Direktlänk till inlägg 6 december 2015

Nya tider stundar...

Av Sirpa - 6 december 2015 09:42

För första gången på veckor, vaknade jag med lätt hjärta och glädje i tankarna.

Gårdagen gav mig denna insikt, att livet går vidare på ett bra och givande sätt.
Jag mår verkligen dåligt av att leva i en turbolent tillvaro.Den bara suger kraft, ger inget åter att bygga på.

Även fast jag vetat en tid att det jobbiga snart är över så har oron ändå hängt med i allt.
Det har gått så fort allting.
Snabba beslut utan någon större tid för eftertanke.
Just för att så snart som möjligt komma ur turbolensen.

Sedan mitt i detta kommer min lilla älskade livskamrats vandring över Regnbågsbron, ifrån mig och vårt gemensamma liv.
Det var som spiken i kistan....
Hade så svårt att se ljust på någonting, hur jag än försökte.

Ur detta föddes det sunda tänket...en sak i taget.
Låta sorgen verka och ta sin plats.Vila i den verklighet som råder och ur detta sedan nysta ut, bit efter bit.Lägga tillrätta och komma till någon form av struktur.

Mitt i detta kommer en människa i min väg som vill mig gott.Med stödjande, peppande och uppiggande ord.
En människa jag inte känner men vill gärna göra det i framtiden.

Allt som sker har ju en mening!

Men när man står mitt i ett kaos i tillvaron så är det svårt att se någon ljusning vid horisoneten och det just för att man är så sänkt att blicken inte orkar se så långt framåt.

Min blick har nu hittat horisonten:) och det känns jättebra.
Nystanet börjar redas ut och jag börjar hitta de nya vägarna och stänga dörrar till det som varit.

Fyra dagar kvar att köra på det jag skall lämna.På Torsdag kan jag stänga den dörren.
Vända blad och börja på ett nytt kapitel.

Gårdagen gav försmak på det som komma skall.

Jag var bjuden på Julbord med mitt nya gäng på Swebus.
Min dotter hjälpte mig att fixa håret snyggt och jag bytte klänning tre gånger innan jag bestämde mig för hur jag ville se ut och känna mig, denna speciella kväll.

Jag skulle träffa många av de människor jag kommer att arbeta med i framtiden.
I den stunden ville jag känna mig bekväm i mig själv och det gjorde jag verkligen:)

Min dotter och barnbarn körde mig till depån i Västerås och jag gick in där med mitt eget nyckelkort för första gången.
Bara det kändes fantastiskt!
Som att ha nyckel hem, till min framtid.

Där var stora delar av gänget redan samlat och min chef mötte upp mig med välkomnande glädje.
Nyfikna blickar vändes mot mig där jag trippade fram i mina snygga högklackade.

Min enda kvinnliga kolkega och vän sedan tidigare tyckte att chefen skulle presentera mig för de övriga.
Han svarade med orden...Den biten fixar hon själv:)

Det gjorde jag!
Gick runt till var och en och inkasserade kramar, tog hand och talade om vem jag var och bytte några ord.
Några kände jag sedan tidigare men de flesta hade jag bara sett i mötande bussar på vägarna.

En av gammelrävarna på Swebus var så stolt över att ha fått mig över dit.
Han har varit på mig flera gånger och övertalat mig till att jag är en Swebusare och inget annat:)
Kramen från honom var varm och innerlig!
Han hade lyckats!

Det blev god glögg, mera folk trillade in och straxt anlände depå Uppsala med helt nya ansikten.
Alla härliga människor, lätta att prata och ungås med.

Orden..Välkomnen till oss, haglade över mig och jag bara njöt:)

Min chef gick omkring och bara trivdes.Såg så nöjd ut när våra blickar möttes då och då.
Han frågade hur det kändes och jag bekräftade min glädje.

Här vilade inga konstigheter utan öpoen glädje och en gemenskap som kändes gedigen.
Många hade jobbat ihop i mägder med år.
Trivselfaktorn var på topp:)

Vi fick varsin julklapp!
Även jag fast jag var helt ny, så fin gest! Värmde mitt hjärta oerhört.

Sedan var det dags för bussfärd till julbordet.
Kvällen flöt på i trevligt sällskap, härlig underhållning och bra mat.
Stämningen var hög, mycket folk samlade.
Många kramar och glada skratt.

Valde att åka hem efter några timmar.
Blir lite stökigt i huvudet då jag inte själv dricker någon alkohol och det dracks på friskt överallt, som det blir vid julbord med snapsar och allt.

Min dotter och barnbarn hämtade mig.
Skönt att komma hem efter en härlig kväll och en fin början på gemenskapen med mitt nya, framtida gäng.

Tack alla för att ni tar emot mig med öppen famn!
Detta behöver jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards