Alla inlägg den 10 september 2015

Av Sirpa - 10 september 2015 16:10

Kommer bära min bricka med stolthet inatt när jag stiger in i mitt fordon och med glädje kör mot Arlanda.

Drömmar går att uppfylla:)
Det vet jag!

Av Sirpa - 10 september 2015 12:48

Ibland har jag en förmåga att ta på mig lite för mycket i min tillvaro och då känns det inte bra.

Vaknade imorse med ett tryck över bröstet just för den skull, att jag plockat in för mycket göromål under kommande dagar.

Hade tänkt att dra min husvagn till Eskilstuna idag, för att boa i den över helgen där, medans vi fixar med lillkillens 2 års kalas, som är på Söndag.
Ville ha med Tiiti för att jag skulle ta hand om henne själv.

Pratade med min yngsta dotter och vi kom fram till att det bästa är att jag låter vagnen stå på sin plats och jag åker, bara jag till Eskilstuna imorgon.
Hon tar hand om Titti åt mig, medans jag sover kvar i Etuna.

Det blev en enklare lösning då jag måste isäng tidigt ikväll för att gå upp 1.45 för att åka och jobba ett jättelångt pass.
Ska hämta lillkille imorgon efter jobbet från fritis.
Lördagen vill jag göra munkar till hans kalas:)

Så i eftermiddag åker jag och dottern samt lilltjejen, till min kollega och besöker de goa katterna som jag har hand om nästa helg.
Vill lära känna dem och veta hur jag tar hand om dem på bästa sätt.
Kommer bo hos dem i två nätter.
Har jobbarhelg så det blir ju inte hela dagarna.

Känns klokt att låta vagnen stå kvar på tomten.Jag har ju boat in mig och det blir bara dumt och riva upp allt.

Så ibland får jag lov att tänka om när programmet blir för tajt:)
Tänker inte alltid på att någonstans måste jag även hinna med vila och återhämtning.

Gårdagen krävde sin kraft och jag känner mig trött och lite darrig idag.

Av Sirpa - 10 september 2015 07:58

Vaknade på natten vid 2 tiden och klarade inte av att somna om.
För mycket rörde sig i huvudet.

Låg en stund och bloggade innan kaffebryggaren fick ta hand om dagens första goda kopp kaffe.

Det var natten till Onsdag.
Dagen då jag skulle, tillsammans med några härliga kollegor, ta tåget till Göteborg och förarutbildning för oss nya Nettbussare:)

En dag som jag längtat efter, kan jag lova.Jag ville lära mig mera av mitt arbete, känna att jag verkligen behärskar det jag åtagit mig att göra.

Träffa mina nya kollegor nere i Göteborg som jag bara hört rösten på.
Krama om min chef och se hurdan miljö alla sitter och utför sin del av arbetet i vårt härliga gäng.
På vårt Nettbuss Express. Bus4You som nu ligger mig så oerhört varmt om hjärtat.

Att arbeta med detta jag nu gör innebär att jag får ta ett helt annat ansvar än hos min förra arbetsgivare.
Här är jag verkligen en kugge som är så oerhört viktig för allt vi vill få fram till de som väljer att resa med oss.

Jag är, tillsammans med mitt fordon, min buss, ansiktet utåt.
Den som våra gäster först av allt möter.Som de ser rulla fram på vägen och som de skall få sin tillit till och vilja resa med.

Inbakad i detta värdskap som jag i detta befinner mig i, är det oerhört viktigt att jag har de verktyg jag behöver för att kunna ge av det gästen vill ha, det denne lockas till och vill ta del utav.

Där är utbildning ett viktigt moment.
Först av allt givetvis, det egna intresset för att vilja ge av mig själv och det jag representerar, min egen personlighet, framtoning, gästvänlighet och viljan att våga ta för mig av det som erbjuds därute i denna mängd av människor som reser varje dag.

Jag är Ambassadör för vårt Bus4you.

Denna utbildning, pricken över i:et skulle nu genomföras denna Onsdag, i Göteborg hos Nettbuss.

Jag såg verkligen fram emot dagen, som jag visste skulle bli väldigt lång och garanterat intressant på alla sätt och vis.

Satte mig i bilen 4.15, åkte till Västerås och parkerade för dyra slantar...huuu..210:- för att stå till kvällen.Hade inte orken att söka något billigare vid den tiden på dygnet.

Nåja:) jag hade en härlig dag framför mig.Mötte upp söta kollegan A och vi uppsökte vårt avgångsspår där tåget rullade in 5.30

Första etappen blev till Katrineholm.
Där det var tågbyte.
I Kolbäck steg det på två kollegor till och det visade sig att vi hade en nybliven kollega ombord redan:)
Kul! Vi var 5 Nettbussare på väg neråt Götlabörg med en förväntan och nyfikenhet inombords.

Vackra vyer för förbi tågfönstret och jag trivdes väldigt med att bara sitta och åka.
Morgonen bjöd på vacker soluppgång där vi susade fram.
Men huuu...så obekväma stolar att sitta och färdas i.Inte på långa vägar som våra härliga fåtöljer i våra vackra Irizar.

Köpte mig en kopp av någonting som jag tror var kaffe men det smakade inte det.
Hmmm....blir lika förundrad varje gång jag får till mig sådan dryck i dagens kaffemedvetna sverige.

Det finns ett upphav av underbara kaffemaskiner som brygger det mest smakfulla kaffet...att inte ett ställe som tågen, som har så mycket människor resande varje dag, satsar nån krona till och serverar ett gott kaffe.
Nåt att se fram emot för kunden som stiger på.Nybryggt, väldoftande med en njutning för själen.

Vi anlände till Göteborg vid 9.30 tiden.Gick den korta sträckan till GP huset där Nettbuss håller till.
Möttes upp av en av våra chefer.
Samt kollegor från depå Karlstad och Linköping.

Fick skaka hand med Göteborgskollegor vars röster jag hört och nu fick ett ansikte på.Såg hur de satt vid sina platser och utförde sin del av vårt teamwork.
Jättekul att få en bild av allt.

Miljön kändes trivsam och lugn.
En arbetsplats att trivas på.

Vi slöt upp i konferensrummet efter en God kopp kaffe som jag njöt väldigt av:) efter tågets "kaffe"

Körde igång med en presentation av oss själva.Vi var totalt 12 förare.
Kul att ta del av allas olika bakgrunder.
Sedan följde timmarna i rask takt.
Organisationen.Marknad.Kvalitet
Drift med allt vad det innebar.

Vi pratade mycket Värdskap, hantering av Färdskrivare och vilotidsregler som är så viktigt idag i ett arbete som vårt.
Vi fick beställa kläder.Blev fotograferade.

En god lunch intogs på ett närliggande hotell.Snabbt och smidigt innan utbildningen fortsatte.Hann andas friskluft en kort stund i ett somrigt, varmt och soligt Göteborg.

Vi pratade olika bussar, linjer och hantering av handdator.
Trafiksäkerhet och resevillkor.Kundbemötande och depårutiner, nycklar och rastlokaler.
Tjänstelistor och omlopp.

Pjuh!
Mycket inputs blev det på få timmar, men för oss som kom från Västerås, var en hel del redan vardag då vi kört sedan i somras.
En av oss har ännu inte kommit igång utan börjar köra med fadder nästa vecka.

Dagens timmar ramlade på i rask takt och vid 16 tiden var det så dags att ta farväl för denna gång.
16.30 gick vårt tåg.

Jag satte mig genast på tåget och njöt av den fina förarväskan vi fått, som jag längtat efter sen första gången jag såg min vän och kollega K ha en.
Så snygg och praktisk.
Äntligen ordning på mina grejor som behövs i arbetet.
Likaså fick vi våra namnskyltar.

Nu är känslan fullkomlig:)

Nettbussare så det även syns.
Bara att vänta in blus och tröja med Nertbusstryck också.

Jag är en stolt representant av vårt företag och då vill jag också synas.Vill visa vem jag är, vad jag heter och vem jag är ambassadör för.
Det gör jag nu och det gör mig så himla glad:)

Ser fram emot nästa arbetspass som börjar 2.49 natten till Fredag.
Då skall jag stå där på Centralen i Västerås och vänta på min buss, som kommer från Örebro.
Lösa av en trött kollega som då kört massor med timmar.Jag tar över ratten och gästerna, låter kollegan åka hem och sova.

Mitt Nettbuss:)
Min framtid i bussbranchen.

Vi satt på tåget och pratade om dagen.Väldigt trötta alla fem, nöjda med allt det vi upplevt och tagit in.
Kände oss redo att möta det som förväntas av oss.

Tåget blev försenat från Göteborg och hotet låg hela vägen över oss att vi skulle missa vårt byte i Katrineholm.
Kändes jobbigt då vi var trötta, hungriga och ville hem.

Glädjen var stor då tågvärden meddelade att vår anslutning skulle vänta på oss de minuter vi låg sen.
Vi sprang och vi hann:)
Så härligt!
Tack SJ där gjorde ni någonting mycket bra för många av era resenärer!!

Kom hem vid 21.30
Trött, glad och med ett framåttänk i positiv anda:)
Tack ni fina som gav oss denna dag!
Jag kommer att göra mitt allra bästa för att Vi skall vara Bäst.

Nettbuss Bus4You Västerås.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards