Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Tufft träningspass

Av Sirpa - 20 december 2015 10:40

Dagens träningspass skulle varit 7 km.Antingen löpning i lugnt tempo eller med korta inslag av gång.

Jag försökte klä mig efter den varma temperatur som rådde denna morgon.
+ 11 grader och det är 4 dagar till Julafton.
Helt galet:) !

Så det blev keps på istället för mössa.
Bestämde mig för att styra mina steg till kyrkan och minneslunden.
Hade med två gravljus och tändare.

Bra med ett delmål i träningen.

Andningen började krångla ganska omgående när jag joggade på.
Det var bara att lägga in gång då och då.
Lurarna med julmusik ville inte sitta kvar i öronen då jag inte hade mössa.

Bortåt bruket och ån här i Sura så gick det en människa i mörkret och såg på mig om och om igen, vände sig om riktigt.
Så jag valde att ta en annan väg.
Kanske var denne orolig för vad jag var för en...jag vet inte.

Det var ju helt mörkt ute så för att slippa obehag för någon av oss så var valet att ta en annan väg bästa lösningen.

Vid kyrkogården gick jag över den gamla delen.Kände mig lugn och trygg bland gravarna.En del med ljus tända.
Fridfullt!

Kom så till stora kyrkogården och där fångades mina ögon av ett ställe med mycket ljus tända.Även röda.
Kärlekens färg.
Gick dit och såg då att det var den unge pojke som förolyckades i somras i sin bil.
Hans viloplats var fylld av värme och kärlek.

Kände en oro när jag gick bort från stället och mot minneslunden.
Det blev mörkare och min oro ökade....
Nåt sade att jag skall vända...
Hade inte på mig lurarna utan ville ha tystnaden där på kyrkogården.

Plötsligt hörde jag röster och rop uppe i skogen.
Jag var inte ensam...det var mansröster och jag tyckte det var riktigt otäckt där i mörkret.

Jag visste att däruppe fanns ingenting utan det måste vara människor som var på väg någonstans i mörkret.

Valde att avlägsna mig därifrån.Kände mig inte trygg där, ensam i mörkret.
Något var fel....

Joggade tyst därifrån och tände mina ljus utanför kyrkan och lade dem på gravar som ingen längre besöker.
Sedan sprang jag snabbt bort från det som kändes skrämmande.

Jag vill inte gå längre in på de tankar som svepte i mitt huvud.
Men det finns ett boende några kilometer bort där det bor mycket människor med rejäla trauman och händelser som förändrat deras liv.
Jag vill inte möta dem i mörkret ensam.
Det valet är mitt eget.

Joggade hemåt och då jag kände att min träning inte var tillfredställande för mig så förlängde jag den till 10 km.
Skulle varit 7 men det gick så dåligt att jag joggade och gick vidare.
10 km var mera rejält

Tog lite juliga bilder i centrum i skyltfönster.

Kom hem efter 1 1/2 timme.
Körde lite styrketräning.Rockring och stretch innan frukost.

Träning i rädsla är inget kul.
Rädslan tar energin från träningen och det blir jobbigt.
Aldrig mera den sträckningen i mörkret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards