Alla inlägg den 12 november 2015

Av Sirpa - 12 november 2015 04:57

Hade ju precis kommit igång med lite bättre pass inför min Marathonträning som börjar 1/12.

En mil pw/jogg/löpning i en skön blandning.
12 km på samma vis dagen efter med fler inslag av löpning.

Kändes jättebra!
Likaså var det så skönt att ha som hjärnrensare efte jobbets stress och press.

Allt kom av sig när kroppen vägrade vara kvar i den arbetssituation jag befann mig i.

Ska nu se till att komma igång igen.Det har ju gått 10 dagar sen mitt 12 km pass så det är ju inte så länge.
Kände ju på cyklingen igår att styrkan finns därinne och behöver bara lockas fram igen.

Energin har gått åt till smärta, rädsla och mitt i det en röra av känslor och tankar.Beslutstaganden och nya steg i livet.
Klart det tar energi.

Tänkte göra såhär kommande dagar.

Har ju ännu känningar av yrseln och det gör mig lite ostadig ibland.
Får tänka till när jag reser på mig och när jag vänder mig om snabbt.

Sålänge det är så får det bli promenader.
Gärna ett par stycken per dag så jag får igång kroppen igen.
Sedan ur det se vad som känns bra.
Öka på vartefter till powerwalk och längre sträckor.
Viljan finns såklart men orken säger ifrån.

Var i kontakt med min nuvarande arbetsplats igår och förklarade läget.
Likaså att jag inte fått någon egen läkare ännu för att hinna få läkarintyg till Fredagen.
Vi kom överens om att det fick bli en semesterdag då jag är ledig helgen och kan vila och komma igång för arbetsmåndag efter det.

Blev jätteglad över den lösningen och tacksam.Tack R för att du hjälpte mig där <3
Hoppas jag slipper vidare kontakt med läkare!!

Dottern och jag pratade om att åka till badhuset på Söndag morgon.Det är simning för vuxna då och möjligheten till att få sträcka ut i bassängen.
Skulle vara jätteskönt att sola lite också.
Få lite färg i mitt gråa ansikte.
Jag brukar ju vara brun och fin ännu efter sommarsemestern.
Men iår blev det ju ingen semester.
Bara en fruktansvärt massa jobb.

Ja, självvalt!
Med facit i hand och det som sedan hände så var valet helt fel.
Rätt sommar annars att välja bort semestern.Det var ju ingen värme direkt och jag fick ju några dagar.

Nästa år blir det ordentlig semester!
Det är då säkert:)

Fick mitt kort till TSM Running igår.
Den jag behöver för att åka och vara med vid träningarna i Stockholm.
Med gängen som utgår från Stadion i olika tidsgrupper.

Jag kommer träna med 5 timmarsgruppen.
Känns lagom för mig.
Kör jag den så vet jag att jag kommer klara maran 4: Juni.



Nu är klockan snart 5 på morgonen.Jag har varit vaken en stund då jag vaknade och kände mig färdigsoven för denna natt.
Har sovit 6 timmar och det känns bra.

Drömt lite oroligt men det är ju hjärnans sätt att reda i tankar och händelser.
Storstädning i hårddisken!!
Bra det så jag kan fyllas med ny energi och positivt tänk.

Av Sirpa - 12 november 2015 03:03

Somnade igår väldigt tidigt, säkert redan vid 19 tiden.
Var så trött!!

Känslan i kroppen var ändå skön då jag fått visa fram för både mig själv och alla ikring mig, att jag intr är sjuk.
Att mitt hjärta är fullt friskt.

Det som hände var helt enkelt "bara" att min kropp och hjärna inte klarade mera stressoch press.
Den sade ifrån med besked.

Nu vet jag hur jag skall bete mig i framtiden.Lyssna bättre och inte bara trycka på.
Träningen kommer få större plats då den gör gott.

Slarvade så oerhört med den då arbetsdagarna var så långa, att tiden inte fanns för träning.
14-15 timmarsdagar gav inte utrymme för träning då jag behövde tid för mat, dusch och vila.
Samt annat som hör livet till.

Livet består ju inte bara av jobba och sova.Jag har ju familj och vänner och ett liv också.

Så imorgon skall jag ge mig ut på en promenad.Bara så jag får komma ut.Sedan följa med dottern och handla.
Så mycket mer fixar nog inte orken den dagen.
Ska inte pressa frsm något, det slår bara tillbaka.

Var förbi min kommande arbetsgivare igår efter sjukhuset.Dels för att berätta att hjärtat är friskt, men också för att skriva på anställningspappren.
Prata lite, lämna storlek på arbetskläder.
Min nya chef ser fram emot att få börja träna in mig i deras rutiner.

Hälsde på nya kollegor i fikarummet.
Ser fram emot att få ha raster med kollegor, prat och skratt i gemenskap,
Chefen i samma byggnad och hjälp att få i allt som kan komma behövas.
En inarbetad struktur.
Jag behöver den tryggheten.

Åkte sedan jättetrött hemåt.Satt en stund i bilen och bara lät hjärnan känna in det kommande.
Det har gått så snabbt.
Alldeles för turbolent framfart med alla förändringar jag var tvungen att göra för att få komma in i en balans i arbetet.

Nu skall allt få lägga sig till rätta.
De dagar jag har kvar i det gamla, skall jag vara mig själv.
Glad och gästvänlig som alltid.Jag kan inget annat:)
Behöver få vara mig själv.

Min ekonomi kommer att få sig ett bakslag, igen.Men det ordnar sig.Jag är ju inte barskrapad.
Stoppade undan min förskottslön så det är bara att den plockas tillbaka igen, så börjar jag på ruta noll igen.

Husdrömmen får läggas på is ett tag.Så jag får en chans att komma igång med det nya.

Kanske väljer jag bort den drömmen.Skaffar något billigt boende och jobbar mindre istället.
Jag vet inte...
Det får tiden utvisa.
Jag kommer ju att kunna styra min tid på ett annat vis och får aldrig så långa arbetsdagar igen.

Swebus har ju depåer överallt i Sverige.Kanske rör jag på mig efter ett tag, till andra körningar.
Kanske Norge:) Vem vet!

Nya dörrar öppnas igen i mitt liv.
Kanske är det inte meningen att jag ännu skall slå mig till ro med hus på fast ort ännu.

Jag är öppen för allt!
Bara jag får må bra, ha hälsan och trivas i det jag väljer göra.

Inga nyetableringar inom jobbet mera.Nä...det pallar jag inte.
Behöver en struktur i arbetet.Gärna ansvar men inte i kaos.
Trampa vatten kan andra hålla på med, jag vill gå på fast mark.

Konstigt nog känner jag mig inte misslyckad på nåt sett när detta inte blev bra med det jag brann för.
Man måste tillåta sig göra felaktiga val i livet.Gäller bara att inte fastna i det som känns fel, som suger ur ens energi.
Snabbt tänka om och välja ny väg.
Även fast det i sin tur kan bli riktigt tufft ett tag.
Hellre då det och sedan sinnesfrid.

Jag ser med nyfikenhet in i framtiden.Vilar i detta nu, samlar krafter några dagar och sedan avslutar jag det gamla med värdighet och stolthet.
Valet jag gjorde med dem visade sig vara fel och jag tackar för tiden som gått den 10/12.

Härliga bussar, de nya fräscha.
Fick nya vänner och lärde mig nya linjesträckningar.
Nya erfarenheter i bagaget vad gäller andra företag.

Det tar jag med mig in i framtiden.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards