Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

En vanilig Fredag...eller:)

Av Sirpa - 31 juli 2015 18:13

Hade en fruktansvärt lång arbetsdag igår Torsdag.
Började 6.10 på morgonen och slutade 19.30 på kvällen.
Tre vändor till och från Arlanda med två raster insprängda i detta.
Varav den andra rasten var på 2 timmar.
På depån.
Passade på att prata lite med grabbarna som meckar våra bussar och andra fordon.

Tog en kaffe med dem.
Alltid skoj med nya människor.
Sedan byte av förare på Centralen och sista svängen till Arlanda för mig denna dag.
Var riktigt trött då efter att ha varit på jobbet klockan runt.

Kom hem till Surahammar.
Ringde mor som fått komma hem från sjukhuset.
Handla på Willys.
Var jättehungrig och kaffesugen vid hemkomst, vid 20.30 tiden.
Pjuh!!

Umgicks med familjen lite och kom isäng vid 22.30 nånting.
Yr av trötthet.

Vaknade så vid 6 tiden imorse.
Kaffe och koll av mejl samt jobbmeddelanden.

Bestämde mig för att ge mig ut och röra på mig.
Det blev en riktigt rejäl powerwalk på 11 km innan jag var hemma.
Träffade en gammal vän från förr längs min träningsrunda.
Pratade en stund och bytte telefonnummer.

Kom hem och stretchade, duschade och hängde tvätt.
Frukost och iordningställning av mat till jobbet idag.
Ringde mor på vägen till jobbet.
Hon mädde skapligt.

Depåbilen till Centralen för avlösning av kollega.
Läste redan inatt att tankningen krånglat igen på depån.
Så jag fick en buss med knappt kvarts tank i mina händer.

Kontaktade ledningen i Göteborg och vi dividerade lösningar.
Det blev flera samtal och jag lärde mig ännu mera om bussarna.
Varje dag något nytt.
Inte det lättaste att vara självutbildad som jag varit ända sedan kollegan/vännen släppte ut mig på egen körning:)

Föraren som skulle lösa av mig i Västerås igen ringde mig och vi bestämde oss för att samarbeta för att göra en "flygande tankning"

Tankningen på depån var fixad så vi lastade in våra gäster, förklarade situationen och sedan satte hon sig i depåbilen, jag fortsatte köra bussen och sedan drog vi i full karriär till Arver och tankade i det som behövdes för att hon ska klara sig tur och retur Arlanda.

Det gick så smidigt och bra när jag hjälpte till och vi löste det ihop istället för att hon har fått åka ensam och göra allt.

Snacka om Teamwork:)
Nettbussbrudarna fixar!!

Vinkade av henne och gästerna i bussen och hade sedan min rast.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards