Alla inlägg den 2 november 2015

Av Sirpa - 2 november 2015 15:37

Söndagen ägnade jag stora delar av till att jobba extra.
Körde två vändor till och från Arlanda.
Det började genast med krånglande dörr på morgonen till att fortsätta med handdator som inte ville hänga med.

Pratade en hel del min vän och kollega som hade fruktansvärt på sitt arbetspass med bara krångel.
Buss som fick dieselstopp, ersattes med taxi.Gäster som inte gillar att vi har så mycket krångel just nu och byter bort oss som resealternativ då det inte går att lita på att våra bussar rullar.
De gillar inte att behöva vara med och tanka.Klagomålen haglar in på bussar som är ostädade och äckliga toaletter.

Jag var trött och grinig när jag kom hem då det känns som arbetsron är bortblåst fullständigt.
Kände mig så värdelös när jag inte kunde hålla det vi lovar.

Bytte om och gav mig ut på en våldsam powerwalk.
Gick så mycket benen och kroppen bara mäktade med.
Ett rasande tempo!
Kände att det gjorde nytta och på 8:e kilometern började lugnet återvända inom mig.

Jag vill inte bli utsatt för sådan stress och tillvaro i otrygghet.
Jobbet skall vara avslappnat och behagligt och inte ett oroligt stressmoment där jag inte vet vad som sker från timme till timme.

Efter 12 km gav jag upp och kom hem.Genomsvettig och jättetrött.
Stretch, dusch och mat.
Sedan var det dags att varva ner för att gå upp mitt i natten för att jobba mitt eget schemalagda pass.

Mådde inte speciellt bra.
Magen känner av min oro....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards