Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Bekvämlighetszon

Av Sirpa - 22 januari 2016 07:14

Människan är ju till naturen väldigt bekväm och lat av sig.
Allra mest kan jag känna att det märks i relationer där parterna växt ifrån varandra och det egentligen är dags att bryta upp och vandra varsina vägar.

Självklart tycker jag inte att man ger upp så fort det börjar knaka...men när tillvaron blir till en trist slentrian och ingen av parterna tillför varandra någonting längre.

Man lever sida vid sida i sina egna roller och håller på sina egna principer.
Ändå vägrar man släppa taget om det invanda mönstret.

År ut och år in...

Tänket går i stil med...jag vet vad jag har men har ingen aning om vad jag får.
Skitfegt tycker jag!!
Riktigt slött, slappt och likgiltigt!

Varför kasta bort massor med värdefulla, kvarvarande år som man kan leva lycklig?
Skapa sin egen tillvaro och hitta en grund som bär, för egen del.

Livet med den som man en gång hade stor lycka tillsammans med, existerar inte längre!!
Det är dags att inse detta faktum och våga kliva ur det invanda mönstret och skapa någonting givande.

Båda drar fördel av detta.
Slitningarna upphör och bitterhet, besvikelse och anklagelser blåser bort.
Släpp taget och våga!!

Bakom hörnet väntar någonting så mycket bättre.
Allt har ju en mening.

Det som har varit kan man låta ligga i minnesbanken och ta fram det fina, som inte längre går att återskapa i den vardag ni lever i idag.

Varför gå och bara nöta??

Javisst är människan ett vanedjur.
Men bryter du en vana så öppnas nya dörrar och möjligheter till självutvecklig.

Alla bär vi på drömmar som vi ett sådant läge, har möjligheten att plocka fram.
De egna drömmarna som bara ligger där och väntar.

Låt inte bekvämligheten och lättjan vara det som styr livet.
För att våga vinna måste man också våga satsa.

Ge dig ut på osäker mark ett tag.
Vad är det värsta som kan hända?
Fundera på det....
Om det inte är så mycket du förlorar så varför tveka.

Bygg på dig själv som människa ett tag och se hur lätt det är att välja olika vägar i livet.
Allt är inte en paradgata rakt fram men jag lovar att den enda som styr dessa val av vägar, är Endast Du själv!!

Våga vinn!!

Du har inget att förlora.

Minnena lever kvar och framtiden är din.Som Du själv styr.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards