Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Lovan flyttade hem :)

Av Sirpa - 31 januari 2016 05:30

Igår Lördag var det då dags att hämta hem min lilla älskling.
Lovan...den lilla svarta pantern som plötsligt korsade min livsväg.

Var och besökte henne på katthemmet, tidigare i veckan och det blev genast kärlek mellan oss.
Jag helförälskad och Lovan lite mera avvaktande.
Två famnkramar lyckades jag få till innan hon tyckte att jag var tröttsam:)
Ville sova i sin "holk"

Det är inte enkelt att få bra bilder på fröken då hon är kolsvart.
De stora vackra ögonen dominerar bilderna.

Min yngsta dotter och lilla barnbarnet följde med då jag hämtade hem Lovan.
Transportbur med och den "holk" jag hade kvar från Titti gick i inbyte mot den Lovan var van att sova i.
Hennes trygghet.

Papper skrevs på.Avtal slöts och vi pratade om allt runtikring.
Jag visste ju allt redan då Titti kom från Huskatten också:)
Så min andra tjej hämtades:)

Inlastningen tyckte inte Lovan om.Hon jamade yngkligt så vi gjorde avskedet kort så hon snabbt skulle komma ut ur buren igen, hemma.

Vi kom hem där jag förberett med kattlåda inne i badrummet och matskålar i köket.

Visade tjejen lådan direkt och hon föredrog att krypa in under badkaret i trygghet.Bort från allt det nya.
Straxt blev vi själva hemma Lovan och jag.

Plockade med mitt och lät henne vara ifred.
Pratade med henne där hon satt tyst, när jag passerade badrummet.
Hon fick helt bestämma takten själv härhemma.
Lät henne bara sitta där.Kikade in med ficklampa efter en timme ungefär för att se så hon mådde bra.

Hon satt längst in i hörnet.

Jag fortsätter att gulleprata med henne och plötsligt efter knappt 4 timmar, hör jag henne säga Hej innifrån sovrummet :)
Då hade spärren släppt och hon insåg att allt var värt att börja undersöka.

Vi kelade och spann en stund och sedan hade hon att göra hela kvällen.
Allt måste undersökas!
Hon var överallt, lugnt och samlat gick hon igenom sitt nya hem.

Kissade på lådan:)
Inga konstigheter där inte.
Tog sig en matbit i köket och åt kattgodiset jag lagt ut.

Lilla sötnosen!
Kändes toppen att just hon och jag blev till att vandra vidare i livet tillsammans :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards