Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Andra arbetsdagen för Nettbuss

Av Sirpa - 5 juli 2015 19:54

Nu har jag kört min andra arbetsdag för min nya arbetsgivare.
Nettbuss, Bus4you.

Hade lite svårt att sova inatt då det var så oerhört varmt i sovrummet.
Hann vila i tre timmar kanske.
Vaknade 2.15 och gick upp då.

Kände mig lite pirrig över att ta ut buss från depån med allt vad det innebar.
Säkerhetskontroll och uppstart av dagen.Check av allt i bussen.

Tog med kaffe och mackor att ta på min rast på Arlanda senare.
Åkte från huset 3 redan.
Tog 17 minuter i normal hastighet, ingen trafik, att ta mig från hem till depå.

Kommer i framtiden att cykla när det passar mig:)
Kan ta vägen över Olberga, Hallstahammar.
Går ju inte direkt från Surahammar då det är 2-1 väg.
Otäck väg med vajerräcken.Höga hastigheter.

Kom så till depån i väldigt god tid, jag är sådan.
Ville få tid på mig att bekanta mig med bussen ordentligt.

Styrde stegen mot vårt förarrum och ser att det ligger en orm på asfalten utanför.
Min första tanke var, en gummiorm:)
Sån där leksak med huvudet uppe.

Det var bara det att den här leksaken fräste åt mig när jag nyfiket närmade mig.
Där låg en underbart vacker huggorm med sicksackmönstret tydligt.
Ca 70-75 cm lång.
Den var jätterädd den lille.

Jag pratade med den och filmade en snutt för den var så kraftfull och vacker.
Funderade på hur jag skulle få bort den från asfalten och i säkerhet.
Där skulle den bli påkörd eller ihjälslagen av nån krake som är rädd för ormar.

Gick in och hämtade bussnycklar medans jag funderade.
Hittade så mjuka borstar med skaft som jag tog hjälp av och lirkade iväg den lilla, jätterädda, stressade och fräsande skönheten.
Försiktigt så jag inte gjorde illa denne.

Kollegan och vännen kom in från sitt arbetspass efter natten och studerade min ormräddarsyssla:)
Han var imponerad över att jag gillar reptiler.Menade på att de flesta hade förskräckt gått därifrån bara.
För mig har allt liv ett värde.
Oavsett om det är en orm eller människa.
Ingen skall behöva fara illa om jag kan påverka det.

Sedan kunde jag med lätt hjärta fortsätta med mitt.
Började vid Centralen i Västerås med första turen till Arlanda för mig denna dag 5.00
Fick med några trötta gäster som somnade bums under den behagliga turen till vidare färd ut i världen från Arlanda.

Vad jag trivdes:)
Hade min rast på Arlanda.
Gick tom därifrån.
Jättelugnt med inkommande flyg.
Tränade microfonprat iallafall:)
Både svenska och engelska.
Vill få in en rutin i detta som låter välkomnande och bra.
Inte för långt, mycket tydligt och vänligt.
Viktigt för mig!

Vill att gästerna skall få ett proffsigt intryck av oss, Bus4you.
De skall bära med sig känslan av det lilla extra.
Varje människa behöver någon gång få känna sig väl omhändetagen.

Jag vill att min gäst är trygg och lugn under resan med oss.
Veta att jag tar hand om deras tid med oss med värdighet.

Det skall inte bara vara en transportsträcka utan en resa att minnas med välbehag:)
Det är mitt mål, varje tur!

Hade med många gäster på min sista tur från Västerås.
Några åter från Arlanda.

Förarbyte i Västerås, där jag hade datorn klar och välkomnade de gäster som min avlösare skulle ta med till flyget:)
Kul teamwork.
Jag checkar biljetter och välkomnar medans han loggade in sig i bussen och ställde iordning sitt.
Stängde bagageluckan och vinkade hejdå:)

Vilket härligt jobb!

Stå utanför bussen och leende välkomna.
Hjälpa alla tillrätta.
Några ville åka med oss,som hade förbokat hos konkurrenten.
I de lägena visade jag vårt erbjudande och pratade varmt om nonstopturen till Arlanda:)
De skulle välja oss nästa gång;)

Tror ni att jag trivs!
Tänk att få jobba med detta på heltid.
Sommar som vinter, i sol och snöstorm:)
Ge våra gäster en behaglig resa.

Det är min stora dröm nu...att bli fast anställd och verkligen få lägga min energi på detta som arbete.

Jag älskar verkligen att se vartefter de förbättringar som går att genomföra i städrutiner och annat som behövs för vår egen, förarnas trivsel och arbetsmiljö.

Om 5 dagar börjar jag köra på ett schema som sträcker sig åtminstone 5 veckor fram.
Sedan får jag se hur mina chefer vill ha mig.
Jag hoppas på heltid!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards