Direktlänk till inlägg 15 november 2015

Försöker tänka sunt

Av Sirpa - 15 november 2015 05:58

Men det finns inget som heter sunt tänk i det som sker i världen.

Detta hot som ständigt hänger över alla människor på vår jord idag.

Vi förfasar oss, gråter, sörjer med de drabbade, tänder ljus och deltar i manifestationer mot våldet.
Delar saker på Facebook som vi inte vet ett dugg om egentligen.

Vi läser en text som är välskriven och väldigt passande, just i stunden av fasa vi känner.
Vad vet vi om textens ursprung?
Vad är budskapet egentligen i det du läser?
Står det att vi vill ha fred i vårt land?
Vad står det?


Tanken med mycket av det som skrivs och sprids i stunder som denna är att väcka ett hat inom oss alla.
Ett hat som driver fram ännu mera våld.
Ett hat emot allt främmande!!

Självklart är det bra med människor som ifrågasätter på ett sätt som får gemene man att tänka.
Att reagera över det hot som finns i världen.
Men jag kan känna att det sker på ett så felaktigt sätt.
Hat kan inte förgöras med mera hat!
Det vet vi ju alla.

I min värld finns tanken att det ändå måste finnas människor som vill bevara freden.Som vill alla väl utan att det för deras egen del måste leda till annat än just, fred.
Som är insatta och villiga att dela med sig av sina tankar, råd och experthjälp.

Människor som inte har som mål att sko sig själva.
Jag vet inte hur jag skall formulera mig för att få fram det jag vill....

Det tjänar ju inget till att utrycka sig på ett så fientligt sätt som vissa personer gör.Deras ord triggar ju bara än mera hat och våld.

Vi måste avsätta resurser till att få fram kompetent, medveten och framförallt, förtroendeskapande människor som tar tag i hotbilden på ett sätt som ger resultat.

Som äger en kunskap om verkligheten och inte flöjtar omkring i det blå och bara rabblar ur sig någonting som de tror att vi vill höra.

Som står upp för sina ord och ger oss andra en bild som håller.
Att det verkligen pågår ett fredsarbete i vårt land.
På ett sätt som ger oss tröst och tron att vi ändå har en chans.

Jag vill inte leva i ett land där jag känner en oro över att när som helst finns risken att jag blir sprängd i bitar.

Sverige...nog kan vi väl bättre än såhär??





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards