Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Firade Fars Födelsedag

Av Sirpa - 21 oktober 2015 17:39

Tisdagen började tidigt för mig, förstås:) Sover ju inte längre bara för att jag är ledig.

Skulle ha tagit ett träningspass men lät bli, då jag kände mig lite knepig i halsen och näsan.

Bloggade om denna dag som var min pappas 78 års dag, om han hade fått vara kvar i livet.
Han rycktes bort från oss dagen efter han fyllt 35 år.

Det är en sorg och saknad som aldrig någonsin kommer att gå över.
Jag har bara lärt mig leva med den.
Pappas bortgång har präglat mitt liv enormt.
Att mista tryggheten och grundpelaren i mitt liv som 12 årig unge, var väldigt tufft.

Man får nog säga att vår familj gick sönder totalt då, när far försvann.

Åren har gått och varje år brukar jag på något sätt fira pappas födelsedag.

Denna dag var jag som sagt ledig och jag hade redan dagen innan hört efter med mor om hon ville följa med till pappas viloplats i Lindesberg.
Självklart vill hon det:)

Jag handlade ljus och blommor dagen innan.

Vid 10 tiden hämtade jag mor och vi for till Åsby Trädgård och köpte gravdekoration där.
Tog en räkmacka och kaffe där.
Jättegott!

Det är fint på Åsby.
Såg oss omkring en stund innan vi åkte mot Lindesberg.
Valde mindre vägar, då det var roligare.

Väl framme så blev det ett arrangerande av allt som var med till pappa:) Blommorna hade jag redan snittat hemma så det blev smidigt.
Tände ljusen och lade den stora hjärtformade stenen på plats, som jag hittade på Öland.

Blev jättefint!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Mamma blev glad över allt det fina.
Hon satt på sin rollator och tittade medans jag fixade.

Tände ett par ljus på gravar som ingen besöker längre.
Samt ett ljus i minneslunden.

Åkte sedan hemåt.
Mamma pratade gamla minnen och var arg på både det ena och det andra som vanligt:)

Vi har olika åsikter om en hel del, min mor och jag.
Det har vi alltid haft.

Stannade till vid Skärsjän utanför Skinnskatteberg.

[Bild]

Åkte sedan hemåt via Willys så mor fick handla hem det hon behöver.
Hjälpte henne bära upp och for så hem.
Jättetrött och tömd på energi.

Det har sina orsaker.
Pratade med min vän på messenger om detta med energikrävande individer och händelser.

Somnade alltför sent för att gå upp 4.
Kändes bra att ha gjort fint hos pappa och fått några timmar med mor.

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards