Alla inlägg den 20 november 2015

Av Sirpa - 20 november 2015 16:34

Dotter och hostig barnbarn instoppad i bilen efter träningen och vilan.
Vi bestämde redan igår att vi måste in till Maxi, innan Fredagsrusningen.

Lilltjejen trött och blek, så hon fick åka i kundvagnen.

Vi behövde det mesta och jag köpte svenskt kött av olika slag.
Bra att ha i frysen.
Jag har ju kött till middag vissa dagar i kuren.

Kaffet var slut och för mig är det rena julafton att botanisera bland kaffesorterna.
Det blev både Zoega och Lindvalls.
Mörkrost givetvis.

Hittade lite julklappar åt lilltjejen.
Likaså en present till C som fyller 50 den 19/12.Ska åka dit då och gratta honom.
Blir kul att ses.Vi har inte setts sen Öland tidigt i somras.

Hejade på honom lite snabbt bara vid starten av Midnattsloppet in Stockholm i Augusti,
Vill gärna ge något han uppskattar, genomtänkt och bra.

Ska bli skoj att träffa andra jag känner sen Örebrotiden också.

Med fullastat bagage på min Volvo for vi hem.Hämtade ut paket från kiosken på Willys.
Två klänningar, en bolero och ett sexigt plagg att ha nära kroppen.

Kommer lägga ut bilder på dem senare.Tänkte ha en av klänningarna till Julbordet med Swebusgänget den 5/12.Då är jag klar med kuren och några kilon lättare.
Vill inte ens prova kläderna nu när jag känner mig som en uppstoppad korv.

Har frusit väldigt mycket idag.
Känns att kroppen inte får energi nog.

Till lunchen fick jag äta två kokta ägg, en tomat och kokt spenat.
Spenaten köpte jag färska och bara kokade snabbt ihop det med lite olja och salt.
Smakade bra då jag inget annat hade att välja på:)

De första 3 dagarna brukar vara riktigt jobbiga.
Har vilat nu ett tag och fått åter kroppstemperaturen.

Till middag skall jag äta Rostbiff och sallad.
Jag är ju ingen köttälskare direkt så det blir till att bara tugga och svälja.

Köpte mineralvatten så det finns lite bubbelboch smak i vattnet.
Ska ju dricka 2 liter om dagen helst.

Denna kur kräver enorm viljestyrka och diciplin.För den är tuff!

Jag som är brödälskare har det som svåraste att avstå ifrån.

Vet att jag kommer att må toppen om några dagar och det rullar på av bara farten med allt.

[Bild]

Av Sirpa - 20 november 2015 09:23

Efter att ha vaknat tidigt som vanligt.
Bloggat ur mig det som kändes angeläget.Så var det dags att ge mig ut på lite motion.

Hade inget direkt mål med varken sträcka eller destination.
Kom ut i det svaga gryningsljuset och konstaterade att det var riktigt halt på vägarna.

Den snö som föll igår låg kvar och hade frusit på. - 3 visade mätaren på.
Luften var härligt klar och kylig.
Lätt att andas.

Styrde stegen längs villagatorna, bort mot skogen och vägen bort till Långsjön.
Det var nästan mörkt i skogen ännu men ögonen vande sig.
Gick raskt och lade in partier av jogg.

Stannade vid sjön, tog bilder, njöt av stillheten.Vid en av stugorna hade ägarna satt ljusdlinga i en liten gran.
Jättefint!

Morgonljuset framträdde mer och mer där jag joggade fram på den lilla vägen.Granarna bar ett tunt täcke av snö som gjorde hela skogen mycket ljusare.
Vägen likaså.

Vände åter en bit bort när jag kände att det ömmade i vänster fotled.
Trampade snett på en sten i det svaga ljuset tidigare.
Kände av det när jag joggade.
Drt fick bli lite mera powerwalk istället.

Återvände hem till huset efter en dryg timme.Då var solen på väg upp bakom trätopparna.
Kände mig lite frusen.

Kom hem och klev ur träningskläderna direkt.
Plockade lite med tvätt.Tömde diskmaskinen.Tog på kaffe.
Ligger nu i sängen med varm filt över mig.

13 dagars kuren är igång och till frukost idag blev det en kopp svart kaffe med en sockerbit till som jag tog bredvid.
Mer än så består inte frukosten av:)
Magen knorrar redan och påstår att den vill ha mera...men den får inget förrän vid lunch.

Har nu vägt mig och mätt med måttband över midjan och rumpan.
Insåg med fasa hur mycket extra jag bär omkring på, helt i onödan.
Nu ska det bort:)

Ska nu vila en stund innan dagens alla sysslor drar igång.

Av Sirpa - 20 november 2015 06:09

Nu har jag Fredag, Lördag och nästan hela Söndagen ledig.
Går på jobbet på nattimmarna mot Måndag.

Känner nu att mitt sinne börjar lätta efter de veckor som varit.
Med all turbolens som fick mig att krokna.

Min sorg och ilska över det som hänt har börjat ge vika.
Det är dags för nästa steg:)
Återuppbyggnaden av min kropp och själ som farit illa.

Känner på kläderna och ser även i spegeln hur jag lagt på mig "stresskilon" som jag måste få bort, för mitt eget välbefinnande.
Magen behöver i balans, sockersuget bort och normala matvanor in.

De senaste veckorna har jag stoppat i mig allt jag varit sugen på och fått fatt i.Mängder med onyttigt.

Konstigt nog så var ju mina värden jättebra då jag låg inlagd, trots att jag misskött min kosthållning.
Har väl en bra grund.

Tog beslutet i Onsdags att idag Fredag, kör jag igång med
13 dagars som jag kallar det för.
En diet som är framtagen av dansk idrottsläkare.
Snabb viktnedgång.
Proteinintag i form av kött och ägg, yoghurt och spenat, fisk, broccoli.

Knappt några kolhydrater alls och ytterst lite fett.

Det är en diet som brukar funka jättebra på mig och det jag gillar med den är att jag får/skall dricka kaffe till frukost.

Jag vägde mig imorse och det var inte skoj kan jag lova!
Det finns att ta av på min kropp.

Denna diet ger snabbt resultat och det jag också gillar är diciplinen.
Inget utöver det som står i menyn får stoppas i munnen.
Absolut ingenting!!
Inte ens ett tuggummi.

Sånt gillar jag:)

Nu vill jag i balans och jag är aldrig rädd för att behöva kämpa.
Perfekt att köra denna diet under den tid jag är kvar på gamla jobbet:) För sedan när den är över så går jag in i ett helt nytt kapitel i mitt liv.

Välmående, smalare och ett sundare leverne än idag.
Riktiga mattider sedan och ett lugnare tempo.

Likaså kommer jag några dagar efter dietens slut att ta på mig fina kläder och åka med mina nya kollegor på Julbord med underhållning:)
Där vill jag vara snygg och fräsch, välmående och glad.

Så mina mål är bra och det känns fint som stöd för det jag påbörjar idag.
Likaså fortsätter mina långa promenader med inslag av löpning.
Ingen hårdträning under dieten rekommenderas men jag vet att jag kommer bli piggare redan om några dagar och effekten av motion ger ännu mera motivation.

Marathonprogrammet drar ju igång 1/12 och då vill jag ha kilon borta för att komma i fas med den direkt.

Riktig mathållning med näringsintag och inte snabba kolhydrater som nu.

Livet skall in på rätt köl igen och det med stor målmedvetenhet och i detta också jobbiga dagar och krävande stunder.
Jag kommer att vara trött, frusen och säkert lite kantig innan allt vänder efter några dagar och kickar igång ämnesomsättningen i kroppen.

Den kantigheten kan jag ha i mitt jobb nu:) det gör inget.Jag blir bara tyst, inte värre än så.
Vill gå in i det nya jobbet med nypåfylld energi och glädje.

Det fina också med den här dieten är att jag blir jättesugen på att laga god mat och baka.
Får ju inte ens avsmaka någonting så det gynnar mina nära och kära:)

Har redan fått beställning på ett jättelass med min lasagne till att äta och att frysa in för kommande.

Kan ju faktiskt börja julbaka och trilla köttbullar:)
Bra tanke!!

Nu ska jag ta på mig och ge mig utvi kylan för att röra på mig.
Vet inte hur långt...det får kroppen bestämma:)

Skönt att ha kommit såhär långt i min process för att komma på rätt köl igen efter mitt felaktiga val av arbetsplats.
Vänder det till något väldigt gott nu.

Steg för steg ....

Följ mig om du vill:)
Kommer att skriva om allt som sker och hur jag känner mig.

Tjingeling:)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards