Direktlänk till inlägg 8 november 2015

Så skönt att duscha...

Av Sirpa - 8 november 2015 07:42

Redan när jag kom hem från sjukhuset så var det första jag tänkte på, mitt i lättnaden och glädjen att vara hemma igen....Att få ta en dusch!!

Samma känsla igår när jag vaknade...duscha!
Låta allt det jobbiga som varit bara rinna av mig, ner i golvbrunnen i duschen.

Vaknade denna söndagsmorgon med jobbigt hjärta...kände mig ensam och rädd.Tankarna låg på rad i huvudet, precis som att de lagts där under natten då hjärnan städar och sorterar sådant som skett under dagen.

Första känslan var rädsla...det jag skrev om i tidigare inlägg.
Frågor i rädsla.Skrev av mig dem.Lade ord på känslan.

Mitt i allt väcks en beslutsamhet, en vilja att bara få sätta igång och ordna upp allting till det bästa.

En dusch på detta var oerhört givande.Jag kände hur rädslan och ensamheten rann av min kropp, där med det varma vattnet strilande över mitt ansikte.
Väldoftande schampo och balsam i mitt långa hår, väckte sinnena till liv igen.Kände ett välbehag.

Tittade ner i golvbrunnen och tänkte att det faktiskt inte behöver vara svårare än så, att bli av med obehagliga tankar som försöker ta över.
Duscha av dem och låt försvinna ut i avloppssystemet, rinna bort och förintas.

Klev ur duschen och svepte in mig i det sköna, stora badlakanet.
Med en mindre handduk virad runt mitt långa, nytvättade, väldoftande hår gick jag till mitt rum där två värmeljus sken varmt och välkomnande.
Kände mig nästan upprymd och energin började återkomma till min själ och kropp.

Klädde mig i bekväma hemmaplagg.Gick ut i köket, försåg de två stackars svältande pälsbollarna (de hade fått mat 2 timmar tidigare) med mera mat.
Tog på kaffe och kände att denna dag skulle jag se till att få mina tankar och känslor på rätt köl.

Jag vet att min ork är begränsad efter upplevelsen den genomgått, men gör mitt bästa.
Positivt tänk måste in i tillvaron då jag inte är någon individ som hänger läpp alltför länge.

Livet går ju vidare.
Det blev blev ett kort depåstopp som tydligen var nödvändig:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards