Alla inlägg den 19 september 2015

Av Sirpa - 19 september 2015 17:50

Idag hade jag mera tid och ork till att vara med mina "ungar" som jag passar över helgen.

Kortare arbetsdag, bara 10 timmar:)
Kom till lägenheten redan vid 13 tiden efter att ha hjälpt en kollega med tankning.Samt att jag var in och handlade lite mat.

Katterna hade röjt rejält.
Toatullen utriven och spridd i hall och badrum.
Båda kattlådorna äckliga och kattsand överallt.
Buskatter!

Hela gänget var som tända ljus när jag städade och plockade undan efter dem.
Sedan blev det mat.
Skurade golven innan jag duschade själv.
Sedan hade jag sällskap när jag tog mig kaffe och macka:)
Riktiga tiggare!

Sedan blev det slapparstund på soffan och då fick jag katt i knät direkt.

En efter en kom de upp till mig och sedan blev det rofyllda timmar när alla slappnade av.
Känns att de tycker om att ha mig hos sig.

Riktiga goshögar.

Har nu lagt mig i sovrummet och det är tyst och lugnt i tv rummet där pälsbollarna håller till.
Mera rofyllt idag.

Behöver somna straxt.
Ska upp 1.45 igen för att åka och jobba.

En av kattungarna satt och såg på naturprogram på tv:)

Av Sirpa - 19 september 2015 06:28

Installerade mig igår, efter jobbet, hos min kollega och vän V som har ett helt gäng katter.
5 vuxna och 3 ungar.

Hon själv är på resa norrut med sin kärlek och de förlovade sig under gårdagen.
Jätteskoj:)
Sedan skall de gå på ett bröllop.
Hon kommer hem på Måndag så det är bestämt att jag skall vara med kattgänget till Måndag förmiddag.

Det var livat i luckan när jag anlände vid 16 tiden.
Jättetrött efter att ha jobbat ända sedan 2.45 på natten.

Bytte om direkt efter en välbehövlig dusch.
Katterna var jättenyfikna på mig och vi bekantade oss med varandra.
Riktiga skönheter:)

Inte lätt att fånga dem på bild då det var full rulle hela tiden.
Det busades, kelades, kivades sinsemellan och sedan var det gemensamt matdags.
Alla samlades i köket.

Gjorde rent lådorna och sopade kattsand.Blir en del efter ett gäng som detta:)
Kattungarna jagade sopborsten i glädjeyra:)Samtidigt som den var lite läskig, tyckte dom.

Fixade mig lite kaffe och smörgås.
Det var jätteintressant tyckte hela gänget.
Allra helst den äldre damen som har ett ansikte som ett lejon.
Så vacker!

Hon hade mycket att berätta för mig.
Märktes att hon varit med ett tag.
Hon var den som fick snabbast tillit till främlingen i deras hem.

Det blev mycket klia nacke, krafsa mage och gos innan jag till sist stängde in mig i sovrummet för att få en lugn stund.

Gjorde kväller tidigt då jag skulle upp 1.45 på natten.
Sov kanske en timme och vaknade sedan av katternas bus ute i lägenheten.
Det var full rulle.

Inte mycket sova mera denna natt.
Kanske en timme till att det blev.
En av kissarna grät efter mamma.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards