Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Sirpa - 8 januari 2016 06:56

I Onsdags då jag var ledig och hemma, så passade jag på att lägga ut en annons på Blocket om att jag söker hyreslägenhet i Västerås med omnejd.

Har ju skickat mejl till några som jag hittat själv på annons, men de har inte ens besvärat sig med att svara.

Säkert är lägenheterna uthyrda men annonsen lämnad kvar.

Ett svar tycker jag att man kunde bemöda sig med.Så skulle jag göra iallafall.
Eller om man inte är lämplig i deras tycke, endast skriva, tyvärr...det räcker ju, så behöver man inte gå och vänta på ett svar som aldrig kommer.

Min annons fick svar redan igår morse:)
En kille som ska utomlands och jobba ett år, hyr ut sin tvåa, just på det området jag vill bo.
Klockartorpet.
Med parkering, elplats.
Precis det jag söker ju:)

Skickade genast ett mejl till honom att jag är jätteintresserad och vill se den.
Fick snabbt svar åter.
Sedan ringde han mig när jag börjat jobba och var på väg till Centralen med bussen.

Han hade fått svar från hyresvärden samma dag att det var ok att hyra ut i andra hand.
Jättekul:)
Sedan fick han syn på min annons och fastnade för den direkt.

Just denna lägenhet skall jag åka och titta på idag, på min rast.
Ett år fixar jag att bo även om det inte är i toppskick.
Fortsätter självklart att köa och leta annat under detta år.

Så spännande!

Hyr omöblerat för jag vill boa in mitt eget i lägenheten sjlvklart.

Så håll tummar och tår för mig idag!!
Så den är bra för mig och att vi kommer överens.
Om allt klaffar kunde jag flytta in 1:a Februari.

Då hinner jag bli frisk och kry innan flytt.

Han hade också en nyinköpt säng och soffa till salu.
Ska kolla på dem.
Har ju behov av en lite större säng.

Av Sirpa - 8 januari 2016 02:43

Gav mig tusan på att jag inte vill ta utav den vidriga hostmedicinen, som förstör min kropp fullständigt.

Den hjälper mot hostan men sänker allt var fungerande slemhinnor heter.
På hela kroppen!!
Det svider, ömmar och blöder till och med ur porerna i huden på sina ställen.

Jag vill inte ha det där hemska något mera!!

Vaknade självklart bara ett par timmar efter jag somnat av hostan.
Det river och sliter i halsen och luftrören, ända ner i bröstkorgen, när det släpper otäckt segt elände, som självklart måste upp och ut.

Jösses!
Har då aldrig varit med om något liknande.

Ligger nu alldeles trasig i luftvägarna.Det svider och värker och smakar blod i munnen.

Jag vill inte ha sånt där läskigt med morfin mera!!
Känns som det förstör mer än det hjälper.

Har heller ingen huvudvärk nu när jag inget tagit, sen i förrgår kväll.

Hoppas detta intensiva, tärande hostandet gör att allt lossnar så det kan börja läka ihop.

Nu har jag hållit på i 3 veckor!

Hostan är ju annorlunda.
Innan Cocillanan så var den ju skrällig och jobbig.Irriterad hals hela tiden som tvingade fram hostan hela tiden.
Nu verkar den driva upp mängder och lugnar sig efter en stund.

Om det nu är något hemskt jag gjort....räcker inte straffet nu??

Jag vill vidare med livet och få tillbaks min ork, min aptit, min röst och kroppen iordning istället för ett blödande vrak, som inte ens fixar toabesök längre.
Allt gör bara ont!!

Tvärstopp i tarmarna.
Hes som en gammal biltuta och trött ständigt.

Snälla!
Låt det räcka nu...jag orkar inte mera:'/

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards