Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Fint uppdrag:) Tack Swebus!

Av Sirpa - 20 december 2015 06:09

Fick frågan från min chef om jag kunde byta tjänst på Lördagen, till en tidigare.
Det gick bra, då jag gärna jobbar förmiddagar.

Sedan ville han prata mera med mig innan jag skulle hem på Fredagen.
Blev först orolig över att nåt var fel.
Jag hade ju precis börjat köra själv.

Det han ville var att jag skulle ladda min buss med julklappar till kunderna:)
Jätteskoj!
Sånt älskar jag.
Att göra människor glada.Få tillföra det där lilla extra.

Så jag var på jobbet redan innan 5 igår Lördag.
Hittade mina kartonger och bussen stod så fint parkerad att jag kom in i den utan problem, med de stora kartongerna.

Vår yta på garagegården är väldigt begränsad så bussarna står tätt intill varann.
Det gör absolut ingenting.
Jag gillar ju utmaningar och älskar körning med precission.

Plockade med de vackra röda paketen.
Placerade i stolsfickor och på säten.
Kände mig som Tomtemor:)
Julmusik strömmade ur radion och jag mådde gott.

När allt var klart loggade jag in och såg att det inte var så många kunder första turen, men det gjorde inget.

Körde igång min dag och bara kände hur jag älskar detta:)
Härlig buss, en körning jag tycker om och jag vet att jag har stöd och hjälp, fullt ut, bara ett knapptryck bort.
Trafikledningen på Swebus är underbar, det jag haft med dem att göra hittills.

Jag behandlas med respekt vid samtal.Inte som förra jobbet, där jag som förare bara var till besvär.

Mina kunder blev glatt överraskade och tacksamma över den lilla gåvan.
De skulle öppna på Julafton:)

Jag visste inte ens själv vad paketen innehöll så det var spännande för mig med.

Från Arlanda fick jag med ett stort gäng och det blev mycket prassel och glada tillrop på vägen hemåt, via Enköping.
Jag gick ut i microfonen och meddelade att Tomten besökt vår buss:) både på svenska och engelska och sedan när vi anlände till Västerås tillönskade jag alla en fin helg och en God Jul.
Möttes av applåder:)
Himmel vad glad jag blev!

Mängder med tack, handskakningar, små kramar och God Jul tillönskningar från mina härliga kunder.
Vad jag trivdes!
Få göra människor glada i det mörker som råder över vår Decembermånad.

Jag har valt att inte ta några bilder på kunderna då det är viktigt med integritet.
Bara buss, paket och Tomtemor själv.

Swebus!
Jag är stolt över att få vara den som får bära äran och glädjen över att dela ut det ni ger till våra värdefulla kunder!!
Jättebra initiativ!

Sådant här behövs i den värld vi lever i idag.Små guldkorn som får människan att må gott, om så en liten stund.
Sådant här kommer de också ihåg.

För min egen del gav detta uppdrag så oerhört med glädje och energi samt en närhet till våra kunder.
Dörrar till hjärtan öppnades och den värdefulla människan kunde få finnas till en stund:)

Underbart!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards