Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Morgonens tankar

Av Sirpa - 7 september 2015 07:28

Ligger i min bädd i husvagnen och bara låter tankarna flöda.
Tar in de dagar som gått, allt jag upplevt, allt jag känt.Ord jag hört och som berört.

Har arbetat mängder med timmar.
Varit oerhört glad och tacksam över allt jag får vara med om.
Mötet med ständigt nya människor, goda ord och härliga samtal, både korta och långa.

Jag berörs av andra människor ständigt.Suger in av orden som kommer till mig.Känslan de förmedlar.
Glädjen i deras ansikten.

I mitt arbete nu så är det mycket lovord, beröm och härliga känslor som flödar.
Våra gäster på bussarna är så nöjda, glada och belåtna över det vi har att erbjuda.

Jag får ständigt höra ord som:

Vilken fantastisk resa, bästa bussresan någonsin och då har jag rest i mänga år.

Tack! Du kör som en gudinna!

Så underbart att få ett sådant fint bemötande från en bussförare.Tack

Du är så glad och härlig, fortsätt så!

Vilket härligt bemötande du ger oss, glad och så hjälpsam.Förändras aldrig!

Tack för tydlig och trygg information.
Jag kommer aldrig åka med andra än Nettbuss Bus4you.

Vilken buss! Vilka stolar!
Woow...aldrig mer andra bussbolag.

Ja... :) Det bara fortsätter i det oändliga, tur efter tur!

Självklart kommer det även kritiska, buttra, sura och kinkiga personer men dem omvänder jag väldigt fort.
Det är aldrig vi som gjort något utan de bär på något som skett hos konkurrerande företag...otrevliga händelser och dumma bussförare.
Dålig information och inställda turer.

Jag levererar något helt annat och gästen är våran:)

Vi är ju bäst!
Ingen tvekan om den saken.

Bästa mötet hittills var igår.

Ett ungt par kommer fram till bussen, där jag står utanför och möter upp med mitt leende.
Kan man köpa biljett på bussen?
Javisst svarar jag:)
Härligt, då lägger vi in väskorna.

Gästerna kliver ombord och tittar in i bussen och utbrister..
Men herregud! Vilken buss!
Är det sant?! Kan man åka så billigt på den här bussen?

Javisst svarar jag:)
Detta är Bus4you, här åker vi bekvämt och bra.

Gästerna sätter sig i varsin fåtölj och genast ringer mannen ett samtal som jag hör varje ord av.

Vi sitter på en buss nu och du skulle se vilken buss!!
Vilka säten, man sitter som en kung.
Gratis internet, toa, stort och härligt.
Benutrymme och eluttag!
Fan här finns ju Allt man behöver.

Samtalet fortsätter i den tonen och avslutas med att han säger till den han talar med...

Åk med dom här!
Berätta för alla hur bra dom är och att det är superfint.
Ja precis!
Nettbuss Bus4you
Dom är toppen!

Då jag hört samtalet så tackar jag honom för den fina reklam han ger och får då svaret.

Självklart!
Ni är ju bäst och det ska alla få veta:)

Så himla underbart för mig att få sedan köra dessa glada goa gäster till Arlanda.
Med glädje i hjärtat och värme i rösten tackade jag, som jag gör, varje tur, mina gäster för att de valt att åka med oss och önskar dem en trevlig dag och att vi ses snart igen.

Trivs jag på jobbet tror du??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards