Alla inlägg den 21 september 2015

Av Sirpa - 21 september 2015 22:23

Vaknade tidigt denna Måndagsmorgon.
Ville åka till katterna i Hallstahammar tidigt och sedan fara vidare till Västerås för att få en härlig pratstund med min bästa vän.
Sedan hade jag tänkt att leta efter skor att ha på i arbetet.
Börjar bli kallt med dem jag har, som är helt öppna.

Köpte mig en kjol igår till uniformen och den ville jag testa idag och ha på mig när jag skulle shoppa skor.

Sedan hade jag tänkt att städa husvagnen, tvätta och kanske hinna tvätta av bilen utvändigt

Jo tjena vad bra det blev....
Hann installera mig hos min vän när det ringde från Göteborg och det behövdes extraförare idag.
Redan 3 timmar senare.

Tur att jobbkläder, nycklar och sådant var med, så jag körde igång tjänsten som började 12.30
Hämtade ut buss från depån.

Satt sedan och funderade på väg mot Arlanda vad som hände...jag som skulle göra en massa idag satt där och rattade buss igen..
Nåja:) Klart jag hjälper till om det behövs.
Jobbade till 20.55 och for sedan hem till husvagnen.
Trött och hungrig.Hade ju ingen mat med mig så det blev en lång dag på fastande mage.

Av Sirpa - 21 september 2015 06:11

Valet av arbetsplats är nu utan tvivel den absolut rätta för mig.

Varje dag, ja i stort sett varje tur öser våra gäster beröm över oss och våra härliga bussar.

De tackar och berättar vilken njutning det är att resa med oss.
Vilken härlig komfort i bussen och hur underbart vi kör.

Vilket fint, vänligt, glatt och hjälpsamt bemötande de får.Hur bra information vi ger.
Jag själv älskar ju att se och veta att mina gäster har det bra när de åker med mig.

De skall färdas tryggt, bekvämt och känna sig välkomna och omhändetagna.Från den stund de blir mitt ansvar.

Jag ger också vidare information och hjälp, så långt jag bara mäktar med.
Har ju nya körningar och uppehåll för vilotid att ta hänsyn till också.
Se till att min körtid räcker till.

Det är en balansgång detta, då vi inte har så stora marginaler.
Men det hjälper mina gäster mig med då jag informerar om vilkten av att följa de lagar som råder.
På ett bra och begripligt sätt.
Gärna med lite humor i:)

Sådant fungerar, det vet jag.
Klarar på ett ögonblick att läsa av personen jag har framför mig, för att bemöta denne på bästa sätt.
Har lärt mig det efter alla år av erfaremhet som byggts på i mitt arbetsliv och medmänniska.

Njuter så av att höra vilket bra arbete vi gör:) och då menar jag också Vi för jag vet att vi alla som jobbar för Nettbuss Bus4you gillar det vi gör och ger då också vårt yttersta.

Så vill jag ha det:)
Det skall kännas att jag får en respons på det jag förmedlar och levererar.
Det jag ger får jag åter och många gånger i flerfaldig bemärkelse.
Så härligt!

Är lyhörd på det jag får till mig från gästerna om andras misstag och ur detta får jag också veta vad vi kan göra bättre:)

Det är ingen lek det i jobbar med vi bussförare.
Vi har människors liv i våra händer.
Som i vårt fall under många timmar.
Inte bara våra gäster på bussarna utan också våra medtrafikanter.

Ett bra bemötande är av yttersta vikt när vi rör oss ute.
Även då vi inte är i tjänst.
Vi bär vår uniform med stolthet och är glada över vilka vi är.
Står för det vi gör och levererar vårt bästa.

Finns det någon tvekan om vem man skall åka med??
Bus4you levererar, ler och bjuder på det vi har.
Med glädje, smidighet, bekvämlighet och dessutom miljövänligt.
Med de bussar vi har, det bränsle vi tankar, de färdvägar vi väljer och körning som är mjuk och fin.
Bra priser på detta:)

Kan det bli bättre:)

Välkommen ombord på Bus4you.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards