Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

Första dagen på nya jobbet...

Av Sirpa - 13 juli 2015 20:27

Det var verkligen en annorlunda känsla imorse när jag gick upp.
4.00 ringde väckningen och jag steg genast upp.
Kaffe på, katterna fick sin frukost och sedan var det bara att göra allt klart för avfärd.

Hann hänga en maskin tvätt också:)

På med Nettbuss uniformen, snygga slipsen och självklart det vackra armbandet min dotter gav mig igår.
En gåva för att fira mitt nya jobb:)

Det armbandet är verkligen Jag.
Älskar den!!
Passar i sitt sammanhang.

Jag känner hela tiden att jag har ett beskydd, en vakande hand över mig.
Rent av omsluten av änglavingar nu när jag huserar själv med allt det nya.

Lär mig ständigt genom att våga prova, söka kunskap och viljan att lära mig är på topp.

Var på depån en halvtimme innan jag skulle börja.
Vill vara i god tid för att ta in allt och göra rätt.

I bussen jag hade denna dag var det annorlunda alkolås i, en annan mätare med munstycke som fanns förut på mitt förra jobb.
Hade ett munstycke låg i min väska:)
Vilken himla tur:)
Den får nu följa bussen så inte kollegorna behöver råka ut för samma sak.

Körde 5.50 turen till Arlanda.
Några kunder som hade väldig överseende med att jag inte riktigt fick handdatorn att samarbeta.
Efter ett tag vaknade den till liv och vi kunde rulla iväg i rätt tid.

Mina gäster sov gott mest hela vägen och de tackade för sig och en man försäkrade sig om att han kunde köpa biljett på bussen när han åkte hem om några dagar.
Han ville verkligen åka med oss igen:)
Inget annat gällde..härligt!
Självklart kunde han det svarade jag leende och välkomnade honom åter.

Kort paus vid Terminal 3-2

Tog mig lite kaffe och macka som jag hade med.Plockade fint i bussen.

Känner mig så grymt stolt hela tiden när jag håller på med "min" buss.
Älskar att ha ansvaret för att det ska vara rent och snyggt, skönt och behagligt.

Våra gäster skall njuta av att åka med oss.
Bus4You är skönast, trevligast, snabbast och bäst!
Så är det bara:)

Efter hemkomst till depån i Västerås så tog jag reda på om busstvätten var lagad efter gårdagen, då den tydligen varit sönder.
Tvättade bussen, det behövdes.

Likaså ville jag tömma toan för att lära mig hur det går till.
Trixade och fixade bussen i läge ovanför avtömningshålet i backen.
Hittade inte knappen för det men tog reda på även det, vart den satt.

Tankade den lilla skvätt jag gjort av med under min tur till Arlanda och hem igen.
Bara för att öva på det också.

Bussen var jättefin när jag parkerade den.Nästa förare skulle bli glad:)
Det enda jag skulle gjort var en vändstädning inne.
Valde att göra allt för min egen tränings skull,

Åkte till mitt andra jobb och hälsade på.Hämta anställningspappret och pratade med lönekontoret.
Jag får ju betala tillbaka en hel månadslön då jag gått ner på timtid, då det är förskottsutbetalning.
Svider rejält!
Men så är det...även fast jag jobbat över 20 år.
Bara att gilla läget.

For sedan till Maxi en sväng då jag hade rast.
Sedan var det dags att åka och hämta Ludvikabussen.
Föraren skulle ha rast och under tiden tog jag hand om tankning, påfyllning vätskor, toatömning och invänding städning.
Yttre tvätt behövdes inte då den var blank och ren.

Kul att plocka omkring och fixa.
Fyllde på papper och påsar pch annat.
Gjorde rent på toan och förarplatsen.

Sedan körde jag den åter till Centralen och den väntande, mätta och nyrastade föraren.

Tidigare medans jag väntade på bussens ankomst kramade jag på en kär kollega som jag så sällan träffar.
Det kändes varmt i hjärtat att få prata en kort stund med henne.
M :) din kram värmde verkligen, ända in i själen.
Jätteroligt att träffa dig!

Hoppas vi ses imorgon när jag kommer över några timmar på linjekännedom, så jag hittar i stan när jag skall köra timmar sedan när Nettbuss inte behöver mina tjänster för fullt.

Fast jag önskar ju verkligen att de vill ta in mig på heltid.
Vilken dröm....

När Ludvikabussen var på plats kunde jag sätta mig i Lillbilen och åka åter depån.
Tidigare hade jag sett till att den fick bensin i sin tank också, när jag ändå var på rull och macken ligger ju längs vägen till Centralen.

Trött, glad och riktigt tiffreds med allt jag klarat av denna första dag på mitt nya arbete, landade jag så på depån igen.
Låste in nycklarna.

Gick så till bilen för att åka hem.
Satt bara en stund och kände in allt jag varit med om idag.
Allt nytt jag lärt mig och alla människor jag träffat.
Både gamla och nya kollegor.
Trevliga, tacksamma gäster och mysigt vinkande förarkollegor på Arlanda:)

Vilket jobb jag har...
Helt fantastiskt!
Jag trivs så oerhört med att få ha det egna ansvaret och ändå veta att om det är något jag absolut inte klarar så finns det råd att få...hos Trafikledningen i Göteborg:)
Likaså de gulliga killarna på Arver som också finns att rådfråga.

Men det skall mycket till innan jag ger mig och ber om hjälp...försöker alltid först själv och för det mesta ger det bra resultat.

Nu tackar jag för mig för denna dag.
Den fortsatte hemma sedan men det får jag skriva om senare.
Nu är jag jättetrött, lycklig och skall upp 3.30 imorgon för att först av allt se till att en kollega får sin buss som han skall ha den dagen.

En liten extra önskan från Göteborg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards