Direktlänk till inlägg 1 oktober 2015

Vaken i natten

Av Sirpa - 1 oktober 2015 02:18

Jag är nog en rätt udda figur:)
Sitter i min säng, mitt i natten och dricker kaffe, äter knäckemacka med brieost och njuter av att bara vara:)
Med ett tänt ljus bredvid mig.

Självklart i min husvagn som jag biter mig fast i, sålänge det bara går innan säsongen är slut.

Somnade igår kväll vid 21 tiden redan, efter en dag med huvudvärk som inte ville släppa sitt grepp.
Tog tabletter men de hjälpte inte fullt ut.Blev bara loj och trött mot eftermiddagen och ville liksom inte företa mig någonting.

Så det passade fint att krypa in i mitt eget mysboende, äta lite onyttigt och bara slöa vid tv:n och blogga lite.
Somnade så och vaknade efter midnatt och kunde inte somna om.
Hjärnan spann igång med sådant jag känner att jag behöver få gjort närmaste tiden.
Konstaterade att det var meningslöst att försöka somna om på några timmar.
Njöt av att huvudvärken var borta.

Titti katt tog sig också lite nattamat och ligger nu tätt intill mig.
Hon ogillar att jag inte sover för hon är själv jättetrött.

Morgondagen är också en ledig dag från jobbet.
Känns konstigt att jag fått ha mina fridagar ifred utan att det ringts om extrajobb.
Kommer att köra extra på Måndag så det kan ju vara så att jag måste ha min veckovila innan.

Tänkte ta ett långpass powerwalk när jag vaknat.Dusch, frulle och sedan ge mig av till Västerås för att leta reda på ett par skor att jobba i under hösten.
Börjar bli kyligt med mina sandaler.

Men först några timmars sömn innan det är dags för sådana planer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards