Direktlänk till inlägg 28 augusti 2015

Tankar i trött hjärna

Av Sirpa - 28 augusti 2015 23:17

Ligger i min bädd, i husvagnens sköna värme.
Intill mig snusar Titti katt tryggt, ihoprullad med morrhåren ryckande i drömmens värld.

Min dag blev inte som det var tänkt.Skulle åkt iväg efter jag vaknade till en god vän för mat och besök på konstutställning.
Men jag mådde så dåligt när jag vaknade vid halv 10 tiden att jag knappt kom ur sängen.
Ont i huvudet, illamående, halsont och yr i huvudet.
Kroppen smärtade bara av att jag rörde på mig.

Vila var det enda som stod på menyn för denna dag.

Rullade sakta igång dagen med en varm, lång dusch.
Tog kaffe och tabletter.
Bara tuffade på tomgång helt enkelt.

Hämtade färdig mat åt mig, dottern och barnbarnet.De tvä har ju varit risiga ända sedan vi var på Öland, så jag står väl på tur med att bli knockad ett tag i förkylning och halsont.

Min vän som jag skulle träffat fick som tur var annat att göra så jag inte behöver känna mig som en svikare.

Känns så skönt att bara ligga ner och prata på nätet med vänner.
En har jag saknat kontakten med och fick nu veta att han har det riktigt tufft.
Han har mist sin mor och bär nu en kamp som inte är värdig....
Människor kan vara så oerhört giriga och hänsynslösa.
Jag ber till Gud att han sänder sina änglar som beskydd och vakar över min vän som har det tungt.

Mina lediga dagar nu är korta.
Kommer att gå på tjänstgöring 2.50 Söndag morgon/natt.
Så det är bara till att vila så mycket jag bara kan nu.

Har under dagen sovit två gånger.
Bara slumrat in på min bädd i vagnen medans dagen levt vidare utanför.
Med husvagnsdörren öppen så katterna har gått ut och in hos mig:)
Det har känts tryggt.

Smärtan i lederna har avtagit och huvudvärken lättade efter jag ätit ordentligt.
Halsen känns krasslig ännu och orken finns inte.

Stod ute på husvagnstrappen nyss en stund.Såg på stjärnhimlen och lyssnade på ljuden från livet som finns runt ikring.
Dämpad musik från grannhus.
Tåget som far fram i fjärran, bilar ute på stora vägen.

Bara stod där och kände den kyliga trappen under mina bara fötter.
Så skönt att bara göra ingenting...en stund.Stanna upp och bara vara, med mig själv och mina egna tankar.

Som min dotter sa idag till mig...
Mamma, du vet att det är meningen att man ska vara ledig någon gång och inte alltid ha fullt upp på fridagarna också.
Hon har helt rätt.
Jag bokar upp mig på mina lediga dagar så det blir sällan tid för riktig återhämtning.

Fixade till kvällskaffe.
Skall straxt släcka ner och sova.
Låta kroppen bara vila.
Ska ta mig ett par tabletter för halsen, hjälpa kroppen att bara slappna av.

Imorgon är en ny dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards