Direktlänk till inlägg 14 september 2015

Riktigt kalas:)

Av Sirpa - 14 september 2015 08:00

Söndagen blev ett enda stort 2 årskalas på Prästgården.

Jag vaknade tidigt och började stöka runt innan familjen vaknade.
Fixade frukost och sedan var dagen igång.

Vi hjälptes åt med att få allt klart tills gästerna började trilla in.
Öppet Hus från 14.00 och framåt....

På sista bilden är det födelsedagsbarnet och jag :) stolt mormor.

Vid 17.30 tiden anlände den sista gästen och då hade det varit fullt hus mest hela tiden.
Så härligt!
Lillkillen trivdes med all uppmärksamhet och fick presenter som alla var jättebra.

Kläder, barnböcker och annat som en 2 åring gärna leker med.

När jag lämnade huset med min mor och andra barnbarnet i min bil och styrde hemåt, så var klockan nästan 19.00

Disken fixad, undanplockat och klart så gott det gick.
Lillkillen svettig och trött men ändå uppe i varv.

Riktigt 2 årskalas:)

Lämnade av min mor hemma och åkte hem till husvagnen.
Packade upp allt mitt och tänkte på dagen som gått.
Fick träffa min son också idag och det värmde mitt hjärta.
Vi pratade lite och det kändes bra.

Glädjen att få krama om min förstfödde var enorm.

Somnade sent med magen full av gottis från dagen och hjärtat varmt av all kärlek som visats under dagens timmar.

En liten kille fick ett riktigt kalas:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards