Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Sirpa - 1 februari 2016 20:44

Imorse var det då dags att ta den första promenaden till jobbet.
Det var rejält halt och då lite jobbigt att gå.
Tog 20 minuter:)
Vad jag njöt av att röra på mig utan att hosta eller svårt med andningen.

Jobbade på hela dagen med att köra 4 vändor på Högskolebussen.
Till och från Eskilstuna.

Mot eftermiddagen började det snöa och det bara tilltog.
Sista turen riktiga lovikavantar.

Städa ur bussen och lämnade den för tvätt.
Gick hem och såg ut som en snögubbe straxt:)

Återigen så himla skönt att röra på mig.Blev 6000 steg idag iallafall och det känns bra.
Nu ska jag gå varje dag...


Av Sirpa - 1 februari 2016 07:19

Det känns så härligt bra att jag fick möjligheten att jobba med gänget i Västerås.
Jag trivs så oerhört bra med allt!
Kollegor, ledning, bussar, depån och arbetstiderna.
Trafikledningen är suverän.

Kom på härom dagen att jag faktiskt haft dålig hälsa hela den tid jag jobbat hittills.
Började ju köra 14/12 förra året och insjuknade i influensan dagarna efter.
Sedan har jag ju kämpat med allt, varje dag!
Lärt mig allt det nya.
Jobbat i sträng kyla och riktigt sjuk i hosta, halsont och allt som farit omkring i kroppen under de senaste veckorna.

Det är inte förrän nu som jag kan börja känna att livet känns bra igen.
Kämpar bara med att hosta ur mig det sista och återfå orken.

Känslan jag har för Swebus är trygg och skön.Jag vill verkligen att denna depå är min frantid och att jag kan landa, stanna här.
Det känns så rätt och hemma.

Min högsta önskan är att få bli fast anställd så jag vet hur mina dagar ser ut vartefter.
Få en trygghet i att veta vad jag har att leva på varje månad.

Visst är timtid en frihet på sitt sätt men jag fördrar fast schema.
Livet går att planera på ett annat sätt.

Hoppas att Swebus tycker att jag gör ett bra jobb och vill ha mig som fast anställd snart.

Jag älskar arbetet med att köra på Arlanda.Vägen är trivsam att köra, över Varpsund.
Jag älskar ju att köra och det fpr jag ofta höra från kunderna, hur mjukt och behagligt jag kör.
Med smidighet och snabbhet.

Swebuskunderna är inte van vid att ha en kvinna som förare.
Det är ju mest män som sitter på sådana körningar.

Swebus:)
Jag trivs och jag vill bli gammal i företaget.Timmis kan jag vara sedan när jag blir pensionär.
Än är det ett tag dit.

Av Sirpa - 1 februari 2016 06:54

Vet inte riktigt vad som hänt med besökarna på min blogg ökar igen och det tycker jag är jättekul.
Tack!

Det är ju inte speciellt rolig läsning det varit den senaste tiden då jag haft sådan kamp med hälsan och orken.

Vaknade nu denna Måndagsmorgon och känner mig bättre än på länge.
Lite tung i huvudet men det kan faktiskt bero på att jag åt fikabröd när min älskade vän var på besök.
Det smakade riktigt gott:)

Har annars knappt ätit någon socker alls sedan i julas.

Igår kväll åt jag utav lakrits som jag inhandlade på Gekås.Det smakade också bra:)

Min mage har slutat göra ont och det stärker känslan av välbehag i hela kroppen.

Största boosten var ändå att få träffa K igår:) Prata och skratta tillsammans som vi gjorde förr.Har saknat det enormt!
Vi pratar ju då och då i telefon men det blir ju inte samma sak som att ses.

Hoppas på att möjligheten ges snart igen.Man ska omge sig med människor som tillför energi och som man kan ha roligt med.
Han finns ju för mig även när det är jobbigt och det gör mig så glad och tacksam.

Min lilla nya sambo lever sitt eget liv härhemma.
Hon väljer väldigt gärna ensamheten stundtals och det respekterar jag.
Vi tar allt i hennes takt.

Hon äter inte mycket ännu men jag vet att det kommer.
Jag ska prova mig fram med vad det är hon tycker om mest.
Allt är ju så nytt för henne att det får ta tid.
Viktiga är att hon mår bra.

Jag tog upp henne i famnen en kort stund och hon accepterar det men inte mera:) märks att hon inte är någon kramkatt.
Kanske aldrig blir...det gör inget.

Hon är en egen individ och jag vill ju heller inte ha någon ersättare för Titti utan en helt ny personlighet.

Vi har en spännande framtid för oss.

Idag skall jag köra Mdh bussen mellan Västerås och Eskilstuna.
Börjar lite senare så jag väljer att gå till och från jobbet idag.
Ska testa hur lång tid det tar.
Har en timmes rast så den tillbringar jag på depån.

Sedan följer två dagar med delade tjänster och jag skall göra ett försök att försiktigt ge mig ut på längre promenader och känna efter vad kroppen svarar.
Inleda träningen på det sättet.

K var ju också förkyld några veckor och har avstått från träning och han skulle prova köra igång idag.

Viktigt att man lyssnar på vad kroppen säger.

Härhemma finns att göra massor ännu men nu känner jag ingen press längre då jag ändå kan bo fullt ut.

Behöver åka till Surahammar nån dag och hämta sånt jag glömt.Skor bla och Lovans klöspelare.
Hör att hon går loss på soffans baksida nu då hon inget alternativ har.

Badrummet behöver jag få en ordning i för ny ser det bara rörigt ut.
Det får komma vartefter.

Glömde kolla tvättider igår så det är nödvändigt idag innan jobbet.
Har mängder med tvätt nu.
Använde ju handdukar och sådant sim packmaterial då jag flyttade från Kungsör så allt det behöver tvättas.

Gillar förvaringen som finns i hallen.
Ska bygga in lite mera trådbackssystem.Det är praktiska lösningar.
Nu är det stuk inne i skåpen från 70 talet:)

Mycket finns att göra och jag lägger tiden vartefter.
Vill inte lägga för stor kraft heller för jag vet ju inte om jag får behålla lägenheten om ett år.
H kan ju bara hyra ut den ett år åt mig i andra hand.

Vem vet vart jag är om ett år:)
Tills dess har livet kanske tagit en vändning så det blir flytt ändå.

Spännande tid väntar i livet och jag simmar lugnt med allt.
Njuter och känner att allt tar sin tid och det är bra.
Inget ska ju ruschas fram.

Såg ju bara hur illa jag själv for när det blev två byten av arbetsplats på kort tid.Man måste få tiden att hänga med i det som händer.

Jag vill ha ordning i mitt liv och veta vad jag har att röra mig med.

Sedan finns det annat i livet där jag gärna testar nytt och mår bra i.
Lever ju nu och varje dag vill jag, skall vara berikande på något vis.

Vissa influenser känns väldigt sköna just nu och jag rider gärna på den känslan och vårdar den ömt.
Tiden bestämmer vad som sker:)

Den tiden har jag:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards