Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Ligger vaken...

Av Sirpa - 16 juli 2015 00:34

Nu har jag gjort tre arbetsdagar på min nya arbetsplats.
Det känns jättebra att kunna ägna mig åt ett ställe bara.

Den månad som passerat, kan jag lova, har inte varit någon enkel match.
Att slutföra en månad så fylld av arbete.
Med enormt långa arbetspass på ordinarie anställningen, med bara någon enstaka ledig dag.

Sedan i detta också kämpa med att lära mig allt det nya på Nettbuss.

Försöka hinna träna in helt ny bussmodell, med allt vad det innebär...tvätt, städ, toatömning, tank, påfyllning av vätskor och förråd av allt som behövs i bussen, nytt biljettsystem, nya färdvägar och i detta ha pressen på att det inte får bli för mycket arbetstid.

Det är tur att jag har rutinen av att hantera människor...det ligger i min natur.

Mitt i detta har jag också flyttat.
Packat, lastat och kört grejer i min bil mellan orterna, mellan arbetena.
För att till sist under ledig helg flytta alla möbler.

Just nu står allt ute i förråd och garage hos familjen där jag bor, i en enda röra.

All min tid och kraft går just nu åt till att komma in i mitt nya arbete.
Försöka hitta egna rutiner till att få allt att flyta.
Inget är sig likt från dag till dag.
Biljettsystemet ändras, uppdateras och förändras.

Tankningen uppdateras och stängs ner vilket ger oss myror i huvudet och ett himla åkande till mack längre bort, på en arbetstid som inte räcker till för det.
Min rast igår gick helt åt skogen.

På en arbetsdag på nästan 13 timmar fick jag 45 minuters total rast,
Kris när tanken var nästan tom och ingen visste råd.
Resten av tiden som skulle varit rast gick åt till att söka hjälp,prata med trafikledning och frakta buss till mack.
För att hinna till nästa tur med resenärer som skulle till Arlanda.

Inte en tur blev ens försenad pga problemen.
Det vägrade jag!
Gästen fick inte bli lidandes för att det strulade hos oss.

Nya förvirrade kollegor tillkommer som inte vet hur de skall bete sig mitt i allt detta.
Jag är också ny:)
Fick ändå beröm av en av dessa kollegor som tyckte att jag ingav sådant lugn, när jag sade att det ordnar sig, på något sätt, alltid:)

För det gör det ju...ordnar sig!
Det kräver sin tid och möda stor.
Den satsar jag gärna då jag lever på känslan att allt så småningom landar i någonting riktigt bra.

Sån är jag!
Lever ständigt på hoppet.
Att ett slitgöra kommer att medföra en förbättring länge fram och att allt finner sin plats i slutänden.

Just nu är det rörigt, framförallt i min hjärna.Den hinner inte smälta allt det nya, utan jobbar på och sorterar på natten, då jag behöver vila och återhämtning egentligen.
Min mathållning är bedrövlig.
Jag äter det jag får tag i, i farten.
Om jag äter alls...
Träningen existerar inte och detta får min mage att krascha fullständigt.

Har sovit i tre oroliga timmar nu då jag vridit och vänt i sängen, insnodd i mitt genomsvettiga täcke.
Titti katt försöker vara nära mig och ge mig kraft och ro.
Känner hennes tass på min arm och hör henne spinna.
Hon känner att jag har en stress, en oro i mig hela tiden.
Då lägger hon sin energi till att få mig lugn.

Min älskade kisse!

Jag måste upp om 1 1/2 timme.
Så en stunds sömn till skulle sitta bra.
Jag vet att detta är en övergående period.
Om 14 dagar är jag varm i kläderna, har hittat rutinerna och kan känna att jag behärskar mitt arbete.

Då blir det snart dags att ge mig på nästa projekt.
Lära mig alla linjer i Västerås på nytt,
Ett helt nytt biljettsystem som startar i Augusti i Västerås och sedan börja jobba timmar hos VL också för att kunna försörja mig.
Behöver ju heltid.

Kan känna att jag tagit vatten över huvud såhär på natten när jag är helt färdig.
Men jag ger mig inte!
Detta leder till någonting gott.
Det vet jag.
Så jag kämpar på.

Jag tror på det jag gör...även när jag är dödstrött och magen sprängvärker.

Bus4You är värd detta:) det vet jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards