Direktlänk till inlägg 12 oktober 2015

Godmorgon :)

Av Sirpa - 12 oktober 2015 08:26

Sitter nu och bara njuter av tillvaron, här på Silja Galaxy.
Har gått upp tidigt, 5.20 redan för att få äta frukost i lugn och ro, under ordnade förhållanden, utan köer och stress:)
Så skönt!

Kom ombord på båten vid 19 tiden igår kväll.Letade rätt på min fina hytt 9485 med runt stort fönster.

Vi är över 700 kvinnor och några män på denna kryssning.
M Magasin med Amelia Adamo i spetsen som arrangerat detta.
10:e året i rad :)

För mig är det andra gången jag åker och troligen den sista.

Förra året kunde jag koppla bort alla dessa vimsiga, gnälliga och gapiga kvinnor som finns i mängd runt ikring.
De blir knappast bättre av att ha pimplat i sig glasvis med vin :)
Pjuh!!

Efter ankomst hytten blev det snabba ryck till middagsbuffen.
Bytte om till finklänningen, sköna nylonstrumpor och högklackat.
Kände at jag ville vara riktigt fin ikväll.

Långa köer till maten.
God mat och mycket:) Härligt!
Satte mig bredvid ett trevligt par från Tullinge.Från ursprung Norrlänningar:)
Jätterara och härliga att prata med.

Tog mig god dessert till kaffet innan det var dags att vila en stund innan underhållningen senare.
Ljudnivån var då så hög i restaurangen av alla kvinnor som överröstade varandra.
Paret jag satt med tyckte också att det var stressande, så det var inte bara jag.

Älskar dessa båthytter med fönster.
Jag är ju nästan högst upp på båten så det var jättelugnt och stilla där.

Sedan var det dags att samlas för att få alla föreläsarna presenterade och snabbintervjuade.
Louise Hoffsten sjöng för oss och efter det valde jag att uppsöka Taxfreebutiken.Handlade godis och drog mig sedan åter till min hytt.

Softade ner och gick igenom goodiebagen vi fick vid ombordstigningen.
Där var en del smått och gott

Jag hoppas stort på denna dag och föreläsningarna.

Var ut på deck och tog bilder när vi lämnat hamnen i Åbo.

Jag älskar ju att vistas på och vid havet så det är en av mina batteriladdningar under denna resa.

Är tacksam över att det finns Wifi på båten så jag kan blogga:)
Går inte från hytterna men det gör inget.
Sitter nu och väntar på att dagens program drar igång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards