Direktlänk till inlägg 22 augusti 2015

Sista kvällen...

Av Sirpa - 22 augusti 2015 21:45

Ligger nu i min säng, med Titti katt tätt intill.
Tänker på dagen som gått och på hur härligt, jobbigt, varmt, underbart och galet skönt det varit idag:)
Vår sista dag här på ön för denna sommarsäsong.

Vaknade tidigt imorse och tassade ut i bara nattlinnet, för att knäppa bilder på den vackra soluppgången.
Så jag njöt!
Av stillheten, dimman som låg över kohagen, likt en vacker slöja.
Solens strålar speglade sig i havet ....
Det var så underbart!

Stod bara och andades in allt i mina lungor.Kände hur allt gav mig sådan energi att mina ögon tårades.

Det var tänkt att jag skulle ut och träna.Blåsan på tån var illröd och smärtade rejält så det fick vara.
Skulle inte fått på mig sko på den foten.
Bloggade, drack kaffe och lade in mitt nya schema från Nettbuss i min agenda.Gjorde de ändringar som var nödvändiga.

Låg och tittade ut.
Hörde grannarna vakna till.
Pratade på sms med min vän U.
Vi hade igår kväll ett nästan två timmar långt telefonsamtal:)

Sedan kom en frukostinbjudan från min dotter i vagnen en bit bort.
Gick över dit och vi åt frukost.

Bytte om och satte husvagnsbackspeglarna på min V70.
Åkte bort och kopplade på M:s vagn och körde den ner till Köpingsvik, där han skulle magasinera den över vintern.
Han vågade inte köra med husvagn då han aldrig gjort det.
Klart jag hjälper en vän.

Han åkte sedan hem till Fagersta och vi for till tälten i Köpingsvik och fyndade träningkläder.
Jag köpte ett par korta löparbyxor, en långärmad löpartröja, två toppar, 6 par strumpor och två par läckra solglasögon.
Allt för 160:-
70% på allt:)

For sedan vidare till Borgholm.
Åt på torget innan vi besökte Butik Öland som jag älskar.
Köpte barnbarnet foppatofflor och en vindsnurra.
Sedan drog vi oss hemåt.Ville tända ljus i kyrkan men den var låst...
Jag blev jätteledsen för det är en tradition för mig att tända ljus där och sitta en stund i stillhet.
Nu möttes vi av en igenbommad kyrka.

Handlade på Ica Böda innan hemkomst.Massor med gott som vi ville unna oss sista dagen på ledigheten.
Fixade kaffe och tog det bara lugnt en stund.

Jag satte igång och tog ner resten av tältet.Bit för bit.Jättevarmt i solen.
Hade bikini på så jag skulle sola samtidigt som jag gjorde nytta.
Tvättade och borstade tältduk.
Vek mattor och stuvade undan saker.

Lyckades tappa en halvfull hink med vatten inne i vagnen, då hinken gick sönder.Jag blev helt förskräckt och kastade genast ut allt jag fick tag av badlakan och handdukar.
Det rann åt ett håll som tur var och hittade en väg ut.

Ställde upp dynor och luckor, fönster och dörrar för att torka ur resten.
Vilken urusel hink som pajade i händerna.
Tur den inte var full!

Dottern grillade medans jag vek ihop tältet.Vi åt och åkte sedan till Byrum och badade i solnedgång.
Så himla skönt!
Underbart vackert..



Blå Jungfrun låg så vacker där i solnedgången.
Vi njöt av det andaktsfulla fina.
Vårt älskade Öland!

Åkte åter till campingen och duschade.
Drog oss tillbaks till våra vagnar.
En dag fylld av olika utflyktsmål och sysslor...vår sista kväll på ön

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards