Alla inlägg den 22 november 2015

Av Sirpa - 22 november 2015 18:17

Det är lustigt så tiden går fort ibland.

Vaknade redan 4.30 denna morgon.
Tog mitt kaffe och låg sedan i sängen och bloggade.Det krånglade då servern låg nere ett tag.

Titti och Ville katt fick sig en tidig frukost.Tände upp värmeljus i mitt rum.Så skönt med dämpad belysning som ingav ett lugn.

Sedan gick jag upp klippte av öljettlängderna i mitt fönster.
Nu hänger de fint och jag kan dra för lite när det behövs.
Tycker inte om att vara helt instängd bakom en rullgardin.

Fortsatte så med att vika tvätt.
Hänga upp färdigt och ladda nytt.
Familjen sov gott ännu några timmar.

Svärsonen vaknade och åkte till jobbet.
När dotter och lilltjejen vaknat så satte jag igång att tvätta fönster.
Lilltjejen har det så jobbigt med sina feberkvällar och nätter.
Hon är alldeles ihålig på morgonen, likaså min dotter som får sova för lite när lillan mår dåligt och gråter om natten.

Tvättade fönstren på nedervåningen.
Tog en stund.Har lite besvärligt med mina fingerleder som värker när det är kallt.
Kallt ute -5 när jag höll på.
Blev blankt och fint.
Lagom till Första Advent kommande helg.

Till frukost idag fick jag ta mig en kopp kaffe, en sockerbit och en skiva rostbröd utan något på.
Det var jättegott:)
Jag som älskar bröd, saknar det mest under kuren.

Familjen åkte iväg på egna äventyr och jag tog mig en varm dusch, efter fönsterputsandet.

Plockade med kläder och annat på rummet.
Försöker få en praktisk ordning som är lätt att hålla efter.

Sedan var det dax för lunchen.

Två kokta ägg, en skiva skinka och salladsblad.
Titti fick också skinka.
Mer än mig:)

Middagen bestod av kokt broccoli:) som jag älskar.En tomat och en frukt.
Orkade inte allt utan fick lämna broccoli.

Sedan när jag vilade hade jag båda tigrarna i sängen.

Dotter och barnbarn fixade klar pepparkakshuset medans jag åt min middag.

Världens finaste hus.

Straxt var det dags för mig att sova...
Skulle upp 01.15 på natten för att åka och jobba...med klump i magen...

Får hela tiden rapporter om hur illa allt fungerar...Suck!!

14 dagar kvar i den cirkusen...

Av Sirpa - 22 november 2015 14:11

Klumpen i magen växer igen, inför att åka och jobba tidigt imorgon bitti.

Har varit så skönt med tre dagars helledighet.Har inte behövt tänka på annat än att bara vara och göra det jag tycker, trivs med och känner ger mig energi och glädje.

Har sett på mobilen att det har försökts nå mig.Säkert till övertid.
Det har inte funnits i min värld att ta det, när jag behöver min lediga tid.

Kommande vecka blir fylld av jobb.
En enda dag ledig.

Måste lägga full focus på sådant som tillför mig glädje.
Göra det bästa av alla problem som uppkommer i jobbet och bara leva i det.

Klumpen i magen växer!!!

Av Sirpa - 22 november 2015 09:07

Igår Lördag var ju min andra dag på 13 dagarskuren.
Första dagen går bra.Den liksom bara försvinner i beslutsamheten över att ha tagit steget.

Andra dagen börjar både mage och ork att protestera.

Jag har ju svårt att hålla mig stilla.
Vill ut och röra på mig även fast jag inte tillför kroppen så mycket att tugga på :)

Så jag vaknade tidigt, bloggade, tog en kopp kaffe och gav mig sedan ut när det började ljusna.
-5 grader ute och jättevackert.

Gick raskt och joggade då och då.Halt på sina ställen så det blev lite balanserande.
Tycker inte att det är nödvändigt med brodd ännu.

Solen gick upp så vackert över hustaken:)

Kom hem efter bara knappt 5 km.
Plockade ihop all återvinning som vi samlar i ett skåp utanför.
Gick så bort till stället där kontainrarna står och kastade.
Två vändor blev det:)

Skönt att få det gjort och mitt pass slutade på 6 km.
Var jättenöjd!
Får ju inte träna hårt nu när kuren pågår.
6 km fick vara lagom idag:)

Kom in på mitt rum och gjorde slag i sake med det jag tänkt ett tag.
Möblera om så jag kommer längre in i rummet med min säng.

Jag är lite så:) Nytt jobb och nya rutiner...med det följer ommöblering om det behövs.
Nya infallsvinklar helt enkelt.

Höll på ett par timmar med det.
Bytte ut nån möbel.
Placerade om alla tavlor och tog bort sådant jag inte måste ha inne hos mig.

Blev nöjd med det också!
Samtidigt väldigt trött i kroppen.
Hade ju bara fått inta en kopp kaffe och en sockerbit till frukost.

Dusch och iordningställning av lunchen.
Den bestod i 10 skivor skinka och 3 dl naturell yoghurt.
Tog fram det så det inte var så kallt ner i magen senare:)

Fixade med lite mera på rummet.
Fick ju fint städat samtidigt.

Åt så min lunch i lugn och ro.
Det var så gudomligt gott.
Titti ville ha av skinkan så det fick hon.
Hade valt Julskinka så det var verkligen supergott.Älskar julskinka.

Tog en stund innan kroppen svarade på maten.
Det var ju inte mycket kolhydrater i detta så energierna var väldigt låga resten av dagen.
Jag var frusen.

Åkte med dotter och barnbarn till en butik i centrala Surahammar.
Hittade lite mera kul till 50 årspresenten jag snickrar ihop till C.
Härligt!

Kom hem jättefrusen och tog mig en kopp kaffe i sängen, under varm filt.
Sedan var det inte många knop mera denna dag.
Klockan var då 16 på eftermiddagen.
Plockade med lite tvätt.
Dotter och barnbarn bakade pepparkakor och det doftade underbart i huset.
Riktiga konstverk!

Jag tycker sådant är jättekul men avstod idag, för jag inte hade orken.

Vi har mera deg så vi skall baka flera under veckan som kommer:)
Jag vet ju att jag om några dagar får ett sug efter att baka och laga mat.
När jag själv inte får äta det så blir det speciellt på nåt vis.

När energierna återvänder då kroppen kommit på att det finns depåer att ta utav.
Det måste inte komma via munnen.

Vägde mig nyss.
På tredje dagens morgon.
Har minskat 1.8 kg i vikt och säkert är en del pga att det töms ur i tarmarna vartefter nu.

Känns i kroppen att det är lite annorlunda.
Behagligt och magen gör inte ont.
Bara knorrar surt när den bara fått kaffe och vatten hittills.

Jag somnade tidigt igår.
Hörde familjen prata och förbereda lillgumman för att sova.

Titti har nu blivit så pigg att jag ställt bort hennes toa till tvättstugan och matserveringen blir i köket som tidigare.
Hon får lite insulin och hon svarar bra på det.Gäller att sakta hitta balansen igen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards