Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Söndagens arbetspass

Av Sirpa - 21 december 2015 06:55

Igår Söndag hade jag en riktigt jobbig morgon och förmiddag.

Verkligheten hann liksom ikapp mig och jag mådde mentalt riktigt dåligt.
Försökte blogga ur mig tankar och känslor.
Tränade med en motsträvig kropp och rädsla under en del av passet.

Försökte vila en stund innan jag skulle iväg på kvällsjobb.
Bara det blev sånt häftigt omkast från att ha jobbat tidigt först.
Kroppen och knoppen har lite svårt att hänga med då.
Framförallt med sömnen.

Kom till jobbet i god tid som vanligt.
Lite ensamt under helgen då vi inte är så många i tjänst.

Tog ut min favoritbuss 3035.Scania
Startade från Centralen 14.00 med några få kunder med.
På Arlanda fick jag sällskap i bussen av kollegan L på b4y, mitt förra jobb.
Bjöd honom på kaffe ur min thermos.
Vi pratade lite och röran hos dem fortsätter.
Fick goa kramar av honom och det hjäpte min sinnesstämning.
Kände mig gladare och än mer övertygad om att mitt val att hoppa av det förra är helt rätt.

Han nämde också att det nu börjat utredas varför det är sån omsättning på förare hos dem.
Det var på tiden!!!

Körde 16.00 från Arlanda med ganska många ombord.
Blåsigt som sjutton igen.

Blev avlöst på Centralen av kollega.
Tog bilen till depån.Åt lite och fyllde kaffe med till kvällen.

Väntade in bussen jag skulle ha efter rast.En Boggie Volvo som jag aldrig kört tidigare.
Fick bra instruktioner av kollegan F som kom in med den.
Noggrant och han ville vara säker på att jag skulle fixa det.

Kände mig lite vilsen på funktionerna.
Helt manuella luckor.

Körde så igång i god tid och rullade till Centralen.
Genast skulle kunderna ombord, innan jag knappt stannat.
Var där 15 min innan avgång.
Förstår inte stressen!
Bad dem ta det lugnt och låta mig öppna luckor och fixa allt klart inför deras ombordstigning.
Då lugnade de ner sig.

Rullade så iväg i tid och bättre koll på knappar och funktioner.
Lite läskigt sådär att ge mig ut i skarpt läge med en bussmodell jag tidigare inte ens petat på.

Jag fixade det:) Självklart!!
Men hu så det sög energi från mig som redan var tömd på så mycket.
Bussen gick gudomligt bra och jag älskade det tydliga mullret från motorn.
Kändes så kraftfullt!!

Återigen en kaffestund med L från konkurrentbussen:)
Vi hann prata lite till och kramas God Jul.
Sedan rullade vi tillsammans till Terminal 5 och lastade.
Jag med många kunder och han bara några få.

Körde sedan tillsammans till Eriksund där vi vek av åt olika håll.
Hemskt blåsigt hela hemfärden.
Det drog och slet i bussen.Satt och höll den hårt med båda händerna och pararade vindstötarna.

Jag anlände till Västerås vid 23.25 tiden och lastade ur.
Kunderna nöjda och jag gav självklart noga information om deras anslutning vidare mot Oslo.

Körde i garage och direkt in i tvätthallen där kollega mötte upp för att tvätta och städa bussen efter mig.
Kändes så lyxigt att inte behöva göra någonting annat än logga ur och åka hem.

Fick beröm för min körning idag och det gör mig glad.
Ser att vissa kunder blir lite tveksamma när en kvinna kommer rattande men tinar snabbt upp när jag möter dem på mitt proffsiga vis.

De tycker att jag kör som en gudinna:)
Suger i mig berömmet!

Kom hem och stupade isäng efter midnatt.
Nöjd med dagen fast jag var helt tömd på energi.

Känner nu iallafall att det sakta börjar bygga på inom mig.
Inte bara ett kraftigt utflöde.

Detta kommer att gå galant...bara jag får tid på mig att steg för steg, landa i det nya.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards