Direktlänk till inlägg 10 december 2015

Dagen är här nu....

Av Sirpa - 10 december 2015 04:49

Denna dag var ingenting som ens fanns i min vildaste fantasi, när jag glädjestrålande fick min tillsvidare anställning hos min arbetsgivare som jag idag lämnar bakom mig.

Att jag skulle hoppa av så snart.
Jag trodde de var min framtid i yrkeslivet.
Så blev det nu inte.

Jag är i stunden glad och tacksam över att min kropp och hjärna sade ifrån, när den fick nog av röran som rådde.
När ingen trygghet fanns och tillvaron svajade hela tiden, timme efter timme under fruktansvärt långa dagar.

Ett arbete skall inte ta all ens kraft!
Då är det galet fel.
Självklart behöver allt nytt landa...men inte fortgå hur länge som helst.

Att sitta som jag gjorde med mängder av lösningar på problem och inte få gehör för något...då ger jag upp till sist.
Varför lägga energi på något som inte vill ha min energi.
Då lägger jag ner, tar till mig annat.

Jag inser idag att jag hamnade på helt fel ställe för mig.

Idag kör jag min sista dag.
Byter arbetsgivare och kör i stort sett samma sak ännu.
Körningen har jag tyckt om hela tiden så det blir bra med fortsättning hos konkurrenten istället.

Jag kommer att kliva ur en uniform idag och in i en annan:)
Ur en roll och in i en ny.

Fick igår lite ord om att det är synd att jag slutar.
Har svårt att ta in dessa ord!!

Hade det funnits något som helst intresse av att ha mig kvar så hade det gjorts något.
Men inte ens ett samtal var jag värd....med frågan om vad som kunde göras bättre.

Så jag är inte saknad :)
Försök inte lägga fram sådana ord som inte är sanna.

Bättre att ärligt säga.
Skönt att du väljer gå, så har vi ett problem mindre.
De orden skulle göra mig gladare då mitt liv är värdefullare än siffror på papper.

Kände verkligen igår att steget var rätt.
Körde en tjänst som började 5 på morgonen.Slutade 18.30 på kvällen.
Jag var alltså 13.5 timmar i tjänst!!
Helt sjukt i min värld.

Var totalt färdig när jag kom hem, efter att ha kört tre vändor, tur och retur Västerås Arlanda.
Jag körde i morgonrusningen och likaså i eftermiddagsrusningen.

Hur planerar man då??

Var finns tänket att det faktiskt är en människa som kör detta!!!
En människa med ett liv utöver arbetet.

Jag kommer aldrig förstå detta och lägger heller ingen mer energi på det.
Detta förekommer inte hos de jag från och med imorgon kommer att jobba för.

Nu skall jag straxt ge mig iväg och beta av de sista timmarna.
Hoppas på att jag kan få ha någon som helst flyt åtminstone dessa sista timmar.
Jag vet att det är för mycket begärt:)

Gillar läget hursom!

Ett stort steg idag i mitt liv.
Bort från ett felsteg in i något nytt.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards