Direktlänk till inlägg 17 december 2015

Kvällskaffet saknades

Av Sirpa - 17 december 2015 05:41

Somnade Onsdag kväll, väldigt tidigt då jag varit uppe i ottan som vanligt.
Hörde barnen plocka med sitt i huset när jag somnade in.

Jag har ju blivit sådan nu att jag styr min tid och sömnbehovet så vilan blir tillräcklig, för att orka det jag företar mig under vaken tid.

Nu är det nytt jobb och i det ett ständigt lärande.
Nya inputs precis hela tiden och det tar energi.Det märks också att jag inte är någon ungdom längre.Hjärnan kräver återhämtning.
Laddning i sömnen.
Så får det vara!

Blev igår under ett telefonsamtal, skrattad åt bara för att jag vilade en stund på soffan.Ifrågasatt varför jag låg på soffan mitt på dan.
Det var jätteskönt efter att ha gått upp tidigt.
Kört mitt barnbarn till dagis, 7 km träningspass, styrketräning i liten skala, dusch och efter det gräddning av ostpajer till jul.
Hann med ett kort besök hos min dotter på hennes jobb också.
Handlade på Willys det jag behövde till pajfyllningen.

Degen hade jag knådat ihop för hand tidigare innan vi åkte ut i kylan, barnbarnet och jag.Hängt tvätt och laddat nytt, bäddat rent i min säng och mockat kattlådan.

Det var jätteskönt att ligga en stund i soffan, bredvid en varm Ludde Bassethund och bara låta kropp och hjärna vara.
Låg och bloggade, skrev på Facebook och pratade med min dotter som nyss kommit hem.

Jag blev nästan arg när det inte var ok att jag tog det lite lugnt en stund.
Måste livet gå i sjuhundra hela tiden?!!
Jag vill inte ha det så iallafall.
Ska inte behöva känna mig otillräcklig.

Telefonsamtalet blev krystat och kyligt och jag tror inte att jag utsätter mig mera för den människans tycke och tänk.

Känslan av välbehag försvann också helt då jag förstod att det jag pratat om och berättat i helgen om mig och mitt (när jag nu fick en syl i vädret) inte tagits in ett dugg av personen ifråga.
Då försvinner mitt intresse!

Det hördes också att mitt arbete inte heller hade något större värde och då drar jag öronen åt mig.
Vi spelar inte i samma division han och jag.
Märkte av det i helgen redan då jag ständigt blev jämförd med arbetskamrater och vänner till honom.
Det jag gjorde hamnade ständigt i skuggan av andras duktighet.

Så med stolt huvud vandrar jag vidare.Han och jag har inte mycket att synka ihop.
Jag vill leva mitt liv på mitt sätt.
Helgen hamnar på mitt nöjeskonto och den tackar jag för.


Vaknade några timmar senare av min telefon.Ett meddelande från min frissa att hon fått ett återbud idag klockan 9.
Jag kunde få fransarna fixade innan jul:)
Kanonbra!

Vaknade till ordentligt och blev kvällskaffesugen.
Gick upp till Ville katts förtjusning.Han skulle ha mat tyckte han.
Vi var inte riktigt överens, då han får blötmat på morgonen bara, den trinda herrn:)Han har ständigt torrfoder framme att knapra på.
Surt gick han och lade sig igen.

Fixade mig kaffe och lite goknäcke med brieost.
Gott!

Har mina favoritkoppar här hos dottern.Stora baljor med kattmotiv utanpå.
Jättegoda och fina att dricka ur.

Låg sedan och pratade på messenger, med en kollega från förra jobbet och han beskrev den röra som råder där.
Ingen ordning alls!
Jag är så glad att jag lämnat det bakom mig.

Pratade också med min nya kollega J som jag tycker mycket om och månar om.Han är väldigt trött och sliten nu så jag försöker få honom att lyssna på kroppen och söka läkare och kolla upp värdena ordentligt.

Somnade så om sent på natten.
Dottern kom hem från kvällsjobbet.
Hon var iväg både tidig morgon och kväll idag.
Hon kämpar och sliter för att få ihop arbetstid, trots lillflickans många sjukdagar.
Det är inte lätt att pussla och sedan orka själv i detta.

Somnade så vid 2 tiden inatt igen....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards