Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

Glädje i arbetet

Av Sirpa - 29 oktober 2015 05:36

Min Onsdag blev verkligen innehållsrik:)
Inga tråkiga dagar i denna kvinnas liv inte:) Full fart ständigt!

Började tidigt på arbetet med att plocka ut och värma upp en buss.
Det var -2 ute och säkert bara nån grad varmare i bussen.

Tycker om att plocka för mig själv sådär på morgonen.
Städade ur det som glömts i all hast av trött kollega igår.Fyllde på förråd av material som behövs, toapapper, handsprit, betalkortsterminalens pappersrullar och lite sånt.

Rullade så ut i den mörka morgonen till mina väntande gäster på Resecentrum.
Anlände glad och pigg med varm och välkomnande buss.

Så skönt när vi kan använda extravärmaren i bussen nu då den inte ryker.Det som gav röken var rapsoljebränslet och det tankar vi inte just nu, då bussarna rullar över till Norge och där finns inte sådan bränsle att tillgå i stunden.
Jag är glad att snabbt få en varm buss utan rök och stank:)

Tog på mina morgontrötta gäster.
Vissa av dem tröttare än andra med knappt styrfart i sin kropp.
Andra pigga som jag:)
Två härliga norrländskor satt och pratade glatt hela vägen till Arlanda i den annars tysta och nedsläckta bussen.

Jag grattulerade leende tjejerna till bedriften att klara prata och skoja hela 1 timme och 20 minuter.
Härligt:)
En man muttrade nåt om att ...det minsann inte var nån lugn stund där inte...jag svarade med att det var härligt att höra en sådan glädje hos mina gäster under färd.
En av tjejerna gav mig en stor, varm kram för mina ord:)
De vinkade och tackade för en suverän tur.

Två andra par lovordade bussen och min mjuka, behagliga men ändå snabba smidiga körning.
Mitt bemötande som gjorde att deras dag började på bästa tänkbara sätt.
Jag sög i mig och njöt av orden, leendena, kramen, handskakningarna och alla tillönskningar om en fortsatt fin arbetsdag.

Jag älskar ju det jag gör!
Körning i soluppgång i en spinnande härlig Scania, vad mer behöver jag:)

Jag älskar att arbeta tidiga mornar.
Få starta upp dagen på mitt sätt.
Med goda förberedelser, stillhet och kraft inför långa dagen fylld av fart och fläkt.
Det ger mig en fin grund att klara all den stress som finns runt ikring mest hela tiden.

Jag lägger gärna extra tid på att få en ordning och struktur som sedan hänger med dagens alla timmar.
Som också gynnar mina kollegor, gäster och medtrafikanter.
Jag kan ge andra av mitt lugn och min glädje över livet och tillvaron.

Dagen fortsatte i samma anda.

Träffade två av mina härliga kollegor från ledningen i Göteborg.
Tack R och U för att ni kom upp till oss och hjälpte till med nystarten av turlista och omstrukturering.
Det var en trygghet att ha er här.

Kom gärna då och då för att se hur vi har det.Jag vet att vi behöver den kontakten för att få till en gemensam förståelse och även för att inge känslan av gemenskap.

Jobbade lite tillsammans med vår egen "depåpappa" :)
Trivs att hålla på med lite extraplock, inte bara köra.
Likaså få träffa alla Karlstadkollegor :) superskoj!!

Vi jobbar på i det nya och skapar rutiner som skall bära oss framåt i vår utveckling.
Allt nytt kan ju vara lite energikrävande och tar tid att landa.

Sålänge den goda viljan finns och glädjen i att få vara med och skapa något hållbart i längden, så trivs jag som fisken i vattnet.

Lägga pussel är ju en del av det roliga i mitt liv.Hitta lösningar ur problem är min grej:)
Skapa helhet och trygghet.

Mitt arbete är spännande och varierat även fast man inte kan tro det, med tanke på att jag kör buss mellan destinationer som är desamma.
Mycket händer längs färd och mängder med intressanta människor passerar mina ögon och jag får den stora glädjen att möta dessa människor.
Ge av det jag har att erbjuda med min arbetsglädje, fina buss och behagliga resa till deras destination.

Alla är vi en del i ett livspussel
Jag för min del har den stora viljan att göra mitt yttersta för att det skall bli bra.
En kugge i hjulet:)

Trivas med livet är så viktigt och den som bär det yttersta ansvaret för den trivseln, är ju en själv.
Funkar inte något....Ja, gör då någonting åt det.

Ingen ide att deppa ihop och gnälla.
Eller låta ilska och frustration ta över.

Gilla läget, lev i det eller förändra..
Det är min melodi!

Du!! Endast Du bär ansvaret för Ditt liv.

Straxt skall jag ge mig ut i en ny morgon.
Gårdagen innehöll så mycket mera som jag inte känner för att skriva om just nu.
Allt är ju inte glädje och tummen upp men väljer man att lyfta det positiva så är livet så mycket mera.
Lättare och givande:)
Jag väljer att göra så...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards