Alla inlägg den 11 augusti 2015

Av Sirpa - 11 augusti 2015 08:31

Är just nu ledig ett par dagar.
Det behöver jag verkligen...

De senaste veckorna har tömt mina energier.
Jag har givit så mycket och lärt mig så mycket nytt, tagit in och levererat, allt vad jag har förmått.

Arbetat fruktansvärt långa dagar....
För att sedan komma till detta läget, då jag får till mig att jag borde ge ännu mera.

Satt som en zombie igår och kämpade med min ork.
Hade kommit hem från mitt arbete 4 på morgonen, lyckats sova endast 3 timmar.
De senaste 4 dygnen hade jag jobbat 46 timmar!!
Varje dag hade jag tillbringat mer än 14 timmar på mitt arbete...

Det var fantastiska dagar och även nätter, då skiften kastades om så min kropp och hjärna knappt hängde med.
Ena dagen började jag arbeta 2.50 på morgonen för att sedan dygnet efter sluta vid den tidpunketn istället...
Hela jag var i olag igår.....

Hjärnan skrek efter vila!!!

I detta ringer min arbetsplats och frågar om jag kan jobba ännu mera??!!
På min enda riktigt lediga dag!

Tre gånger fick jag lov att förklara att jag helt enkelt inte orkar....att jag jobbat så oerhört mycket de senaste veckorna och dagarna att jag jag Måste få vila...

Detta blev knäckande för mig..

Jag har själv haft den posisionen under många år på mitt förra arbete, där jag ringde ut medarbetare till extra jobb.
Var det någon som gav det svar, som jag gav igår, att denne inte orkade helt enkelt så blev jag empatisk istället och bad min medarbetare att vila och återhämta sig.

Aldrig att jag tryckte på eller började argumentera...
Samtalet igår fick min sista ork att tryta helt...

Jag räcker inte till!
Det är inte tillräckligt att jag jobbar 100 timmar på 14 dagar....

Jag räcker inte till...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards