njöt av att röra på mig.

När Runkeeperrösten sa att jag gått 11 km så ringde telefonen på min arm....
Såg ner på den och blev alldeles stel.

Slängde vartenflaskan på marken, slet av mig armmobilväskan och lyckades lirka fram mobilen med darriga händer.

Svarade andfådd och lite hostig.
Det var från Nettbuss....

Fick frågan hur det var med mig och jag förklarade att jag var ute på powerwalk.
Rösten talade vidare, han bad om ursäkt för att han inte ringt tidigare men tydligen hade min chef varit onåbar under två dagar.

Nu hade de kommit till tals och jag fick i min tur frågan om jag fortfarande var intresserad av att börja köra för Nettbuss:)

Jag blev så glad att jag hade svårt med att hålla mig stilla.
Stod och studsade jämfota när jag svarade ja, det är jag verkligen.
Sade att jag längtat så efter detta samtal och han blev jätteglad över de orden.

Vi talade vidare om rent praktiska detaljer...Sedan önskade han mig ...

Välkommen till Nettbuss:))
Himmel vad glad jag var!

Jag studsade fram i stegen när jag gick vidare och ringde genast till min bästa vän och ville berätta.
Han satt säkert och körde sin buss och kunde inte svara.
Ringde så mina döttrar och berättade glädjestrålande, medans jag gick vidare hemåt.

Landade hemma efter 14 km och var helt färdig av träningen och sinnesrörelsen över att äntligen ha fått besked:) och ett positivt sådant.

Så i helgen skall jag börja köra elev med min bästa vän och kollega igen:)
När min uppsägning som heltidare på VL är slut den 9/7 så skall jag vara klar att ratta min egen Bus4you som färdiglärd förare.
Det är mitt mål!

Jäää...jag är så glad!

Av Sirpa - 10 juni 2015 07:36

Onsdag morgon.

Om några timmar är det en vecka sedan som jag var på anställningsintervju hos Nettbuss.
Den kändes väldigt positiv och jag har fram till nu hoppats på att få bli en av deras nyanställda.

Men men....det hörs ju inget ifrån dem så säkert var det inte mig de sökte.
Hoppas bara på att jag får veta vad som inte var bra med mig....om så är fallet!

Jag är ju beredd att förändra massor i mitt liv för att få ägna mig åt denna annorlunda, positiva körning och mötet med kunder av ett helt annat slag, än dagpendlare.
Tycker om det också, men jag vill ju så gärna in i detta nya.

Helgens jobbiga händelse gör inte saken lättare att axla.
Att bli så nedvärderad som människa för att jag sköter mitt arbete.

Måste jag verkligen fortsätta ha det så?
Nä det måste jag inte!
Vill inte Nettbuss ha mig så kommer jag att söka någon annanstans.

Alla tecken bara visar att jag skall vidare i min karriär.
Göra någonting som ger mig energi och som jag själv känner är värt att lägga min kraft och energi på.

Snälla!
Hör av er så jag vet hur det blir.

Av Sirpa - 9 juni 2015 16:17

Jag hade precis kommit ur duschen när det ringde på dörren.
Öppnade förvånat, då jag inte väntade besök.

Där stod en Skyddsängel med en gåva i sin hand och rara ögon.
Jag fick till mig ord av omtanke och vänlighet, efter helgens knäckande äventyr.

Genast lyfte min livsgnista flera snäpp och tron om mänskligheten återvände.
Min fd granne och vän ville visa sin empati då jag mått dåligt.

Tack snälla söta för att ni finns för mig.
Varje människa skulle behöva sådan omsorg emellanåt, när tillvaron svajar.
Sådan vänskap skall man vara rädf om och det är jag.

Armbandet som låg i paketet bar med sig fantastiska budskap som jag sög i mig som en törstande.
Tog genast på mig det och kommer bära den som en lyckoamulett framöver.

Älskade vänner!
Tack, från djupet av mitt hjärta<3

Av Sirpa - 9 juni 2015 14:11

Sov riktigt länge imorse.
Till 7.30 och det är länge för mig.
Slutade jobba 22.10 igår kväll och tog det lugnt hem.
Kvällen var så stilla och skön.

Fixade mitt morgonkaffe med Titti påhejande vid fötterna.
Hon påstod att svälten knackar på dörren för hennes del, om jag inte snabbade på med Shebaserveringen.

Bara för morsan att lyda frökens bestämda krav:)
Satte upp mat åt henne.Hon nosade på det och såg förnärmat på mig.
Vände sig om, skickade svansen i vädret och trippade därifrån.
Hmmm....så var det med den svälten!

Kröp ner i sängen igen.
Pratade med dotter på Messenger.
Bloggade och bara njöt av att vara ledig.
Det har varit och är en intensiv jobbperiod med lite ledighet,

Kom på efter en stund att jag bokat tvättstugan.Felamälde den trasiga tvättmaskinen när jag var och da upp lägenheten.Såg igår att den var fixad och jag bokade direkt.
Hade inte en ren skjorta kvar.

Det blev tre maskiner under tiden som jag fixade med annat.
Efter dusch och disk var jag upp på vinden och letade bananlådor att packa i.
Jag har ju ingen aning om när det blir flytt då jag sade åt hyresvärden att de kan hyra den på nytt när som helst.
Bara jag fick 14 dagar på mig att flytta.

Så jag har bestämt att packa ner sådant som jag inte använder, för hursom måste jag vara ute innan första Oktober.

Med den fart som livet trillar på så finns det inte hur mycket fri tid för att hålla på.
Väntar ju på besked från Nettbuss och kommer jag att börja hos dem går energin åt till allt nytt i jobbet ett tag.

Ringde mäklare i Surahammar om att jag söker boende där.
Hus eller bostadsrätt på marknivå, med uteplats.
Kommer precis ut ett fint hus utanför Sura till salu, men den var för dyr för mig.

Dagen går och jag plockar med allt möjligt.Hade tänkt hälsa på dotter och barnbarn i Eskilstuna men lillkillen är febrig och förkyld.
Jag vill inte bli smittad nu, har inte tid och ork att vara sjuk igen själv, så jag valde att inte åka.

Har nu ätit en ostomelett som var god.Ska ta mig en god kopp kaffe och filosofera vidare härhemma, medans trafiken dånar utanför fönstret.
Känner inget sug efter att gå ut fast vädret är strålande.

Gillar att bara plocka runt och trivas:)

Av Sirpa - 8 juni 2015 23:36

Jag har en vän som följer min blogg och har gjort det från start.

Vi pratas vid då och då.
Nu på senare tid har det blivit mer och mer då han är så rar och ställer upp för mig, när jag har det jobbigt.

Han tröstar och peppar.
Tror på mig och driver mig in i positivt tänk när jag vacklar i stunden.

Vi är redan härliga vänner och om allt går väl så kommer vi att ses för första gången i helgen.
Min härliga vän som jag fått ett starkt förtroende för redan.

Hoppas det går vägen så inga hinder dyker upp längs färd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards