Alla inlägg den 29 augusti 2015

Av Sirpa - 29 augusti 2015 19:59

På Tisdag är det den dagen som jag längtar efter ända sedan jag bestämde mig för att byta arbete.

Jag skriver på för fast anställning hos Nettbuss, min nya arbetsgivare.

Detta öppnar så mycket nya dörrar för mig i tillvaron och inger också ett lugn, med den fasta inkomsten igen.Som jag är van vid från mitt långa yrkesverksamma liv.

På Tisdag drar jag igång med att lägga bort onyttigheter i matväg.
Kilon skall väck på magen och höfterna.
Har slarvat så oerhört hela sommaren med mathållningen och det syns och känns.

Träningen kan jag fortsätta med nu när tån verkar ha börjat läka ihop som den skall.Såret har lagt sig och det har bildats ny hud.

Kommer att köra hårt en vecka minst med att bara leva på Naturdiet dryck och en bar per dag.
Det kommer att bli tufft men när jag kommit igång efter ett par dagar så går det utav bara farten.

Det är bara att vänja kroppen vid mindre intag av kalorier.
Sedan när jag fått igång processen så ska jag prova 5-2 och se om det är något för mig.

När träningen väl är i full gång och några kilon är borta så går allt bra, jag kan återgå till att äta normalt.
Självklart inte i de mängder som jag roat mig med att trycka i mig under senaste två månaderna.

Träningen måste in i min vardag, annars mår jag inte så toppen som jag vill.
Träningen hör till min livsstil och den vill jag hålla igång ordentligt.

Minst 4-5 mil i veckan av löpning och powerwalk.
Simhallen är ju bra här i Surahammar så den kommer att få besök också.

Vill känns mig smal och fräsch.

Det vet jag hur jag skall uppnå och 1:September är startdatum:)

Beslutet är taget:)

Av Sirpa - 29 augusti 2015 18:54

Dagen har skridit fram i en underlig blandning av vila och diverse sysslor.
Har sovit vid två tillfällen.
Vaknat och känt mig ledsen och övergiven....

Har drömt obehagliga drömmar och vaknat med den känslan inom mig...tagit med drömmen in i mitt vakna tillstånd.

Det som just nu berör mig illa är att jag mist en vän som stått mig väldigt nära.
Det gör ont!
Jag mäktade inte med att vara ett sista val som människa i dennes liv och då fick det bli en total brytning istället.

Första dagarna klarade jag som ingenting då det var så mycket på arbetet med möten som sedan ledde till fast tjänst för mig.

Just detta med att få ett sådant glädjebesked är sådant som jag vill dela min min bästa vän....som inte längre finns vid min sida, blev jag medveten om efter nån dag.
Det känns tomt!

Det kommer ständigt in nya människor i mitt liv och det känns fantastiskt.
Men att mista en vän som betyder så oerhört mycket för mig...känns overkligt.
Det gör jätteont i hjärta och själ!

Livet är ju så..
Människor kommer och går.
Några glöms snabbt och andra lämnar öppna, blödande sår.

Där står jag nu...med ett öppet sår, som tar hårt på mig.
Ett stöd i mitt liv är borta, har varit det ett tag nu.
Den människan har så mycket viktigare saker att reda ut och försöka få ordning på att jag valdes bort.

Visst kan det tyckas egoistiskt från min sida, att känna behöv av kontakt.
Men från att ha haft det dagligen till att det bara dog ut till ingenting....
Från att ha haft en stor betydelse i en människas liv...till att bara vändas ryggen.
Vi räckte inte till för varandra....

Märklig känsla!

Den kommer att gå över, det vet jag.
Men jag är sådan att jag låter känslor och tankar flöda fritt, sortera och lägga åt sidan.

Sådant som min vän kallade för Känslodravel....

Saknar dig vid min sida!


Av Sirpa - 29 augusti 2015 17:19

Mitt lilla barnbarn här i Surahammar, kom idag och betättade att hon hade en present till mig:)

Hon tittade klurigt på mig med händerna bakom ryggen och sträckte sedan fram detta söta hjärta.

En nyckelring som jag kan bära med mig.
Jag har redan en liten ring på mig varje dag som jag fått av min lilla tjej, mormors prinsessa.

Det värmer så i mormorshjärtat med gåvor som är givna med omtanke och kärlek.
Tack min lilla prinsessa

Av Sirpa - 29 augusti 2015 09:43

Hela dagen igår vilade jag.
Åt bra, sov korta stunder och bara lät dagen rinna iväg i sin egen takt.

Kom ju hem från jobbet vid 4 tiden på morgonen så dagen blev inte så lång.
Sov först till 9.30

Låg sedan vaken på natten och bloggade, pratade med min goa vän, skrev med andra vänner och bara satt i nattens mörker med några värmeljus tända.
Tillät mig vila i detta.

Vaknade imorse vid 8 tiden.
Gav Titti hennes frukost, bryggde kaffe och bara njöt av att vara ledig.

Betalade månadens räkningar.
Familjen vaknade till i huset och tog sig ett dopp i poolen.
Jag var också sugen men känner att det bästa är att låta bli just nu, när jag inte är helt pigg i halsen.

Känner mig piggare idag.
Mera utvilad och det är ju tur då jag skall ut inatt och jobba.
Börjar 2.45 på depån.
Tar vår lilla bil till byte av förare på Centralen.
Övertar ratten från föraren som kört hela natten och kommer då från Örebro.
Just den tjänsten som jag själv hade tre dagar i rad.

Nu slängs mitt dygn om från nattjobb till tidiga mornar istället.
Kroppen och knoppen har lite svårt att hänga med i de kraftiga svängningarna.

Känner mig hyfsat i balans.
Ska sova några timmar på kvällen så jag fungerar fullt ut imorgon i de körningar jag har.

Av Sirpa - 29 augusti 2015 01:31

Fick frågan i text....

Vill du att jag skall ringa dig?
Självklart ville jag det.

En varm, mjuk, omtänksam röst i natten som värnade om mitt mående.
Som vill mig väl.
En röst där jag hör tydligt vad som händer i själen av orden vi byter med varandra.


Vi skulle ha varit tillsammans idag var det tänkt, men min hälsa och ork sade ifrån.
Mycket finns det att prata om ständigt.
Varje ord för oss framåt.
Vi har nästan lagt bort skrivandet då ett samtal ger så mycket mera.
Nya nyanser av varandras liv, insikter och tänk kommer ständigt fram i ord.
Även mitt i natten....
Trötta, gäspiga var vi båda, men ville inte riktigt släppa taget om varandras röster ännu.

Din röst gör mig lugn....
Hör den ännu, långt efter vi sagt godnatt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards