Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Sirpa - 10 januari 2016 06:59

Lördagen bjöd på mängder med både kämpig tillvaro och jättemycke, härliga spruckenröst skratt:)

Vaknade väldigt tidigt då jag hade svårt att andas.
Var så igenslammad i hals och näsa att det nästan blev panikkänsla när jag vaknade, vid halv 3 tiden på natten.

Snöt ur, hostade så jag höll på att kvävas.Det kom upp så mycket klumpar och segt, blidblandat elände ur luftvägarna....trodde aldrig det skulle ta slut.
Huvudet värkte så jag hukade...

Jösses!
Vilken början på en arbetsdag i -11 grader.
Fick i mig ett par Alvedon.Nässpray med menthol så det öppnade upp och sedan kunde jag äntligen börja andas normalt igen.
Så ont i luftvägarna!!

Tog på kaffe och in i duschen.
Klockan var då vid 5 när jag kommit så långt.
Fixade till den mat som skulle med.Kaffethermos, smörgås och några korvar.Det fick räcka.
Aptiten existerar inte.

Smågrabbarna, mina bonusbarnbarn hade kommit hem igår kväll så jag försökte vara tyst.
Plockade ur diskmaskinen, klädde mig och kom så iväg, i god tid då jag visste att jag får en buss som stått kall sedan igår.

Anlände till jobbet och startade upp Fimpen 1.
Han var som ett frysskåp.Stack ut och körde han varm i motorn och hade dieselvärmaren igång för fullt.

Detta är ju inte bra för min hälsa just nu när jag är krasslig i luftvägarna.
Det pep i rören på mig i kylan.

Microfonen ville inte funka så jag fick ta väljomsthälsning och information på både svenska och engelska imittgången, med min hesa, spruckna röst.
Riktigt jobbig lastning med så lite bageutrymme, språksvårigheter.
Kunder tog fel buss...skulle till Stockholm och inte med mig till Arlanda.
Felaktiga biljetter...mängder med strul och alla frös i kylan.

35 kunder med jättelass av extrabagage på :) rullade jag så, 10 minuter försenad mot Arlanda.
Fick på en till i Enköping.
Härligt med många kunder.
Bussen varm och go och jag hostig.

Ringde Trafikledningen om min försening och det rullade på så fint att jag bara var 5 min sen på Arlanda.
Urlastning med bök och stök.
Arga kollegor i Stockholmsbussar då jag fick lov stt ha luckor öppna ut i deras farväg.
De hade inte tiden att vänta typ 20 sekunder utan stod på turan och viftade åt mig.
Lastade ur och gav föraren ett leende och en slängpuss:)
Vi har alla samma rätt till Arlanda...
Alla där i samma syfte, köra våra kunder och jag skyddade mina kunder mot deras attack.

Pjuh!!
Tuff vända men samtidigt jätterolig:)
Ja...jag är knäpp!
Älskar bök och stök om jag vet att det straxt är över och att jag kan påverka.

Pustade ut och städade ur bussen innan nästa tur tillbaka.
Tog mig en mugg varmt kaffe ur Herr Thernos, som var min bästa vän just då:) Härligt!
Kände att jag uträttat nåt bra.

Felanmälde radion/microfonen till Driften och körde igång nästa tur.
Fick med mig 21 kunder åter.
Mängder med bagage igen, kontantbetalande som jag löste på ett smidigt sätt.
Nu var det tidspress också då jag hade kunder till anslutningsbuss i Västerås.
Gick bra att få fram information.

Funderar på att lära mig Spanska då det är så oerhört mycket kunder som talar Spanska.

Anlände Västerås med god marginal.
Hjälpte mina kunder vidare och jag fick mängder med tack och varma leenden.

Ställde upp på Centralen och hade rast i min varma, goa buss.Dieselvärmaren brummade förnöjsamt medans jag åt min macka och drack kaffe.
Ringde kollegor om radion om det var nåt jag gjorde fel då den inte gick igång.
Troligen en säkring som gått.
Ska lära mig vart den sitter så kan jag fixa sånt själv nästa gång.

Dagen rullade på.
3 kunder med till Arlanda.
Ett härligt äldre par som satt längst fram och vi pratade och skrattade hela vägen.
Vi hade många gemensamma bekanta i Surahammar visade det sig:)
Jätteskoj!
Vi klappade om varandra vid framkomst.
Hoppades på att ses igen då de ska hem 1/2.

Full fart runt då det var spetsvändning och lastade fullt i bagage igen.
Knökfullt:)
Skidor och jag vet inte allt.
Över 20 kunder igen, trötta och frusna.
Återigen anslutning vidare i Västerås.
Hann jättefint och lastade ur smidigt.
Stannade nära den anslutande buss de flesta skulle med.
Klappar på axeln och många tack, leenden och nickar.

Härligt!
Jag trivdes så bra.

Fimpen 1 och jag for så tomma till depån.Städade och parkerade.

Var jättetrött efter den intensiva dagen.Över 80 passagerare och fullt i bagage på två vändor till och från Arlanda.
Såhär skall det vara:) Då har jag inget att oroa mig för, jobb finns.

Åkte hem jättetrött, glad och nöjd med dagen.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards