Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Nu sover min älskling...

Av Sirpa - 2 december 2015 16:10

Den eviga sömnen.

Min älskade sambo och livskamrat sedan 15 år tillbaks, har idag stilla somnat in i min famn <3

Steget till det var fruktansvärt att ta!
Har varit införstådd i det i veckor att det snart är dags.
Har försökt att bygga kraft till att ta steget den dagen det inte längre fungerar för henne.

Imorse kom nådastöten...
Titti hade under flera dagar druckit mycket vatten och kissat mängder, trots att hon fått insulinet.
När jag kom in från träningen imorse så vimsade hon omkring i blindo, med insulinkänning.

Hävde anfallet med druvsocker och hon återvände sakta till verkligheten.
Men kom inte åter som hon brukar...

Hon åt och drack och kräktes kaskader...
Vinglig, törnade emot möbler och bakdelen lydde inte ordentligt.

Jag fattade beslutet att det fick räcka med smärta och nedbrytning av hennes lilla gamla kropp.

Vi fick tid direkt, åkte in och lät henne komma till ro.
Hon visste själv och ville iväg, lugnt och stilla.
Hon slutade andas i min famn, hjärtat stannade vid 12.35 tiden idag 2:a December 2015.

Jag höll löftet jag gav henne för 15 år sedan.
Lät henne få ett värdigt slut utan att behöva lida.

Min egen sorg och saknad ä r fruktansvärd och jag vet inte hur jag skall leva utan henne vid min sida...
Tar en timme i taget nu....
Orkar inte mer än så...

 
 
Sara - En blogg om psykisk ohälsa, MS & Livet

Sara - En blogg om psykisk ohälsa, MS & Livet

3 december 2015 13:53

Åh, jag beklagar sorgen.
Min lilla kisse fick somna in i början av 2014 och det är verkligen en stor tomhet de lämnar efter sig, de där små liven. Förstår att det är tungt nu. Men det blir bättre med tiden

http://saramodigh.bloggplatsen.se

Sirpa

3 december 2015 16:01

Tack snälla du!
Ja det är ett tomrum som med tiden kommer fyllas med annat.
Låter känslan bara vara just nu....tiden får ta hand om allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards