Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Sirpa - 3 januari 2016 08:43

Dessa dagar och nätter då jag varit sjuk, har mina drömmar varit hemska.

Oftast har det varit människor inblandade, som jag älskar, som skäller på mig och anklagar mig för saker jag inte gjort.

Säkert bottnar det i något i det undermedvetna.
Jag tycker inte om att bråka och vara i konflikt med någon, det får mig att må fruktansvärt dåligt.
Jag är ingen konfliktsökande bråkmakare.

Senare tid har jag ju fått lov att utstå en hel del strider och fått stå upp för det jag tror på.
Då blir det osökt en orolig tillvaro.

Sedan om jag mitt i en sjukdomstid, även blir anklagad för något som inte stämmer så blir ju inte saken bättre.

Jag tror människor om gott alltför mycket tyvärr.Har så svårt att se, att det faktiska att det finns människor som gärna skulle vilja se mig bortraderad från livets dagar, till sin egen fördel.
De tror att deras problem är borta om inte min livsglädje inte fanns där och störde.

Jag tror snarare att problemet ligger hos dem själva.Sök där först, tänk till, analysera, sortera och tänk till igen.
Hur blev resultatet??
Är det jag som är det egentliga problemet?
Precis!
Skulle inte tro att det är jag som är ursprungsproblemet.
Det ligger så mycket annat i botten och så kommer jag in och rör om i grytan.
Kanske en mening med det också?
Livet går vidare, steg för steg, dag för dag.
Med nya värderingar och ändringar i tillvaron, som säkert behövs på flera plan.
Det är inte bara att vara fastlåst i ett ego och trångsynt tänk.
Man kan inte låta passerad tid ligga kvar och styra framtid och inte heller nutid.
Historia är bra!
Men man skall nog inte konservera sitt liv

Där kommer drömmar in:)

Jag älskar drömmar, alla sorters drömmar.Natt som dag.

Nattens drömmar bär ofta med sig ett budskap och jag tror att det är så finurligt att man i vaket tillstånd, minns just den sekvens som är nödvändig.
Som är budskapet.

För min del, konfliker med människor jag älskar.Andra, icke önskvärda personer inblandade i detta.
Hmmm....vad är poängen??

För min del har det blivit så att rädslan, oron inför eventuella konfliker, har försvunnit.
Jag är beredd att ta strid för det jag vill ha, tror på och har som framtidsdröm.

Jag vet vad jag vill ha!
Då agerar jag därefter.

Just nu är min stora dröm...att få bli frisk.Att kunna hantera min vardag på ett vettigt sätt.
Att kunna arbeta.
Fortsätta min älskade träning och att få orken till att träffa min son och mina tre barnbarn som jag inte sett på länge nu.

Åka hem till min mamma och ha orken att stötta henne i det jobbiga hon bär.
Att finnas för min syster som heller inte mår så bra.Som behöver sin syster som stöd och medmänniska.

Drömmen om ett eget boende finns ju där hela tiden.
Jag söker och hoppas på att hitta något jag vill ha och kan landa i.

De drömmar jag har i övrigt få ligga som en bomullstuss inom mig:)
Jag vet vad jag känner och den känslan styr jag inte, det har mitt hjärta hand om:)

Drömmar om dagar med glädje och harmoni, ligger likt en hägring, en grönskande sommaräng.

Vad gäller drömmar om min sommar på Öland.Dessa drömmar kommer att förverkligas.
Allt ligger klart
Min betalda säsongsplats.Nyrenoverade husvagn som nu är utan fuktskada:)

Allt jag behöver inför boendet finns.
Förtältet som jag älskar, golvet ligger klart på plats och väntar.
Mitt snygga vindskydd, de härliga möblerna, mattor och annat vackert jag vill ha uppe för ett komplett sommarboende.

Jag älskar pysslet och plocket som hör husvagnslivet till.
Ordning och reda, var sak på sin plats.Snyggt, rent och trivsamt.
Då jag har så stor yta för mig själv i vagnen så är det lätt att hålla ordningen.
6 1/2 meter vagn för mig själv.

Sedan är ju sommaren speciell.
Min dotter med familj kommer att tillbringa tid i min vagn också.
Likaså vår gode vän från Skåne med sin dotter.
Så min husvagn kommer att användas på ett bra sätt.

Jag längtar väldigt efter våren.

Drömmar ligger på rad och det tycker jag om.
Inga av dessa är orimliga.

Drömmar som inger glädje och tillfrdställelse.
Som ger framtidstro.
De ligger likt en roseblads beströdd matta och väntar på att få bli förverkligade.


Av Sirpa - 3 januari 2016 00:27

Nu har jag verkligen lagt manken till att vila, kurera och se till att kroppen får sin återhämtning.

Min älskade dotter kom försiktigt in till mig igår mot kvällningen och tyckte att jag borde äta något.
Hon hade mat klart och jag gjorde som hon ville.
Ät lite och det kändes bra i magen, som en nödvändighet till alla tabletter jag åt, nu mot feber.

Försöker att dricka mycket för att hjälpa njurarna.
Morfinhostmedicin, Alvedon och Ipren är min huvudsakliga kost just nu.
Nässpray och näsdukar.

Lade mig straxt igen och det behövdes inte många minuter förrän jag sov som en stock igen.
Kände hur lilla barnbarnet varvin och sade godnatt.

Vaknade några gånger under kvällen.
Somnade om och vaknade så vid midnatt, med nattlinne, lakan och täcke blött av svett.

Gick upp och drack vatten och intog ny dos av medicin.
Så isäng.
Ludde Basset var nattpigg och matte hade fullt upp med att få honom förstå att man sover på natten och busar på dagen.

Snabbt gjort att få felaktiga vanor om hon inte styr honom rätt nu.
Han hittade på alla anledningar till att busa och det är ju ingen tyst lek direkt, han sysslar med, stora klumpen.

Svärsonen fick nyss jouruppdrag och stack iväg.Så huset är lite oroligt inatt.
Bytte mitt genomsvettiga nattlinne.
Vände på täcket och vädrade lakanet en stund innan jag så kröp ner igen.
Frös då...

Ska sova vidare och hoppas på att kroppen ska få sin vila den behöver.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards