Alla inlägg den 9 september 2015

Av Sirpa - 9 september 2015 02:48

Riktigt skönt att kunna sova så länge att jag vaknade av mig själv.
Ingen väckning på eller något som låg och väntade denna Tisdag.

Alltså helt ledig:)

Det är ganska ovanligt i mitt liv med sådana dagar.

Låg länge kvar i sängen och bara njöt av tanken, drack mitt morgonkaffe, småpratade med Titti.
Bloggade lite och mådde bara gott.

Bestämde mig för att ta mig en runda till fots i det soliga vädret och sedan efter dusch åka in till Västerås.
Handla lite presenter till lilla barnbarnet som fyller år.Eventuellt byta ett par jobbarbyxor som är för stora.

Ringde Blodcentralen och ändrade min givning till Västerås, istället för Köping.Skulle ge idag när jag ändå åkte in.Passade bra

Så blev det inte....

Tog på mig träningskläder.
Slängde ut mattor och sängkläder ut ur vagnen, skakade och hängde ut på vädring.
Bar in saker i förrådet som låg undanstuvade i vagnen, sedan Ölandsvistelsen.

Medans jag stökade runt så började en odör sprida sig...det luktade kraftigt av bajs!
Bläh!
Såg sedan till min förskräckelse att jag trampat i en hög baja som låg en bit utanför husvagnen.
Min foppatoffla var kladdig och med den hade jag dragit in kladdet i husvagnen, på flera ställen på golvet.
Så äckligt!
Vilken tur att mattorna var borttagna.
Stanken var vidrig!

In i huset och sanerade tofflorna som inte slutade lukta.
In i vagnen och fram med skurmedel och papper.

Som tur, ringde en god vän till mig mitt i mitt stök och vi fick ett skojigt samtal under tiden som jag utförde mitt påtvingade saneringsarbete.
Det lättade upp mycket kan jag lova.
Tack Maria:)

Lyckades med konststycket att eliminera lukten av bajat och det blev rent överallt på köpet.
Riktigt rent och väldoftande.Foppatofflorna åkte i tvättmaskinen.

Vi avslutade vårt glada samtal efter 40 minuter och jag kunde fortsätta med det som var tanken, ge mig iväg ut på pw innan dusch.Trodde jag...

Inte heller nu blev det så...
Såg att Titti betedde sig underligt, där på soffan i vagnen.

Insulinkänning!

Fram med druvsocker, kaffefilter och banka till sockret till ett pulver och stoppade in i hennes mun, gnuggade in i tandköttet för att snabbt få ut sockret i blodet.
Bar över henne i sängen, som jag nu bäddat fint.
Var med henne och gav min närhet, trygghet och värme.Pratade lugnande med henne.

Gav mat med mera druvsocker inblandat.
Det var bara att ställa in allt jag planerat.Kunde och ville inte lämna min lilla kattjej i det tillståndet.

Det var så varmt och fint ute att dörren stod öppen i vagnen.Den friska luften strömmade in.
Jag plockade med disk, tvätt och lite annat medans jag fanns för Titti.

Hon repade sig väldigt fort och det tack vare att jag fångade in det tidigt.

Tur att jag inte hunnit åka någonstans.

Blodsockret återställdes och två timmar senare var hon normal igen, omän väldigt trött.
Hon somnade på sängen.


Dagen var så långt framskriden att jag åkte bara till Willys och handlade.

Fick in en sten i Volvons frambroms som nu ligger där och gnisslar.
Den kommer att släppa när jag kör till stan under morgonen.

Passade mitt febriga barnbarn en stund så svärsonen kunde åka och handla.

Vi bar sedan in mitt gåband in i huset för kommande träning under senhösten när vädret är sämre.
Senare var jag med tösen igen då pappa behövde iväg på fotbollsträning med hennes brorsor.
Tur att mormor finns nära:)
Ledig och tillgänglig ibland.

Dagen gick och jag fick iallafall vagnen noga städad.Urplockad från överflödsprylar, innan jag drar den till Eskilstuna i helgen.
Kollegan V ringde och vi pratade katter och fransförlängning.Skickade över Ciccis sida till henne.

Pratade på messenger med vänner och letade rätt på tågbiljetter till Onsdagen som kommit via mejl från Göteborg.

Fick även ett samtal från ett ställe som säljer hälsoprodukter som erbjöd coachning i kost och träning om man köpte produkterna.
Tackade nej och vi fick också ett härligt samtal där jag till slut var den som erbjöd råd med träning och val av mat:)
Kul vändning.

Han insåg att jag nog inte var riktigt rätt målgrupp att sälja in det hos.
Att jag redan hade koll på sådana saker.

Kvällen kom och Titti piggnade till.
Gick isäng vid 20.30 tiden redan och det var skönt att bara sjunka ner i en halvdvala med Titti intill.
Planerade lite inför kommande veckor.
Kommer vara ett fullspäckat program kan jag lova:)
Som vanligt!

Onsdag, som det nu redan är i skrivande stund.Ligger vaken på natten, så ska jag och två kollegor ta tåget till Göteborg från Västerås 5.30
Med byte i Katrineholm.
Vi skall till Nettbuss på utbildning.

Ska bli jätteroligt och det kommer vara en lång dag då vi inte fick övernattning, utan åker tåg tillbaks för att anlända hem sent ikväll.
Blir en 16 timmars dag.

Som tur fick jag vara ledig Torsdag.
Har då fransförlängning hos Cicci 9.30.Sedan påkoppling av husvagn på bilen och via Hallstahammar vidare till min dotter i Eskilstuna.
Ska hälsa på V:s katter inför att jag ska passa dem nästa helg, i Hallstahammar.

Så det är full fart även den lediga dagen.
Göteborg försökte få mig att jobba Torsdagen och börja 2.50 på natten när jag kommit från Göteborg med tåg på kvällen vid 21 tiden.

Ingen bra ide tyckte jag:)
16 timmar igång och sedan jobba 11 1/2 timme utan att få sova nåt...
Hmm..,undrar hur de tänkte där?!

Jag är ju ändå en människa, ingen maskin.
Börjar sedan jobba 2.50 på natten till Fredagen så jag drar nog mitt strå till stacken ändå.
Eller vad tycker du:)

Nu ska jag krama kudden en stund till.Mobilen väcker 4.00, har en timme på mig.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards