Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Sirpa - 6 januari 2016 17:12

Kände mig underlig i kroppen igen mot eftermiddagen och kollade tempen för skojs skull.

Hade lite feber....
Fasen..vad är det som ligger och jäklas inne mig?
Jag vill bli frisk nu och tycker inte att jag tar ut mig mer än normalt.

Självklart är ju orken nedsatt när jag varit så himla dålig.
Nu borde det börja ge med sig....

Tur att jag inte åkte iväg någonstans under eftermiddagen för det hade blivit jobbigt.

Ligger nu och söker lägenheter för fullt.Kan ju inte ta något som kostar för mycket heller.
Bo litet och billigt men ändå bra.

Husvagnen blir sommarboendet så jag kommer inte att behöva lyan annat än att sova i när jag inte jobbar.

Träning och jobb blir mitt focus när min kropp behagar sluta larva sig med feber och annat skräp.

Jag vill vara i bra form, snygg och sexig så jag är nöjd med mig själv:)
Det är mitt mål!
Göteborgsvarvet och Stockholm marathon är mina framtidsmål av största värde....


Av Sirpa - 6 januari 2016 14:03

Idag har jag en sån där dag då jag bara gör, precis det jag känner för i stunden.

Hade som tanke att ge mig ut mot seneftermiddagen för att besöka och prata med en vän som har det jobbigt.
Var i kort kontakt och insåg snabbt att jag inte var önskvärd, så jag styrde om dagens sysslor.

Jag vill inte störa någon som väljer bort mig....respekterar det fullt ut.
Alla vill ju inte veta av omtanke och omsorg när de har det kämpigt.

Redan tidigt imorse var min dotter och lilla barnbarnet uppe för att åka ner till Skåne några dagar.
Till en älskad vän som finns för oss och vi för honom.

Det var -15 ute så att värma upp bilen var det första.
Något hade inte fungerat under natten med elen så bilen var som ett frysskåp.

Dottern lastade medans jag kramade om min lilla tjej, som skulle vara borta från mormor ända till Söndag.
Vinkade av dem och åt sedan min frukost.

Körde igång disk.
Hängde tvätt och laddade nytt.
Fixade på mitt rum med lite allt möjligt och kollade om jag fått svar på mina mejl om lägenheter som var till uthyrning.
Inget!
Tre annonser har jag svarat på och får inte ens ett svar.

Tog en välbehövlig dusch.
Har ont i blåsor som jag fått under näsan, på överläppen och inne i näsborrarna.
Blöder när jag snyter mig och det är inte skönt, kan jag lova.

Har också problem med magen.
Cocillanan gör att magen inte fungerar.Har ont och kan inte gå på toa.
Har tagit ett medel som skall hjälpa till att jag får igång allt.
Äter ju inte mycket då inget smakar och aptiten varit obefintlig.
Börjar nu känna smaker lite igen.

Såg på tv en stund.
Lade in en annons själv på Blocket om att hyra lägenhet eller rum i hus med eget kök och badrum.

Jag vill verkligen till eget snarast.

Förmiddagsfika med Daimtårta.

Hörde från vännen i Skåne att dotter och barnbarn kommit fram.
Skönt att allt gick väl!

Nu skall jag ta mig en tupplur.
Sedan dags att äta lite och ta mera av det som hjälper magen.
Vore skönt att få igång den till imorgon, då jag börjar jobba igen och gör det 6 dagar i rad.

Blåsorna och munsåren får behandling med Idomin.

Skönt att vara piggare och jag längtar till jag är helt fräsch och kan börja träna igen

Av Sirpa - 6 januari 2016 08:32

Sakta men säkert viker eländesförkylningen undan.
Har nu jobbat i dagarna två.
Första dagen med Arlandakörningar i varma, sköna bussar.
Mycket kunder och bagage.

Var knockad och hostig helt när jag kom hem men det fixade sig med en tidig sänggång och hostmedicin.
Kunde sova obehindrat hela natten för att gå upp tidigt igår igen.

Är tacksam över att jag fått den effektiva hostmedicinen då hostan gärna sätter in mot eftermiddagen och kvällen.

Igår var jag med min söta kollega C och lärde mig högskoleturen.
Den går mellan Västerås och Eskilstuna.

Vi började tidigt med att ta ut en redan varm och go buss, som en annan go kollega sett till att starta upp så vi hade det jättebekvämt
Tack P :) Du är en Sötnos!

C körde första vändan så jag fick sätta mig in i allt och sedan tog jag över.
Så underbar buss att köra!
Dubbeldäckare.

Mjuk, fin och följsam.
Jättebra kunder, högskoleelever till största delen.
Denna dag var det lugnt då det ännu är ledigheter i mellandagarna.

Hade sedan rast på depån och hann prata lite extra med min rara, snygga chef:)
Så himla skönt att ha någon att ventilera med när jag är ny och har många frågor.
Jag vill ju lära mig allt och klara mig själv så mycket det bara går.

C var duktig med att dela med sig av tips och råd.
Det kan behövas när jag rattar fram denna 4 meter höga goding till buss.
Kunder sitter precis ovanför mig och upplever exakt det jag gör vid ratten.
Så det gäller att köra på ett skönt och tryggt sätt som inger tillit.

Sådana utmaningar älskar ju jag:)
Trivs med att glida fram som en mjuk bomullstuss på vägen.
Det skall vara behagligt att åka med mig!!

Min buss skall vara ren och snygg.
Välkomnande!

Kunden skall känna att resan med mig är en bra del av deras steg i livet.
Då har jag lyckats.

På Fredag skall jag köra Högskoleturen själv:)
Ser fram emot det.

Slutade vid 18.15 tiden och åkte hem.
Jättetrött!!

Hostade en hel del, hes och ansträngd i luftvägarna.
Blödde näsblod och jag börjar ha blåsor runt näsa och läppar, som jag brukar få efter förkylningar.

Åt lite och gjorde snart kväller.

Jättetrött!
Tog Cocillana till natten och det dämpade hostan.Kände hur ont jag hade i luftrören....pjuh!!
Hoppas detta ger med sig helt snart för jag börjar vara sliten nu!
Det är en kamp att orka med hela arbetsdagen då kroppen inte är igång, mer än kanske 50% ännu.

Ledig idag...
Ska vila, vila och äta.
Kurera och plocka med sånt som blivit liggande när jag varit golvad helt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards