Alla inlägg under juni 2015

Av Sirpa - 4 juni 2015 01:52

Intervjun gick bra:)

Härlig timme som gick väldigt fort.

Nu väntar jag på ett avgörande telefonsamtal:)

Av Sirpa - 2 juni 2015 08:34

Nu är det ett drygt dygn kvar tills jag ska på intervju med Nettbuss.

Jag vill ju så gärna börja köra för dem.
Köra bussarna som går till Arlanda.

Bus4you

Känner mig lite smånervös och pirrig:)

Av Sirpa - 2 juni 2015 08:31

Kör en gammal trotjänare denna Tisdag.

Tampades redan i Västerås för många år sedan med den här sortens biogasbussar.
Scania.
Tycker om det märket men just den här sorten som biogas har inte varit någon större hit.

Riktigt oberäknerliga.

När de kom som nya till Västerås så blev det många turer till vetktad med bärgningsbil.

Fortfarande idag kan de få för sig att börja hoppa fram som en kanin på vägen.
Ett fel som ingen lyckats få bukt med efter alla år.

Så det är bara att gilla läget när det uppkommer.
Hoppas på det bästa att bussen ändå väljer att rulla på.

Gamla godingar:)

Av Sirpa - 1 juni 2015 03:35

Det är någonting som jag själv känner är betydelsefullt för mig.
Att våga mig på saker som jag tycker är värd det.

Jag vet jättemånga som redan i väldigt tidig ålder, sätter sig ner och liksom ger upp.
De börjar drömma om sin pension och prata om hur bra allt ska bli den dagen de "slipper" jobba.

Då tycker jag att det är hög tid att se över sitt liv och det ordentligt.
Ingen skall väl behöva gå och harva på en arbetsplats som är så illa att det enda som finns att se fram emot är pensionen.

Jag vill prova mina vingar igen:)

Trivs ganska bra där jag är nu.
Älskar att köra buss och att umgås med härliga människor.Tycker om mina kollegor och vill inte på något vis slå ner på dem i mitt inlägg.

Jag vill känna att min arbetsdag skall tillföra mig glädje och att den glädje och energi jag själv innehar, förmedlar och sprider, skall göra någon nytta för andra människor.

Jag vill jobba för ett företag som uppskattar det jag gör.
Det triggar mig att göra allt ännu bättre.
Söka högre nivåer i energierna och glädjeutbudet.

Jag tycker om att sticka ut:)
Att leverera det där lilla extra hela tiden.Som sätter avtryck i människors sinnen.
Vill hjälpa och stötta, inge lugn och trygghet.
Kunden skall känna sig välkommen till mig och min buss.

Sedan vill jag jobba med kollegor som också trivs på sin plats.
Som inte sitter och kräks över företaget och dess inställning till mångt och mycket.

Jag vill vara med och ro en båt som blir kraftfullare för varje ansträngning vi gör.
När alla ror åt samma håll, med sammanhållen styrka så kan det bli enormt resultat:)
Vi vill och vi kan!!

Ingen vill sitta och lyssna på kollegor som säger....Jag skiter i allt för det är ingen mening med att anstränga sig, jag har inget för det.Jag förstår att många har gett upp.

Det blir tungt att i längden kämpa när ingen lyssnar.


Jag har också så svårt för detta med kompanibestraffning,

om något specifikt hänt så får alla en tillrättavisning.


Ta tag i problemet istället med den individ det handlar om!

Det blir mera rätt mot alla andra som inget gjort.


Jag skall in på intervju i övermorgon.

Nettbuss...här har ni mig.
Sirpa Niva!
Serverat på ett silverfat.

Se mig och hör mig så kommer ni aldrig att ångra ett val.
Än har jag många år kvar att leverera:)
Sprida min glöd och livsglädje, till människor som behöver det.

Ge mig en fin kraftfull åra så ror jag med er:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards