Alla inlägg den 15 september 2015

Av Sirpa - 15 september 2015 11:57

Dagens träningspass styrde jag mot Surahammars Kyrka.
Det var riktigt gråmulet denna morgon men regnet höll sig borta, ett tag iallafall.

Gick riktigt raskt.
Kände hur benmusklerna protesterade lite efter gårdagens dryga 12 km.
Släppte vartefter och kändes riktigt bra efter 4 km.

Gick omkring på kyrkogården och läste namnen på gravstenarna.
Flera av dem som låg i vila där, kände jag från den tiden jag bodde här.
Jag arbetade ju som Traversförare på bruket när jag var ung och såg nu kollegor från den tiden ligga där, med vackra minnesstenar och blommor i vas.
Kändes konstigt!
Det var så många namn jag kände igen, mindes deras skratt, ord de sagt och även handslag.

Där låg vänner som var yngre än jag, som gått bort i olyckor.
Tiden går och allt förändras ständigt.

Det gamla läggs bakom och nytt tas fram.

Minneslunden låg där så vacker och fridfull, nere vid vattnet.
På kyrkogården var det några som jobbade med att staga upp gravstenar och de hälsade glatt när jag leende gick förbi.
Så värdigt arbete!

I minneslunden finns barnens farmor och farfar.Älskade och saknade.
Det går knappt en dag utan att någon av mina tjejer pratar om sin farmor och farfar.De hade en stor betydelse i mina barns liv.
Lämnade fina avtryck i deras själar:)

Stannade också till på den plats där Sura gamla kyrka låg.
Den brändes ner av en människa som mådde fruktansvärt dåligt.
Det fick utryck i att den vackra kyrkan försvann för all framtid.
Endast muren finns kvar och den har tagits tillvara.

I denna kyrka gifte jag mig med barnens far:) Det var länge sedan.
Känns som det var i ett annat liv.
Åren går och blir till minnen.

Jag minns ännu hur det kändes att stå utanför kyrkan och alla människor kom och grattulerade och kramade om oss, mig och min lagvigde:)
Som idag är en av mina bästa vänner.

Jag i vit lång klänning med släp och vacker slöja med diadem:)
Jag var jättevacker!
Vi var så unga..

Vi var gifta i 17 år.

Gick så vidare och tillbaks mot centrum.Förbi badhuset, längs elljusspåret och hemåt förbi Nybygget och Enbärsvägen.
Redan vid elljusspåret började det regna och det tilltog.
Jag joggade korta sträckor för att skynda på.
Sista kilometern vräkte det ner från himlen.

Anlände hem till husvagnen.
Genomblöt, kall och trött i benen.

Kändes skönt att komma inomhus.
Plockade snabbt ihop duschgrejer, ombyte och frukostattiraljer och gick över till huset.
Dottern är hemma med febrig lillgumma idag.

Stretchade och duschade.
Vi åt frukost och jag hade tagit ut mig riktigt ordentligt idag så det fick bli sängläge en stund innan jag skulle klä mig för dagens arbetspass.
13.20-24.00 kör jag idag.

11 1/2 km blev det i benen idag:)
Känns bra!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards