Alla inlägg den 25 september 2015

Av Sirpa - 25 september 2015 22:00

Vi valde att ha denna dag som en ledig dag, innan det är dags att plocka ihop familjens säsongsboende.

Mina grejer var också kvar här till viss del.Möbler och tältet, vindskydd och lite annat.
Nu visade det sig att det utrymmet som vi brukar få använda, redan var upptaget med andras grejer.

Så det var tur att jag kom ner med egen bil hit, så jag kan ta hem allt jag hade tänkt att lagra här.
Lite snopet!
Nåja, jag hänger inte läpp:)
Jag tar hand om mina egna saker själv.

Jag stuvade Volvon full.
Är glad att jag äger en kombi.

Kvällen blev oerhört vacker.
Färger så underbara på himlen.

Älskar ljuset här på ön:)

Av Sirpa - 25 september 2015 21:50

Köpte lite färdkost inför resan ner till Öland.

Hittade en ny sort.

Polly Puffar

Jag älskar ju Kinapuffar, både stora och små så detta var en intressant nyhet.

Goda var de:)
Svårt att sluta äta av när väl påsen var öppnad.
Gott till kaffet.

Att rekommendera helt klart :)

Av Sirpa - 25 september 2015 20:14

Vaknade vid 6 tiden denna Fredagsmorgon.
Det var tyst och stilla i morgonen.
Familjen sov tryggt ännu.

Gick ut en stund för att se gryningensljuset.
Ljuset som bara finns just här och som jag älskar.

Valde bädden en stund till innan mitt träningssug tog över.
Tog på mig de kläder som behövdes för den något kyliga morgonluften.

Klockan 7 traskade jag ut på stranden.
Det var så vackert ut över havet.

Regnmolnen hängde tunga över bukten.Det kom några droppar där jag traskade på i ett lagom tempo.
Så skönt att andas den klara, friska höstluften.
Stegen kändes lätta.

Mötte några mattar och hussar med sina hundar.Annars låg stranden öde.
Filmade en sekvens, lade ut på Facebook.
Där vågorna rullade in mot stranden.

Fortsatte gå.Plockade lite stenar.
Njöt så oerhört av att vara här på Öland igen, några dagar.
Årets säsong är snart över.
Sista dagarna för oss här.

Efter 5 km ringde min dotter.
Hon var ute med Ludde basset och de gick mig i möte, då jag vände och gick tillbaka.
Joggade stundtals för att känna efter vad benen tyckte om det.
Jogga i sand.


Ludde och jag sprang tillsammans.
Han busade och lekte så han var jättetrött när vi väl var framme vid campingen igen.

10 km avverkade i sand och det kändes i benen kan jag lova:)
Jätteskönt!

Av Sirpa - 25 september 2015 17:34

Klockan 22.15 på Torsdagskvällen kom jag och Titti fram till Kyrketorp.

Familjens husvagn stod mörk och kall på sin plats.
Lyste upp med bilens helljus för att ta mig in och tända upp utebelysningen.
Fick igång värmen i vagnen och snabbt blev det behagligt.
Tände upp värmeljus i husvagnen och förtältet.

Känslan var som den alltid är, när jag kör över bron till Öland.
Jag blir lugn och rofylld.
Har ingen brådska när jag kör de milen som är kvar från bron.
Njuter så, även i mörker.

En dryg timme efter mig kom familjen rullande och då hade jag bäddat åt mig själv i soffan.
Låg och bara njöt av friden.

Dottern blev glad av att landa i en redan varm och go husvagn.

Gjorde snart kväller.
Jag hade då jobbat sedan 5 på morgonen.Slutade 15.20
På min rast hade jag handat det som saknades till vår helg här.Tankat bilen.
Köpt halvljuslampor till min Volvo, som svärsonen bytte ut.
Körde två dygn enögd innan men ville inte åka alla 50 milen till Öland så.

När jag slutat jobbet for jag snabbt hem till vagnen.
Lastade det sista, in med Titti i buren med mat, vatten och kattlåda.
Bytte om till klänning.

Lämnade Surahammar 16.30
Körde barfota hela vägen.
Ringde min mor och sedan en vän i Stockholm, som skall flytta snart.
Lagom att sitta och prata när jag ändå bara satt och körde.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards