Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Får se hur detta går....

Av Sirpa - 9 november 2015 07:26

Nu måste jag in i vårdens omsorg, vare sig jag vill eller inte.

Är ju sjukskriven sedan i Fredags då jag under Torsdagen försökte komma till läkare.Mådde fruktansvärt dåligt med tryck över bröstet, tung andning, hög puls och hela allmäntillståndet rubbat.

Ringde till Surahammar först där jag bor och möttes av informationen att jag inte var välkommen till dem då jag inte var listad hos dem.

Personen jag talade med hänvisade mig till akuten om jag var jättedålig annars så till den vårdcentral jag hörde till innan jag flyttade. I mitt fall då Kungsör.

Ringde dit och fick en telefontid 4 timmar senare.
Satte mig till ro med detta...orkade inget annat då jag mådde pyton.

Kände hur pulsen dunkade i tinningarna på mig och jag försökte ta det lugnt och bara vila.
Med hoppet att få komma till läkare så snart som möjligt.

Plötsligt högg det till i bröstet på vänster sida och det strålade ut en smärta upp i halsen och ner i armhålan.Gjorde jätteont!!
Tryckte emot med knutna nävar och andningen var jobbig.
Väntade på att det skulle släppa....

Det gav inte med sig och jag började känna mig yr...ropade på dottern.
Ambulansfärd in och den vägen är det...

Samtalet från Kungsör kom den tid de sagt och dottern tog samtalet.
Talade om att det blivit bråttom och att vi fått lov att åka in med ambulans...att jag var i goda händer.

Där var sista kontakten med vårdcentralen,

Nu skall jag göra ett nytt försök att få mig själv listad här i Surahammar.
Har ringt igen och fått en telefontid nu på morgonen.
Vill tala med dem innan jag ger mig ut på andra äventyr, då min ork är begränsad just nu.

Jag känner att det blir så tokigt att jag skall behöva åka till Kungsör för att komma i kontakt med en läkare då jag bor i Surahammar.

Vid förra samtalet framkom att jag måste fylla i ett papper och lista mig, alltså manuellt.
Det går inte att göra på nätet.

Så min tanke är nu att göra det.
Vill bara få veta om det finns en chans för mig att få en läkare här denna vecka.

Väntar ju på en tid till arbetsprov av mitt hjärta på Centrallasarettet i Västerås och jag avser inte att arbeta förrän mitt hälsotillstånd förbättrats.
Jag är jättetrött och stundtals yr och matt.
Då kör man inte buss med levande människor i!!
Utsätter ingen för fara.

Kommer att skriva om hela resan så får vi se hur avancerat detta blir

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards