Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Var är min ork??

Av Sirpa - 22 januari 2016 06:06

Igår kväll efter jobbet var jag så fruktansvärt trött att jag satt i bilen på vägen hem, pratade högt för mig själv och grät av förtvivlan.

Jag bad till högre makter om ork och kraft...var så trött att hela jag darrade.

Det var en kraftansträngning att bara ta mig hem efter mitt korta, men väldigt intensiva arbetspass.

Märktes att folk är trötta på kylan och det påverkar deras humör.
Stressade, stingsliga och snabba på att fälla elaka kommentarer om saker och ting inte går deras väg, exakt på sekunden.

I vanliga fall, när jag är mig själv och pigg så brukar jag på ett fint sätt, få sådana personer att tagga ner snabbt.
Men nu orkar jag bara inte!
Låter dem hållas och låtsas som ingenting.

Det är ju inte mitt fel att det är kallt...jag fryser också!
Heller inte mitt fel att det är halt och det händer olyckor som hindrar trafiken....jag kör bra!
Allra minst är det mitt fel att de rest i 10 timmar och kommer hem till Sverige i sommarkläder och väntar på bussen och fryser...

Suck!

En man var så stessad igår att han satt och småhoppade längst fram, suckade och stönade.Muttrade för sig själv och ringde ilskna samtal där bussen var bara skit, för han fått vänta i 10 minuter på Arlanda.
Ehh....Ja...bussen har sin avgångstid!
Det är ju ingen taxi!

Han hade minsann tvingats ta bussen och det var ett helvete och tog sån tid.
Satt och knappade på sin dator, så det smalloch for med kroppen fram och åter över platsen han satt på.
Tittade surt på mig då och då....

Ojoj!
Jag var inte mycket värd då i hans stessade tillvaro och ändå gjorde jag inget annat än skötte mitt arbete.På ett exemplariskt sätt.
Jösses!!
Väl i Västerås så försvann han som en avlöning efter att ha kastat sig ut ur bussen så han nästan stod på öronen.
Hans taxibil stod i vägen för mig på min hållplats då jag anlände.Fick lov att vänta på att få min plats.
Varför han blockerade så vet jag inte...

Andra kunder tittade beklagande på mig.De hade också sett hur mannen uppfört sig.

Fick beröm för min fina, smidiga körning och mitt bemötande med tydlig information.

Tog med mig de trevliga orden då jag rullade mot garaget.
Lämnade bussen utanför tvätten och satte mig i min iskalla bil.
Frös så jag hackade tänder, första minuterna innan Emil Volvo blev varm.

Tog mig en mugg kaffe ur thermosen och värmde mig.Hann inte ta nåt på Arlanda då det var en spetsvändning.
Tid att bara städa ur hos kunderna och iväg igen direkt.

Så koppen i bilen smakade gott.
Satt och kämpade sedan med orken.
Kände hur krafterna tröt snabbt och jag hade inga reserver.

Väl hemma klev jag ur uniformen och bara satt en stund...vilade i stillhet.
Fick åter lite ork för att gå upp till mina tjejer i sovrummet och se hur de mådde.
Lillungen har nu fått ögoninflammation i båda ögonen.Vi hjälptes åt att skölja ögonen med ett medel jag köpte i våras på Öland.
Det lindrade klådan och svedan för lillan.

Herregud vad hon är sjuk den lilla!
Hostar, både öron och ögoninflammation.Kräks och feberhet, trots full dos Alvedon.
Hennes mamma fajtas med influensan och kraftlöshet hon också.

Tur att jag är hemma idag till eftermiddagen så jag kan hjälpa dem båda.
Sedan i eftermiddag kommer ett sjukt barn till, lillans halvbröder varav den minsta har nån barnsjukdom med hög feber.
Mera att göra för min sjuka dotter bara.Passa på flera sjuklingar.
Var ska hon få de krafterna ifrån...

Jösses!
Ibland är människors principer så underliga så hälften vore nog.
Det som kommer hända är att lillan kommer få den sjukdomen också att bära i sin lilla späda, försvarslösa kropp.

Herregud!
Och jag vågar inget säga för då får jag ta skit så det smäller.
Det räckte med det som hände när vi kom hem från Ullared.
Jag tar inte mera utan förflyttar min lekamen dit jag avser straxt.

Men jag ifrågasätter, i min värld, underliga principer som drabbar alla negativt.
Detta jag nu skriver är helt min egen åsikt.Den delas säkert inte av alla men jag tycker på detta viset i nuläget som råder.

Jag ska se till att få mitt boende snarast så jag kan ta över mina tjejer dit och bli bortskämda med god mat, skumbad och vila.

Det ska jag se till att fixa.
Få iordning allt så det går att börja leva där.

Idag kommer jag att lasta in en hel del i Volvon för att lämna i lägenheten.
Vi skriver kontraktet idag.

Jag vet inte ännu hur jag skall lägga upp min dag för att återigen ransonera krafterna.
Mycket behöver göras och orken är nästan obefintlig.

Dessutom är det just nu -19 grader ute och det begränsar också allt.
Bilen måste lastas i sista stund, helst uppvärmd så inte det jag ska ha med förfryser.
Hoppas kylan ger med sig vartefter dagen går.
Efter att ha skrivit på kontraktet och lämnat av det jag har med mig till lägenheten, denna första gång, så har jag ett intensivt arbetspass framför mig igen.

slutar efter 21 ikväll och börjar sedan tidigt Lördag morgon för att köra en jättelång dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards