Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Söndagens timmar gick....

Av Sirpa - 22 november 2015 18:17

Det är lustigt så tiden går fort ibland.

Vaknade redan 4.30 denna morgon.
Tog mitt kaffe och låg sedan i sängen och bloggade.Det krånglade då servern låg nere ett tag.

Titti och Ville katt fick sig en tidig frukost.Tände upp värmeljus i mitt rum.Så skönt med dämpad belysning som ingav ett lugn.

Sedan gick jag upp klippte av öljettlängderna i mitt fönster.
Nu hänger de fint och jag kan dra för lite när det behövs.
Tycker inte om att vara helt instängd bakom en rullgardin.

Fortsatte så med att vika tvätt.
Hänga upp färdigt och ladda nytt.
Familjen sov gott ännu några timmar.

Svärsonen vaknade och åkte till jobbet.
När dotter och lilltjejen vaknat så satte jag igång att tvätta fönster.
Lilltjejen har det så jobbigt med sina feberkvällar och nätter.
Hon är alldeles ihålig på morgonen, likaså min dotter som får sova för lite när lillan mår dåligt och gråter om natten.

Tvättade fönstren på nedervåningen.
Tog en stund.Har lite besvärligt med mina fingerleder som värker när det är kallt.
Kallt ute -5 när jag höll på.
Blev blankt och fint.
Lagom till Första Advent kommande helg.

Till frukost idag fick jag ta mig en kopp kaffe, en sockerbit och en skiva rostbröd utan något på.
Det var jättegott:)
Jag som älskar bröd, saknar det mest under kuren.

Familjen åkte iväg på egna äventyr och jag tog mig en varm dusch, efter fönsterputsandet.

Plockade med kläder och annat på rummet.
Försöker få en praktisk ordning som är lätt att hålla efter.

Sedan var det dax för lunchen.

Två kokta ägg, en skiva skinka och salladsblad.
Titti fick också skinka.
Mer än mig:)

Middagen bestod av kokt broccoli:) som jag älskar.En tomat och en frukt.
Orkade inte allt utan fick lämna broccoli.

Sedan när jag vilade hade jag båda tigrarna i sängen.

Dotter och barnbarn fixade klar pepparkakshuset medans jag åt min middag.

Världens finaste hus.

Straxt var det dags för mig att sova...
Skulle upp 01.15 på natten för att åka och jobba...med klump i magen...

Får hela tiden rapporter om hur illa allt fungerar...Suck!!

14 dagar kvar i den cirkusen...

 
 
Ingen bild

Anders Andersson

22 november 2015 22:19

Med ett sånt leende när man tvättar fönster i November besegrar du alla motigheter..jag lovar.
Hälsningar Anders Andersson

Sirpa

23 november 2015 01:33

Tack för de värmande, fina och stödjande orden:)
Klart jag klarar det!!
Allt i livet kräver bara olika grader av kraft.
Ett steg i taget!
Jag är så glad att du finns med och bär mig i stegen.
Min nya inspirerandd vänskap:)
Framtiden är där vi tittar....

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards