Direktlänk till inlägg 9 december 2015

Marathonprogrammet igång

Av Sirpa - 9 december 2015 03:59

Måndag 7/12 var det då dags att dra igång träningen inför Stockholm Marathon 2016.

Den började väldigt lindrigt med en vilodag, då träningsdagarna är lagda på Tis, Tors och Söndagar.
Lite senare även Lördagar.

Så för min del blev måndagen en arbetsdag som var jättespännande.
Kort men intensiv.
Hade körning från Västerås via Arlanda till Cityterminalen.

Där blev jag bjuden på frukost.Ett vackert leende och ett härligt möte med en människa som berör.
Det var en dryg timme av intressanta samtal som leder till att vi skall ses snart igen, för att fortsätta där vi slutade, då vi skiljdes åt och jag körde åter till Västerås.

Åkte efter arbetet och hälsade på min syster några timmar.
Via Coop och lite gottis med till henne.
Sedan vidare till Swebus.Hämtade schema för mina första dagar då jag tränar in mig på allt det nya.

Hem efter det och bara vila och äta (onyttigheter) innan tidigt isäng för att orka upp tidigt på Tisdagen.

Efter min arbetsdag Tisdag stack jag så ut på min första 5 km sväng i träningsprogrammet.
Jag har ju lite jobbigt med träning på em kväll då jag går upp så tidigt och är morgonpigg.

Kämpade på och fixade 5:an inom den tiden som programmet säger.
Med korta inslag av några steg gång för att hitta andningen som bråkade, som alltid.
Det är jobbigast för mig.
Luftvägarna när det är kyligt.

Kom hem genomsvettig och lite hostig.Stretch och lite styrkeövningar.
Bla rockringen med tyngder för att jobba bort det som ligger på min mage.
Det är en kamp att få bort det men det skall gå.
Vill inte släpa på en massa onödigt på kroppen.

Kände mig nöjd och trött efter prestationen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards