Alla inlägg den 29 september 2015

Av Sirpa - 29 september 2015 08:28

Kan känna nu när höstmörkret lägger sitt kyliga täcke över tidiga kvällar, att det finns en saknad inombords.En känsla av att något inte riktigt blivit klart denna sommar.

Mitt "njuta på Öland" konto är inte tillfredställt.
Jag fick alldeles för lite tid därnere, i mitt älskade paradis på jorden.
Det är min plats för rekreation, träning, uppbyggnad och återhämtning.

Vet också att det är självförvållat, då jag bytte arbete mitt i sommaren och hade varken tid eller råd att åka ner till min husvagn, som stod uppställd där med allt som hör därtill.

Jag och min dotters familj lade verkligen kraft och tid till att jag skulle få det fint.
Med golv i förtältet, samt inredningen i tältet.Byggde upp allt under våren.

Jag köpte nya möbler, vindskydd som passade så fint till tältet och allt gjordes iordning för att jag skulle kunna vara där, med Titti i 4 härliga veckor, senare under Juli och in i Augusti månad, då den värsta rusningen var över där.

Nu blev det inte så..
Det är den känslan jag bär inom mig.
Jag är inte Ölandsmätt för detta år.

De dagar jag tillbringar där är så guldkantade, energigivande och fulla med sådan glädje, harmoni och tillfredställelse.
Varje morgon vaknar jag där med en sådan glädje i hjärtat, en förväntan inför ännu en härlig dag i mitt paradis, där jag själv styr över varje sekund av min tid och tillvaro.

Träningen på stranden och i skogen.
Bad och solande utan badkläder på Lyckesand.Med brun och välmående kropp som resultat.

De tidiga mornarna med soluppgångar som aldrig är lika.Som varje morgon tog andan ur mig och fyllde mitt hjärta med tacksamhet, över att få vara just på denna underbara plats, just då.

Känslan är så stor:) så mäktig!
Riktigt brusar i ådrorna av livet som strömmar igenom kroppen av bara tanken av den känslan.

Mitt älskade Kyrketorp.

Nästa år kommer jag att planera tiden och ledigheten med största omsorg för att verkligen få ut det jag behöver av min vistelse på Öland.

Jag älskar att besöka Borgholm, Butik Öland är ett måste vid varje besök:)
Likaså kyrkan där mitt på torget.

Ölandsglass, äta Kroppkakor med lingon, strosa i hamnen, springa Victorialoppet:)
Tända ljus i kyrkan, njuta av Musik i solnedgång i Elavi Kapellet med havet som altartavla:)
Så vackert!

Iår hann jag inte med en enda Gudstjänst på Öland, på sommaren och det känns inombords.

Långfrukostarna i solskenet efter träningspassen, med färskt bröd från Bageriet.

Hann njuta av våren iallafall:)
Under Maj månad då jag tog mig en vecka och åkte ner.

Sommaren har ju inte varit så bra vad gäller sol och värme och sådant gör inte mig någonting.
För mig är platsen det viktiga.

Byrums Raukar, Hornsstrand, Löttorp....ja listan över platser är stor:) Byxelkrok med Neptuni Åkrar
Platser där jag älskar att vistas på min lediga tid.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om mitt Öland och det skulle ändå finnas mera att skriva om.
Det är ju bara en pytteliten del som jag ännu besökt av allt det som finns att uppleva på ön.

På något vis måste jag fylla det tomrum av saknad jag har inombords.
Lägga en hel del tid på nästa års planering av vistelsen där.

Har ju börjat med att boka och betala klart platsen som blir min.
Tar över min dotters familjs plats, närmare havet.
En rymligare plats.
Där jag kan njuta av soluppgången direkt vid vagnen:)

Ser fram emot detta.

Mitt Älskade Öland.

Köpte en kalender över nästa år.
Tema Öland givetvis.
Den skall jag börja njuta av genast efter Nyår då det är dags att använda den.
Sålänge får den ligga i sin plast och bara vänta på rätta tillfället.

Längtar och njuter av tanken att mitt Öland finns där och väntar:)
Med all sin prakt i det unika ljuset som bara finns just där

Av Sirpa - 29 september 2015 00:52

Fick mejl idag ifrån "min" camping på Öland, med en bokning av plats för nästa säsong.

Det mejlet skulle svaras på inom 12 timmar och jag kunde känna en viss stress.
Var på jobbet då och skulle jobba till midnatt.....över dessa 12 tlmmar så det blev bråttom att agera på min rast.

Kontaktade min dotter och det blev bestämt som vi talat om tidigare, att jag tar deras plats vid havet.
Så min plats försvinner.

Ringde till en av ägarna och berättade detta.
Fick en ny bokning straxt på mejlen och betalade den direkt.
Hela säsongen, så är det ur världen:)

Skönt få det gjort!
Fick dessutom rabatt med min tidiga betalning:)

Så kommande säsong delar vi på min vagn i familjen:)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards