Alla inlägg den 17 september 2015

Av Sirpa - 17 september 2015 19:11

Jag har alltid tyckt om båtar och inredningen i dem.
Nu var jag imponerad av den hytt vi fick på M/S Birka.
Det syns att det är kunnigt folk som designat inredningen.
Färgerna, belysningen och allt kändes så stilfullt och samtidigt harmoniskt.

Jag knäppte bilder överallt och vill visa.
Se och njut, som jag gjorde på plats.

Av Sirpa - 17 september 2015 11:29

Vaknade tidigt denna morgon.
Kände en glädje redan vid första vakna tanken.

Ledigt i två dagar:)

Idag var det dags för kryssningen med m/s Birka, tillsammans med min yngsta dotter.
En resa som bara kom ramlande till oss när vi kände för att komma bort ett tag och bara vara.

Den kostade endast frukost och bussanslutning. Dvs 270:-
Superbra!

Jag hade en hel del att göra innan bussen skulle gå.
Tömde toan i vagnen, diskade.
Packade inför helgen som jag kommer tillringa i Hallstahammar med ett stort gäng, härliga katter:)
Jobbar mycket den helgen så det är viktigt att packningen blir rätt.

Packade det sista inför båtresan.
Bäddade och städade i vagnen.
Sydde ihop en klänning jag lånat av min äldsta dotter, som var trasig i en söm.
Duschade.Pussade på Titti innan vi traskade bort till Okq8 i Sura och Birkabussen.

Den kom 12.20
Rast för föraren på ABB Arena en timme, så vi passade på att ta lite kaffe och macka, ute i solen.

For så vidare mot Stockholm och Slussen, där Birkaterminalen ligger.
Jättemysig chaffis på bussen som informerade oss om allt vi behövde veta vid ankomst till terminalen, samt hemfärd nästa dag.
Jättebra och tryggt!

Checkade in och väntade på ombordstigning.

Fick vår hytt och den blev en glad överraskning.
Liten och utan fönster men oerhört väldesignad och fin.
Riktigt genomtänkt och snygg, ren och fräsch.

Installerade oss och vilade en stund innan shopping i Taxfree butiken.

Båda var vi trötta efter tidigare jobbiga dagar och det lockade inte nämnvärt att göra annat än äta lite och sedan göra kväller.
Såg oss omkring på båten som inte är speciellt stor.

Åt på Bakfickan, där vi spanat in att de serverade go hamburgare.

[Bild]

Drack till alkoholfri öl som var riktigt god.
Espresso som efterrätt smakade suveränt.

[Bild]

Gick omkring lite på båten efter det men ingen av oss tilltalades av fulla pensionärer som skränade omkring.
Kändes lite konstigt att de kan väsnas så:)
Drog oss tillbaka till lilla hytten vid 21 tiden och gjorde kväller.
Under flera timmar hörde vi sedan hur grannar skränade, grälade och väsnades på fyllan.

Är så himla glad över att jag inte dricker någon alkohol alls.

Somnade sent och kände hur min mage var nöjd över att ha fått riktig mat under kvällen.

Mysigt att vara iväg såhär med min minsta dotter.Vi har förmågan att trivas vart vi än kommer.
Det gör vi verkligen nu:)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards