Direktlänk till inlägg 11 juli 2015

Soligt idag :)

Av Sirpa - 11 juli 2015 14:21

Blev paff när jag gick ner till kaffebryggaren denna morgon...det var sol ute!
Så som det regnat under flera dygns tid så hade jag gett upp hoppet om att kunna klippa gräsmattan, innan familjen kommer hem från Öland.

Tog mitt morgonkaffe i sängen, i vanlig ordning.Med båda katterna som sällskap.

Pratade på messenger med en nyfunnen vän som ger mig mycket positiv energi.
Det är en del av livet som jag tycker är så fantastiskt.
Att plötsligt springa på någon som det bara flyter på i kommunikationen med.
Nästan så man pratar i kors och ändå förstår varann.
Det är häftigt!

Sånt vill jag ha mera av i livet.
Människor som jag har ett mentalt utbyte av.
Som ger hjärnan stimulans och tankebanorna får en skjuts framåt, eller åt sidan:)
Nya vinklingar av tillvaron.

Ringde även min bäste vän och kollade läget.
Jag vet att han har det tufft på många sätt och då kändes ett samtal på rätt plats.Stor arbetsbörda axlade han dessutom.
Självklart...som alltid så slutade vårt samtal med att vi hickade av skratt båda två.
Humorn är A och O i vår vänskap.
Har alltid varit och kommer så förbli.

Du är ju bara bäst!
Du lyfte min dag och min själ fick sig balsambehandling som hjälper mig framåt.
Tack min älskade vän!
Jag är så glad att du finns i mitt liv med din vänskap.

Kom så igång med gräsklippningen.
Bubbade ut den stora motorklipparen från förrådet och lyckades få igång den på första försöket:)

Gräset var på sina ställen jättelångt och fuktigt efter allt regn.
Klippte på och det gick galant.
Pausade för frukost ute i solen.
Det smakade himmelskt gott:)

Fortsatte klippandet på framsidan.
Sedan åkte kantklipparen fram och handskar på så jag kunde rensa ogräs.
Allt hade frodats i regnet och innan dess värmen.

Pausade då och då med att hänga tvätt och ladda i nytt.
Bäddade rent.
Planterade om tomatplantor.
Dammsög hela huset.
Rensade vidare och det blev ett fint resultat.

Låg en stund i solstolen och bara njöt av friden och värmen.

Nu har jag pausat från alla sysslor och fixat mig en god sallad.

Det är ju så himla gott med sommarens färska, svenska tomater och sallad.
Älskar oliver, fetaost och sedan olja över allting.
Toppat med kvistar av Basilika.
Så gott!!

Huset börjar vara i skick för att välkomna familjen som kommer hem från Öland idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards