Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Morgonkaffet

Av Sirpa - 17 november 2015 04:51

Den godaste koppen kaffe är ju den som jag väcker dagen med:)

Varje kopp väcker minnen inom mig och känslor som är behagliga.

Denna morgon var det minnet av de vackra soluppgångarna på Öland som ploppade upp och fick mig att le.

Detta paradis på jorden som får mig att må så bra.
Ingenstans kopplar jag av så som där.Njuter och låter själen bara tanka in alla intryck av stillhet och ro.
Friden på stranden, tidiga mornar.
Det gör mig så gott!

Skönt att plocka fram dessa sköna minnen såhär, tidigt på morgonen.
Om en dryg timme skall jag åter ta på uniformen, för att bege mig ut i mörkret och kylan.

Möta dagen på ett sätt som fungerar för mig.
Skall ägna tiden mellan körningarna till att vårda mig själv.
Försöka mig på nån promenad och lite styrketräning i bussen.
Om det nu finns sådan tid...har inte kollat min tjänst idag.
En rast borde jag ju ha iallafall.

Dagen är normal tidsmässigt.
9 timmar totalt.

Skickade för en stund sedan ett God natt till min älskade vän som gick av sitt nattpass.
Fick ett trött Godmorgon tillbaka.
Hoppas han får möjligheten till den vila som så väl behöver.
De där nattpassen är grymma med sina 12 timmar. Energisugande.

Min andra älskade vän har en kort tjänst idag ...skönt!
Då får hon lite vila och möjlighet till annat än bara arbete.

Lyssnar på ljuden i huset.

Timern till spindeldamens terrarielampa surrar.
Ventilationen i huset låter dämpat.

Uppepå övervåningen snarkar hunden och svärsonen ikapp.

Det dunkar i väggen från grabbarnas rum, då de vänder sig om i sängen i sömnen.

Annars är det tyst.

Jag har gjort iordning frukostmaten som skall med till jobbet.
Det visar sig vart och när jag kan äta den.Förhoppningsvis på Arlanda efter första turen.
Då är jag redan två timmar in på min arbetsdag.

Jag har vänt dygnet till tider som ger mig lugn och ro på morgonen.
Lägger mig så tidigt att jag vaknar väldigt tidigt.
Som idag, redan 2.30
Det är tid som jag behöver, till eftertanke och stillhet.

Sedan har jag ju tjänster som börjar vid den tiden och då är det uppstigning straxt efter midnatt.

Har flera sådana nästa vecka.

Att jobba med sådana tider ger inte något utrymme för socialt liv.
Jag kan ju inte vara uppe på kvällen och umgås om jag skall upp vid 1 tiden på natten.
Det är sängen som gäller, som senast 20.00 annars hinner jag inte sova de timmar som behövs.

Idag börjar tjänsten 6.05
Det ger utrymme på morgonen.

Snart är det Första Advent.
Det är vackert!
Tänkte att jag skall tvätta fönstren i huset så det bara är för min dotter att byta de gardiner hon tänkt och sätta upp ljusstakar och stjärnor.

Behöver byta till vinterdäck på min bil.
Snön är på väg.På Fredag som det ser ut.
Då är det viktigt att åka säkert.

Jag är ju ledig Fredag-Lördag och Söndag så då tar jag sådant på de dagarna.
Hade en längtan till Öland men det gick inte då boendet blir för dyrt i förhållande till den tid jag får där.

Skulle varit framme sent Torsdag kväll och måste åka Söndag morgon då mitt arbete börjar 2.30 på natten mellan Söndag och Måndag.
Så det är inte värt.

Så planerna blir annorlunda.
Kanske passar jag på att besöka min nya arbetsplats under Fredagen:)
Krama på nya kollegor.

Vi får se vad det blir, däckbyte iallafall.
Behöver få vilan också.
Självklart träningen:) Den ser jag fram emot.Skall peta in lite löpsteg.

Har nu vilat två dygn efter de tre dagarna jag var ut och gick totalt 2.8 mil.Sedan jobbet med staketet på Söndagen:) det i sig var ett styrkepass.

Straxt hopp i kläderna och iväg.
Måste jobba mina timmar så det finns att ta av när en månadslön skall lämnas åter ;)

Tjingeling...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards